Ebay en hersencellen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

liquidthrust

Onverbloemd
Waarom bieden mensen op voorhand op Ebay ook al zijn er nog 5 dagen te gaan voor de eindtijd. Ik bedoel ben je achterlijk? :bekdicht::stupid

Je gaat vandaag op vakantie naar een locatie zonder internet en komt pas over 6 dagen terug, maar wil toch meebieden?

Dan weet je toch met 90 procent zekerheid dat je overboden word? Vraag het dan aan een vriend ofzo.. er is altijd auctionsniper, maar sowieso op die manier de prijs omhoog halen terwijl je er voor pakweg de helft ook mee weg kan? ik snap de mensen niet :frons:

bied oorlogen tien dagen op voorhand??!!

het kan wel handig zijn om een beetje te peilen of er mensen zijn die per se willen winnen. ik vind het systeem van troostwijk beter, dat een veiling met 5 minuten wordt verlengd als er een bod is in de laatste minuut.

Waarom bieden mensen op voorhand op Ebay ook al zijn er nog 5 dagen te gaan voor de eindtijd. Ik bedoel ben je achterlijk? :bekdicht::stupid
Wat is de reden om pas laat te bieden? Als er bieders zijn die al geboden hebben, dan moet je er toch overheen. En je weet toch hoeveel je uiteindelijk wilt betalen? Volgens mij maakt het helemaal niets uit...

Wout

Niet iedereen kan zich telkens vrijmaken op het moment dat de bieding eindigt. Dat kan een zaterdagavond zijn (al je vrienden zijn op stap), of een donderdagmiddag om 15h (iedereen aan het werk of op school).
Of je plaatst overal gewoon lage biedingen in de hoop dat er ooit eens eentje vergeten wordt door iedereen. (heb ik al wel een keertje gehad)

Het ligt er allemaal tot hoeverre je dat item wilt hebben. T'is gewoon idioot, je weet sowieso dat je overboden word zo vroeg voor pakweg een juno 60 omdat er een hoop mensen op liggen te loeren. Als men nu ook eens de prijs zou omhoog drijven met 2 euro's ipv 50 euro. Slim toch? Je hebt de veiling dan gewonnen voor een belachelijke 2 euro meer. Doet er niet toe want het object is officieel onder 'ebay policy' van jou.

Auctionsniper?

Automatisch biedsysteem, everybody on the block knows about it! Het kan 3 seconden voor de eindtijd voor je bieden. Maar dan moet je je vertrouwen stellen in het systeem. Ik doe het wel niet meer omdat je soms automatisch geblockt word. Vroeger kon het nog. Maar snipers zijn te populair geworden, en ebay is ervan bewust.

wat maakt 't uit of je 2 weken voor het aflopen je hoogste bod doet of in de laatste seconde?

het hoogste bod wint, niet de laatste bieder.

Dan weet je toch met 90 procent zekerheid dat je overboden word?

Maar dat maakt dan toch niet uit? Als je overboden wordt, wordt er dus per definitie meer geboden dan jij wou bieden, anders had je er zelf een hoger eindbod in moeten zetten...

Niet iedereen wil de hoofdprijs betalen en/of per se iets nu hebben. Niet gewonnen, volgende keer beter... Niet zo verschrikkelijk gestresst raken over iets nietszeggend als hoe mensen bieden op eBay :D

Dat is omdat ik nooit mn hoogste bod zet, ik probeer onnodig uit te geven geld te sparen! Ik heb misschien de marktprijs in mn portefieulle zitten, maar dat wilt toch niet zeggen dat ik ook zoveel er voor moet uitgeven?

wat maakt 't uit of je 2 weken voor het aflopen je hoogste bod doet of in de laatste seconde?

het hoogste bod wint, niet de laatste bieder.

Dat maakt wel degelijk iets uit: soms bieden mensen net een tientje meer dan ze eigenlijk wilden zodat ze hun gewilde object winnen. Als anderen hetzelfde denken kan dit ook 2 of 3 tientjes worden. Doe je dit in de laatste seconde, spaar je een paar tientjes, in dit voorbeeld.

Automatisch biedsysteem, everybody on the block knows about it! Het kan 3 seconden voor de eindtijd voor je bieden. Maar dan moet je je vertrouwen stellen in het systeem. Ik doe het wel niet meer omdat je soms automatisch geblockt word. Vroeger kon het nog. Maar snipers zijn te populair geworden, en ebay is ervan bewust.

Ja,.. die gebruik ik altijd,. werkt prima! Nog steeds!!
Snap ook niet dat er mensen zijn die als gekken de prijs aan t opdrijven zijn,..

Zo ben je ook zeker (in de meeste gevallen) dat je dat object hebt. Ik ben al vaak tegen gehouden puur omdat de verkoper enkel naar 'land X' en niet naar België verstuurde terwijl er wereldwijd stond, en dan word dat automatisch bod tegen gehouden.. vervelend wel. Het zal wel nog werken ja. Je hebt ook andere sites zoals bidnapper enz.. Maar dan komt de vraag, wat als iedereen dit nu gaat doen? :D Soms zijn er 4 automatische bieders, en dan staan er op het eindresultaat 2 winnende bieders met elk pak 50 euro (gebeurt allemaal op de nano seconde hoor). Want je kan nooit handmatig drie seconden op voorhand bieden en dan zie je meteen welke automatische bieders zijn, zij die met een 2/3/4 seconden biedtijd bieden.

bieddietbediettiet

Wat heeft het voor zin om tot het laatste moment te wachten? Als een object begint bij €10 en ik vul een maximum bod in van €150 dan ziet niemand wat mijn max bod is. Reageert er verder niemand dan heb ik dat object alsnog voor €10.
Je hebt voor jezelf altijd wel een maximum bedrag in je hoofd. Vul dat in en laat het verder z'n gang gaan.

Als iemand 151 euro biedt, zou jij misschien toch 152 willen bieden. Maar de ander biedt dan 153. Als er nog maar 1 seconde over is heb jij hem toch voor 152.

Is wel zo. Vind heel ebay een klote systeem, serieus

geluk of geen geluk, idioot of hartstikke slim. Zoals ik vroeger als kleine broekkakker op de kermis in het lunapark 20 euro briefjes van mn ma over de toonbank smeet, jetonnen krijgen, in het machien duwen, punt jetonnen winnen, niet genoeg, weer 20 euro over de toonbank gooien voor nieuwe jetonne, eindelijk de juiste hoeveelheid prijs jetonnen bij elkaar schrapen, en je kogeltjes geweer krijgen ter waarde van 10 euro .. na een week stuk.

Mja in principe klopt dat maar ik heb eerlijkgezegd wel wat beters te doen dan om 3 uur 's nachts op de laatste seconden van een Amerikaanse eBay veiling te gaan wachten ;)
En ook op de Nederlandse eBay vind ik het onpractisch: "Oh sorry, ik heb om 16:37 uur en 52 seconden een afspraak...".

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back