Yamaha cs-10 LFO sync

Kneelz

Reuzebonk
Nou had ik de elektrische schema's van mijn cs-10 gevonden.
Is het mogelijk om de LFO op de één of andere manier in sync te laten lopen met midi of dinsync?
Dat zou wel heel erg gaaf zijn...helaas zou ik het zelf niet weten.
Misschien dat iemand hierover iets nuttigs kan vertellen.
Het zou mooi zijn als een kleine ingreep...maar dat zal wel niet vrees ik

kijk->

Attachments

• cs10_05 (1).jpg
    cs10_05 (1).jpg
    135,7 KB · Bekeken: 84
  • cs10_05 (2).GIF
    cs10_05 (2).GIF
    57,1 KB · Bekeken: 68
nou ik heb een MCV 8 en 606 dus dat lukt allemaal wel, maar het zou ook wel chill zijn als ik het filter bijvoorbeeld kan lfoleren in sync

.....ni dan?

mwah, alleen een trigger gebruiken, van wat voor bak dan ook, is wel echt vrij beperkt.
In het verleden gedaan en dat doet de cs10 geen recht.
Die bak kan veel meer, had ik nooit weggedaan als dat hele yamaha/korg-verhaal niet had meegespeeld.

vet, ik heb nu even geen tijd om het door te gaan lezen maar ik hoop dat ik die aanpassing ook met mijn MCV kan toepassen dan...lijkt me wel overigens.

Alvast bedankt, ik laat van me horen

hmmm

The CV (Hz/V) input of the CS-10 needs to be connected to the CV output of the Kenton converter, and Hz/V scaling to be selected in the converter menu.
The S-Trig input of the CS-10 needs to be connected to the Gate output of the Kenton converter, and S- (middle bar) to be selected (s-trig +5V pullup) in the converter menu.
The Filter input of the CS-10 needs to be connected to the Aux output of the Kenton converter. By default this will be controlled by CC#16 but can be changed in the converter menu (see converter manual).

Op mijn MCV8 zit geen aux ofzo...is dat een probleem?
Ik hoopte eigenlijk meer dat ik het gewoon met CV kon aansturen, of is die AUX van Kenton gewoon een CV?
Wel cool in ieder geval!

zou er ook een beschrijving bijzitten als ik het bestel want er staat nergens vermeld welke handelingen er gedaan moeten worden of wat...
Ziet er niet echt uit of het een enorme klus is overigens.

Ik heb nog geen ervaring met Kenton, maar op de foto lijkt er toch een uitgebreide gebruikersaanwijzing bij te zitten...

oja ik zie het, op die andere tab is de foto wat groter, op die kleine foto kon ik er niet veel van maken.
yes, ik ga hem bestellen één dezer dagen, ben benieuwd...

Ik wil het kitje gaan bestellen maar het is voor mij niet helemaal duidelijk hoe ik dit nu moet gaan aansturen. Het plaatje maakt duidelijk wat ik niet begrijp.

Met mijn RM1x stuur ik dus de MCV aan die dan de CS10 de note on/off info geeft en triggered.
Het CV signaal geeft tegelijkertijd de gewenste frequentie van de oscillator aan maar dan komt het...
Als ik die filtermod er nu opzet moet ik dus op mijn rm1x een aparte track gebruik voor het signaal.
Maar als ik die track nu invul zoals in de 9step sequence in het plaatje dan lijkt mij dat de filter zich als het derde plaatje gaat gedragen. Maar ik wil wel graag andere vormen kunnen tekenen zoals bijv. een zaagtand ofzo. Maar ik weet niet hoe ik dat dan het beste kan doen op de rm1x en ik heb geen zin om er software voor aan te schaffen/gebruiken...

Attachments

• naamloos.bmp
    192,6 KB · Bekeken: 74
Pitch changes werkt ie niet op die MCV, alleen nootwaardes volgens mij.
Dus als ik bijvoorbeeld de filterfrequentie in een zaagtandje wil laten moduleren.
Dan moet ik dus een beginnoot bijv. (A) en een eindnoot (G) invullen in de rm1x en hiertussen allemaal noten invoeren om de lijn van laag naar hoog te beschrijven.
Schiet niet echt op dan, of zie ik het helemaal verkeerd?

Back