Mackie HR824 kraak bij veel bass

JapaneseFood

Ableton rocker
Gister is een monitor omlaag gedonderd, gelukkig werd een deel van de klap opgevangen door een stekkerdoos.

Ik heb hem getest, en in eerste instantie leek hij gewoon goed te zijn. Maar toen ik het volume wat harder zette begon er iets in de conus te resoneren. Dus bij veel laag. En ik was nog wel zo blij met mijn nieuw monitors :jank:

Wat zou dit kunnen zijn? Het lijkt op een lichte beschadiging want als ik een plakbandje over de speaker rand plak kan ik hem al weer wat harder zetten. En als ik mijn vinger op de rand van de speaker duw is hij gewoon mooi clean.

Iemand ervaring met monitors laten vallen? en weer reparen?

Zit er niet 'gewoon' een scheurtje in je conus ergens? Ik herinner me van toen ik vroeger wel eens een papieren conus aan flarden gepompt had (met muziek dan hè), dat de muziek veel minder kraakte als ik mijn vinger tegen de conus drukte.

Maareh, hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar om je monitor op de grond te keilen?

Maareh, hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar om je monitor op de grond te keilen?

Ja, en alle 2 ook nog he.. Ik wilde de plank waar ze opstaan een tree lager verstellen. Dacht ik wel even te doen door zelf de plank vast te houden ;) Ik geloof dat ik nog nooit zo hard kut heb geroepen.

Ik zie geen scheurtje in de conus zo van de buitenkant, ik hoop echt dat het wat kleins is wat te reparen valt. Verkoopt er anders nog iemand een 1 Mackie??

Met de speakers nog op de plank? Ehm, tja ik zal maar niet als zoveelste zeggen dat dat niet zo handig was (kak, toch gedaan).

Anyway, ik vind het vervangen van een hele monitor wel erg overhaast. Kijk eerst maar eens waar het probleem zit, misschien is het zo ook wel op te lossen bv.: http://www.fullcompass.com/product/351618.html

Met de speakers nog op de plank? Ehm, tja ik zal maar niet als zoveelste zeggen dat dat niet zo handig was (kak, toch gedaan).

Anyway, ik vind het vervangen van een hele monitor wel erg overhaast. Kijk eerst maar eens waar het probleem zit, misschien is het zo ook wel op te lossen bv.: http://www.fullcompass.com/product/351618.html

aah, Ik zal ze van de week eens open schroeven.

thanks voor het posten, ik wist niet dat je dat zo los kon bestellen.

heb vroeger ook wel eens boxen gemaakt en toen is wel eens een woofer gevallen. Deed het wel maar ook kraken en minder vermogen. De magneet bleek ontzet en de spreekspoel was niet meer mooi in het midden. ben bang dat je de woofer dus kan weggooien. Heel zonde want die monitoren zijn helden...

ai, zit zo'n magneet vast op de achterkant van zo'n woofer die gijs stuurde? Dus dit is een onderdeel wat te vervangen is?

Ik heb ooit eens de woofer opgeblazen van m'n spirit absoluut two's (maakte een weekje trance notabene .....)
Beetje hetzelfde probleem, bleek een heel klein scheurtje te zijn. Idd gewoon zelf de woofer vervangen was een eitje.

Toen ik nieuwe monitors ging halen vond ik bij de genelecs een groot voordeel dat er gaas over de vellen zit. Goed tegen nieuwsgierige vingertjes en vallen/stoten :D

pff gelukkig :okdan:

Wat ik trouwens nu wel zie.... Ik wist helemaal nie dat je die Mackie's gewoon nog nieuw kon kopen???
Ik heb ze gewoon voor 600 euro 2de hands gekocht. Ik had nooooit verwacht dat die uberhaupt nog verkocht werden, laat staan voor 623,00.

volgens mij kan je ook alleen de woofer vervangen en is niet perse nodig om het hele ding te vervangen...

Wat ik trouwens nu wel zie.... Ik wist helemaal nie dat je die Mackie's gewoon nog nieuw kon kopen???
Ik heb ze gewoon voor 600 euro 2de hands gekocht. Ik had nooooit verwacht dat die uberhaupt nog verkocht werden, laat staan voor 623,00.

Daar heb je nou net internet voor! ;)

P.S. De huidige versie is de MKII.
En die nieuwprijs die jij noemt is dan wel per stuk hoor! Of het moeten idd oude zijn, in de aanbieding.

http://www.thomann.de/de/mackie_hr824_mk2.htm

Kraak is verholpen.

Het enigste wat ik heb gedaan is de woofer los gedraaid en weer vast. Ik zag geen gekke dingen op de magneet dus maar weer terug geschroeft.
Nu kan ie weer volle bak :D Er zat waarschijlijk een schroefje los.

Back