Muzikaal kladblokje

ano260124

Gedeactiveerd account
Ik heb een tijdje geleden het programma Griff Pocket Studio gedownload (demo). Ziet er allemaal leuk uit, werkt redelijk (wel wat omslachtig) en kan ruim voldoende. Je hebt een sampler, een synth, een sequencer etc...

Het is alleen allemaal erg zwaar, of een iPaq 3970 met 64Mb moet niet toereikend zijn maar dan kan het pakket beter nog een tijdje terug de motteballen in.

Het performed dus niet helemaal top als je meerdere instrumenten wil gebruiken.

Ik zou wat meer simpels willen. Dus gewoon simpele sounds (piano, trompet... drukmkit etc... standaard GM bankje dus) met een sequencertje.

Heeft een iPaq eigenlijk een ingebouwde soundchip met klanken zoals een geluidskaart voor de PC?

Gewoon als muzikaal kladblokje voor onderweg.

Als iemand zoiets weet... please let me know!

:halleluja

Niet voor de Ipaq, maar wel een muzikaal kladblokje..

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-146316.html

YAMAHA QY 100 Music Sequenzer, 24 track sequencer (16linear + 8 Pattern tracks), 547 Sounds and 22 Drum Kits,Music Database of over 4000 Preset Phrases and 128 Styles,Onboard effects for internal sounds and Ext. Guitar/MicInput, Smart Media Memory Card Slot, Battery powered

146316.jpg

Nou, zoiets (zelfs de QY20 zou al voldoende zijn) zoek ik dus softwarematig voor m'n iPaq H3970.

Die heb ik namelijk standaard bij me... ga ik niet ook nog eens een Yamaha QY mee nemen ;)

Hoi,

Zoals je ziet heb ik Griff ook, ik heb het zelfs geregistreerd pas. Vind het zelf echt een leuk sequencertje voor onderweg, maar het is idd niet geschikt om hele arrangementen mee te maken. Maar ik vind het een leuk pakket en ideaal om onderweg mee te klooien. Ik heb zelf een iPaq 3950 (geloof ik, ben nooit zo'n ster in onthouden van ingewikkelde typenummers :D ) en je moet idd niet teveel hoge eisen stellen aan aantal tracks e.d. Maar juist als schetsblok vind ik 'm persoonlijk prima werken. Interface is wel even wennen vond ik, maar kan er nu aardig mee uit de voeten.

Voor de rest ben ik weinig soeps tegengekomen voor de PocketPC. Ik geloof dat er een bepaalde commerciele Rebirth-actige kloon is, maar die heeft dus waarschijnlijk helemaal niet de sounds die je zoekt (als je meer info wilt, zoek ik het wel ff voor je op). Ik denk dus dat je voor muziekapps al snel bij Griff uitkomt, ook omdat hij al een eenvoudige sampler heeft en je dus in principe ieder soort geluid zou kunnen gebruiken. Hoe dan ook, ik hou mijn ogen ook open, surf tegelmatig PocketPC-websites af op zoek naar nieuwtjes :) Mocht ik iets tegenkomen, dan post ik het hier ook.

Voor zover ik weet heeft de PocketPC iig geen ingebouwde sounds, dus geen wavetable-chip ofzo. Volgens mij heeft een PocketPC gewoon een hele eenvoudige geluidschip voor het weergeven van 16-bits geluid, een beetje eenvoudig soundcard-idee dus. Maar hier weet ik het fijne niet van.

Succes ermee... :doei:

Als ik alle applicaties sluit en alleen Griff draai, dan rekent ie zich bij 3 sporen al 3 x in de rondte. Geluid happert niet maar voor je applicatie eens reageert, of een scherm wisselt... dan zijn je nagels alweer zichtbaar gegroied ;)

Back