Links naar studio setups van bekende producers

Timo Maas.

* Protools & logic audio platinum.
* Mackie 32analoge mixdesk met 24channel extension.
* dp mac.
* Genelec & NS10 monitors.
* lots of plugins and synths.

Origineel geplaatst door justin
Timo Maas.

* dp mac.

Timo Maas beukt!:okdan:

Origineel geplaatst door cloudman
Helaas kan ik de link niet terugvinden, maar de gearlist van phats 'n small was veel kleiner! die hebben hun disco hit "turn around" gemaakt met een atari st 1040, een sampler, en dan nog een paar kleinigheden als ik mij nie vergis!!! al bij al een studio van beneden de 1000 eypo.

Het is dan ook niet voor niks een waardeloze flutplaat met 5 zenuwsloopend vrolijke loopjes en de meest irritante vocal in de geschiedenis van de disco.

Wat vind ik DAT een gigantische schijtplaat.

Origineel geplaatst door cloudman
hmm, ben een beetje teleurgesteld door Thomas en Guy... ik had gehoopt dat ze hun ding met veel minder materiaal konden doen dan zo'n hoop spullen. Dat is ook mogelijk volgens mij. alleen, het principe van "homework" vervalt dan een beetje: een paar schooljongens die briljante muziek maken in hun kamer met wat bijeen gesprokkelde gear...

Volgens mij is Homework ook met veel minder apparatuur in elkaar gezet dan de lijst die FutureProducers laat zien. Ik kan me nog herinneren dat er ik geloof eind '95 een documentaire was bij de VPRO over een stel Parijzenaren, waarbij Etienne de Crecy een blik gaf in het homestudiootje van Daft Punk. Als ik 't me goed herinner dan stond er echt bar weinig in dat kamertje, in ieder geval niet de hoeveelheid gear die de lijst laat zien.

Maar eh...heeft er iemand een idee of lijst van de spullen die Luke Vibert voor zijn laatste album Kerrier District heeft gebruikt?

Origineel geplaatst door justin
Timo Maas.

* dp mac.

Ik kan niet geloven dat Timo Maas het hier alleen meedoet. Zeker niet het nummer met Kellis. Dat klinkt zo dik. Misschien in een andere studio het mixen gedaan of een goede mastering.

Origineel geplaatst door boestaman
Ik kan niet geloven dat Timo Maas het hier alleen meedoet. Zeker niet het nummer met Kellis. Dat klinkt zo dik. Misschien in een andere studio het mixen gedaan of een goede mastering.

Het klopt wel,alleen vergeet hij het hardware buizen rek erbij te vermelden:D
Waar voor een groot kapitaal in hangt

Hehe, er staat wel 'LOTS of plugins ans synths' ... Kan alsnog wel een studio zijn waar je u tegen zegt...

U!

Origineel geplaatst door Bahamut
en dat geldt ook voor z'n muziek: www.namlook.de
nu ook al een samenwerking met Speedy J zie ik: http://music.hyperreal.org/labels/fax/info/pp-nmlk.html

wat een vage CD omschrijving, wat had die schrijver op zeg? :D

gokjes:

1 ntr t nw wrld 5.01
enter the new world

2 cbrg n srfc 18.25
cyborg on surface

3 srfc mttn 12.58
surface mountain

4 cll t m frnd 24.37
call tom friend

protools + DSP kaartje ... heb je al aardige plugins hé ... neem de de Virus Powercore enzow ...

Origineel geplaatst door DeSpErAtOzz
protools + DSP kaartje ... heb je al aardige plugins hé ... neem de de Virus Powercore enzow ...

Ik zou het heel knap vinden als jij zo'n sound kan krijgen met deze spullen.

Misschien doe ik toch iets verkeerd.

Ik zou het heel knap vinden als jij zo'n sound kan krijgen met deze spullen.

Misschien doe ik toch iets verkeerd.

Klopt. Want je gaat er vanuit dat je bepaalde gear nodig hebt om een vette sound te krijgen.
Ik zou eerder vanuit je eigen kunnen uitgaan en proberen je eigen grenzen te verleggen naar wat jij wilt bereiken.

Zelfde geldt voor al die anderen die geilen op de gear die hier voorbij komt.
Geef toe allemaal retevet, maar ze zijn ook allemaal met heel weinig begonnen. ;)

Back