alleroudste drumcomputer in heel de menselijke geschiedenis

ik vond het een leuke poging wout, om met je niet wiskundig analyserings vermogen over de rythmicon te buigen. echter, het is wat simpel waar je mee komt, los van wel of geen succes van dit doosje. daarom, om te laten zien hoe deze patch anders zou kunnen. ik heb hem zo gemaakt het (virtueel) keyboard gebruikt kan worden. je kunt ook een logic AND gate met de trigger output naar de glide en de windswitch module plaatsen, dan stopt de noot wanneer de toets losgelaten word....chromatisch van C4-G4 voor de Demo en hardware G2. Je zult horen dat er nu wel ritmies veel meer mogelijk is. wil je hem stoppen, mute de klok generator of anders 4x op een toets drukken wat buiten de aangegeven range valt. Demo users kunnen maar 1 noot tegelijk spelen. have fun. oja...wie is termen? wanneer je leon theremin bedoelt, schrijf dat dan, of het kan dat je natuurlijk van hem ook weer een persoonlijke vriend bent en hem zo mag noemen.

Attachments

• roland_kuit_rhytmicon.jpg
    roland_kuit_rhytmicon.jpg
    323,3 KB · Bekeken: 117
  • Rhytmicon_emulat2.pch2
    3,5 KB · Bekeken: 119
Zucht...
Lev Sergejevitsj Termen (Russisch: Лев Сергеевич Термен), beter bekend als Leo(n) Theremin (Sint-Petersburg, 27 augustus [O.S. 15 augustus] 1896 – Moskou, 3 november 1993)

Leuke Patch. Termen zou hem ook zo gemaakt hebben, als hij een G2 had :)

Wie zeurt er nu?

Wout

ja ha lijkt me ook leuk : stel je voor dat je ooit een gare draaiorgel vind? ha en dan helemaal uit elkaar slopen en dan de drum onderdelen gebruiken : aan je drumcomputer hooken ha ha

wel veel werk maar dan heb je wel een echt analoge drumsound

Tja, een 626 heeft ook niks met synthese te maken...
dat is ook gewoon een sample player idd
Wat is een drumcomputer?
Een boekblok kappen (gaatjes maken = programmeren) zodat een draaiorgel de trommels kan laten slaan?
sequencing valt verder ook niet echt onder cumputing, het zijn slechts 'fixed values'...

Back