Problemen met importeren multitracks in Ableton

DJ Adrenalin

bid nie veur brune bon'n
Samen met een vriend heb ik bij hem thuis wat tracks gemaakt in Cubase 5.
Alle audio tracks zijn in Cubase apart geëxporteerd en hebben allemaal dezelfde lengte en tempo.

Nu wil ik die tracks bij mij thuis importeren in Ableton Live 8 om hiermee een liveset voor te bereiden.
Het probleem is dat sommige audio tracks niet op de goede plek of niet in het juiste tempo geïmporteerd worden in Ableton.

Ik kan wel alles gaan warpen en recht trekken, maar dat kan kost me te veel tijd.
Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar het wil niet lukken alles in 1 keer goed te importeren.

Misschien zie ik iets over het hoofd, dus als iemand me hiermee kan helpen hoor ik het graag!

Warping uitschakelen misschien. Als het tempo overal gelijk is, zie ik niet in waarom je zou warpen.
Als je dan nog delen alsnog wil warpen, kan je die even naar session view slepen, en daar te werk gaan. Als ik stems krijg voor een remix of zo, dan vraag ik altijd dat er een 'click' aan het begin zit (woodblock of clap of zoiets) zodat ik ze gewoon visueel kan uitlijnen, met wat pauze voordat het nummer begint. Misschien het proberen waard. Succes!

Het is idd gelukt om goed te importeren met de warp functie uit!

Vind het toch een beetje wazig dat dat met warp aan ineens niet klopt, omdat alle tracks toch op hetzelfde tempo en met dezelfde lengte vanuit Cubase zijn geëxporteerd.

Maar goed.. Ik kan weer vooruit.

Thanks!

Back