Maak een stukje Reggae / dub

goeie nummers hierzo !!
keep em coming

ik doe ook alvast gezellig mee

goeie nummers hierzo !!
keep em coming

ik doe ook alvast gezellig mee

Lekkere vibe, die kikker werkt op een gegeven moment wel een beetje om de zenuwen :D.

:okdan:

Klinkt nice! Ik probeer ook wel is wat Gussie Clarke te maken, maar meer van de 87-90 periode. Daar smul ik namelijk van. Die snares!

Ook groot fan van Gussie uit die periode. Zijn ook wereldwijd fikse mainstream hits geworden. Hoe hij die snares mixed is master. Hier een mooi filmpje van een wat oudere Gussie in zijn studio. Lekker beetje schuiven op Rumours.

Het weekend nog een beetje aangekloot. Moet zeggen dat het me wel bevalt om weer eens een tijdje op 88-90 BPM te werken na veel house :D

Ik heb een Gussie dub version gevonden waar ik wat snares en orchestra hit uit kon knippen. Hier een stukje met gebruik van die samples en een M1 Piano.

Ook nog een stukje MT-40 Tempo Riddim. Alle sounds weer MT-40 met een paar samples van Mad Cobra.

Het zijn nog kleine stukjes, maar goed veel selectors gooien ook elke minuut een andere tune van een riddim op :D

Dan gaan we nu over naar het weeroverzicht van vandaag; Het wordt de warmste 12 september ooit: maak een stukje reggae!

@1V/oct: Terechte winnaar :)

Ook groot fan van Gussie uit die periode. Zijn ook wereldwijd fikse mainstream hits geworden. Hoe hij die snares mixed is master. Hier een mooi filmpje van een wat oudere Gussie in zijn studio. Lekker beetje schuiven op Rumours.

Cool, ja hij was toch wel een beetje de grondlegger van die bekende dancehall sound. Door hem een beetje de
bekende Papa San en Shabba etc dingen gevolgd. Daarna brak voor mij de acid en dance feever aan, en verloor
ik het contact met reggae.

Gisteren de melodica weer eens uit de kast gehaald en de Wise Words Riddim als inspiratie gebruikt.

M1, single shot drums, een downfiltered mt-40 bas en de melodica.

Gisteren de melodica weer eens uit de kast gehaald en de Wise Words Riddim als inspiratie gebruikt.

M1, single shot drums, een downfiltered mt-40 bas en de melodica.

Lekker man! Veel goeie creaties hier, ik moet echt aan me skills gaan werken!

Deze net gemixt
He, geinig! Jos is een oude vriend van me! Daar heb ik in de jaren 80 van de vorige eeuw ook nog reggae mee gemaakt.8)

Tijd om aan je inzending voor dit jaar te beginnen!
Inderdaad, ik moet aan de bak! De afgelopen jaren was ik vooral bezig met mijn favorite gear: de soldeerbout. Dat is de tragiek van de synth DIY-er: al solderend denkt hij: als dit af is ga ik eindelijk mooie muziek maken. Maar als het dan af is dan zit hij alweer tot aan zijn oren in een nieuw soldeerproject verwikkeld.

Laatst gewijzigd:
Ook nog een stukje MT-40 Tempo Riddim. Alle sounds weer MT-40 met een paar samples van Mad Cobra.

https://soundcloud.com/holypeyote-696343237/mt-40-tempo-riddim

Het zijn nog kleine stukjes, maar goed veel selectors gooien ook elke minuut een andere tune van een riddim op :D

Dan gaan we nu over naar het weeroverzicht van vandaag; Het wordt de warmste 12 september ooit: maak een stukje reggae!

wow,niet verwacht dat er zo'n vette bas uit zo'n casio mt-40 zou komen - lekkere digidub !

wow,niet verwacht dat er zo'n vette bas uit zo'n casio mt-40 zou komen - lekkere digidub !

Die MT-40 heeft idd een erg lekker basje. Heb nog een Casio MT maar die klinkt bij lange na niet zo goed.

@Dubcreator: Lekkere engelse stijl dub; alleen jammer dat de bas wegvalt in die opname.

een heleboel stukjes reggae :

onlangs een korg minilogue aangeschaft en helemaal vol geprogrammeerd met oa dub sounds en loops :peukie:
het zijn dus enkel korte fragmenten minilogue en digitech rp 155 pedaal met een beetje slider en cutoff draaien relaxed op de bank

Attachments

• DSC_0017.jpg
    DSC_0017.jpg
    54,7 KB · Bekeken: 97
@SoulC: Leuk bakkie die minilogue. Heb hem een tijdje terug een keer een avondje kunnen uitproberen.
Zitten leuke riffjes tussen die goed bruikbaar zijn voor Disciples/Alpha&Omega stijl dub.

Heb de MT even gelaten en geprobeerd een wat meer 'roots' sound te maken, met wat blazers. Mijn prophet 6 heeft de afgelopen weken de dubieuze taak gehad alleen VST's aan te sturen :D. Volgende week maar weer eens wat synth based muziek gaan maken.

Na 16 jaar eindelijk mijn vriendin zover gekregen om een keer wat vocals in te zingen. Stukje text geripped van Rihanna en lekker onconventioneel ingezongen voor reggae :) . Verder Xpand voor de piano en de orgels. Single shot drums en een trombone sample. Beetje efteling Indische waterlelie vibe :)

Ook aan de gang gegaan met session horns van Native instruments. Wederom Xpand voor de orgels, Sonivox Eighty eight verzopen in een flanger (deze plug is nu maar 18 euro en klinkt unprocessed best goed voor een piano) , een stukje opgenomen melodica en de session horns (drum pattern overgenomen van vorige snippet):

Weer een stukje Reggae; Rogers Big R Dub Kit, MT-40 basje, embertone crystal flute, NI vintage organs een een reggae capella chop van yt.

Back