Isolatie Pads

liquidthrust

Onverbloemd
Ik ben dit op een ander forum tegen gekomen ivm isolatie pads voor onder je monitors. Kan iemand een eigen ervaren mening vellen? Heb er zelf nooit echt gebruik van gemaakt.

"I would recommend AGAINST using packing foam (or even acoustical foam) or other such pliant material to "decouple" the speakers from the desk.

A lot of people do this kind of thing, and there are even commercial products for this (e.g., Auralex MoPads, etc.), but as a general rule it is ill advised, because it can give the speaker a less stable fulcrum against which to work. If the speaker box moves even microscopic amounts (e.g., when a kick drum is played through the speaker), it can cause time smearing, because the tweeter will be moving while it is trying to recreate very small sound waves.

Adding mass is the way to go with this. Better to set the speakers on concrete or stone slabs than to use lighter, less dense materials. Because of their density, concrete and stone have a very low resonant frequency, and will help to stop unwanted resonances above the resonant frequency of the concrete or stone. (This is a very rough, overgeneralised explanation, but I'm trying to keep it short. )

Even better would be to put the computers on the floor and instead place the speakers on concrete blocks (e.g., breeze blocks) set on the desk where the computers were.

Better still is to put the speakers on HEAVY stands on either side of the desk. And I don't mean cheap metal stands from musiciansfriend.com. Any speaker stands used for reference listening should be very rigid and heavy. For heavy duty metal stands, any hollow tubing should be filled with sand or lead shot, and they should have a very solid, heavy base. Even better (and dirt cheap) would be to use concrete for stands. Use premade concrete pillars from the local lawn and garden shop (or pour your own), or use a couple of stacks of concrete breeze blocks."

zou zeggen: ga luisteren, koppelen en ontkoppelen hebben wel effect, Ik werk met de auralex Mopads en krijg nooit klachten over m'n laag.

Ik heb ook de Mopads en maakt een enorm verschil tov ze niet gebruiken. Het argument dat de speakers bewegen is echt onzin. Dat doen ze toch wel ook all sraan ze op stands, betonblokken etc.
Overgens is het beste om te ontkoppelen door ze op spikes te zetten.

Nu zijn er 2 soorten die mij aanspreken:
- Primacoustic IsoPlane Isolationpads
- Auralex MoPads Speakerpad-set

beide hebben 4 pads, waarbij je er kennelijk 2 nodig hebt per speaker.
Is er een groot verschil tussen de matrialen van de isolationpads?

Ik gebruik nog steeds m'n Mopads, pas nog weer eens stands geprobeerd, maar die gingen linea recta weer retour, ik heb geen ervaring met soortgelijke producten van andere fabrikanten

ik heb nu ook de mopads besteld, ik ga ze gewoon proberen, ze spraken mij op een of andere manier toch aan.(ook omdat ze toevallig in de aanbieding waren)

ik zet de mopads dan wel andersom zodat de spiekers naar boven kijken.

auralex mopads :)

veel geld voor een stukje schuim zeg.

Ik gebruik nog steeds m'n Mopads, pas nog weer eens stands geprobeerd, maar die gingen linea recta weer retour, ik heb geen ervaring met soortgelijke producten van andere fabrikanten

Mijn speakers staan op Millenium BS-3000 stands. Bovenop de draagplaat zitten rubberen dopjes (met de functie van spikes). ideaal om je speakers te positioneren qua locatie en hoogte

heb hiervoor samson stands gehad, maar dat merk kan ik iedereen afraden.

Als je wat meer te besteden hebt zou ik eens kijken naar Primacoustic Recoil Stabilizers...zijn wat dikker en groter,plus hebben massa...

Als je wat meer te besteden hebt zou ik eens kijken naar Primacoustic Recoil Stabilizers...zijn wat dikker en groter,plus hebben massa...

Ik heb ondertussen al de mopads binnen en uitgeprobeerd. Ik ben er tevreden mee.

Ik heb wel eens gekeken, maar ze zijn behoorlijk prijzig:O
Ik zit op een zolderkamertje dus het verchil zal niet groot zijn, want met z'n schuin dak zit je weer met andere problemen.

De bass en sub-bass zijn nu minder, alles trilde namelijk en was gewoon storend om een beetje een mix te kunnen maken.

Wel bedankt voor het advies:D

wees maar niet ontevreden met je schuin wand. Dat heeft ook aardig wat akoestische voordelen. Liever 2 schuine wanden dan een kamer met 4 rechte muren :)

Back