JX8P Programeren/Editten

wie weet hebben andere mensen (die echt serieus zijn en gewoon slechts 1 goed examplaar van de synth hebben) in de toekomst nog iets aan deze thread want de vraag is nutuulk niet slechts ende alleen uniek voor de topicstarter...

Neen 8D hebben we niets aan, heb er ook 2 in de vorm van een JX10 8o), serieus ?..... nee dat zijn we ook niet :biertje:

:D Ook leerzaam voor mij hoor 6, Niemand weet of onthoud alles.
Op de een of andere manier dan ga je toch grijpen naar die bak na het lezen van deze draad en doe je er weer eens iets mee.

Ik heb wel iets met de JX

Beste mensen, ik heb recent van een gerespecteerd medeforumlid vernomen dat jullie bananen zijn.

Disclaimer:
Het is slechts een mening.
Het is niet míjn mening.
Ik ben slechts de boodschapper.

de CPU load is wel erg hoog trouwens... en in bepaalde gevallen doet ie wat vreemd qua triggering van nieuwe note ofzo (kan ook liggen aan mijn gekozen polyphony mode misschien)...

Toen ik de beta versie testte had ik geen problemen met de polyfonie.. de beperkte zes noten net als de Jx8p.. dat kom soms ook zijn charme hebben..

Heb de CPU load nog niet zo vergeleken.. nog es naar kijken...

Iemand een idee of (en hoe) je een init patch kan aanmaken op de JX8P ?
Ik vind er niets van terug in de manual.

volgens mij kan dat niet, wat je wel kunt doen is er zelf een maken en die bv. als laatste patch opslaan. Dan kun vanuit die patch verder werken en elders opslaan

Iemand een idee of (en hoe) je een init patch kan aanmaken op de JX8P ?
init in de zin van slechts 1 preset die een basis geluid heeft? ...misschien is er wel een init te vinden op internet ergens die je ff overpompt via midi of anders gewoon zelf maken en opslaan in de eerste of laatste geheugen plaats en dan steeds copieren voordat je bezig gaat vanaf scratch met weer een nieuw geluid... enfin, is aan het begin van deze thread al eens besproken...

ja inderdaad, beetje een onzinnige en impulsieve vraag. Want een init patch is gauw snel even aangemaakt. (al hebben sommige synths zo'n ingebouwde functie)

Andere vraag, kent iemand een goede (liefst freeware) editor voor de Jx8p, compatibel met Windows7 ?
PC-JX8P krijg ik niet aan de praat.

PC-JX8P krijg ik niet aan de praat.
dit wellicht: http://sites.google.com/site/mlvst0/

pg-8x.png

kan je die dan ook als editor gebruiken voor een échte Jx8p ?
Hoe zit dat dan precies ?

Zou dit ding midi uitsturen van zodra je aan die schuivertjes zit te klikken ?

Back