170 bpm breakbeat squelch in 7/4

t zal niet mijn genre zijn.. want ik vind t niks.. soms wel mooie geluiden, soms ook hele irritante.. Maar die maat zo.. Nee.. ik hou r niet van.

Wat is in godsnaam het leuke aan 4/4 naast de maat opknippen en weer para aan elkaar pleuren ik vind dit dus ECHT KUT. kan me niet voorstellen dat als je niet suicidaal recolsitrant bent je dit leuk vindt. valt geen touw aan vast te knopen, zit geen syncopatie in, helemaal niks.

qua patchkeuzes wel grappig, maar qua "groove" is het als D&B op een skippende CD spelert: ECHT ZWAAR KUT!

Weet je, Jungle / D&B / Breakcore (Dubstep natuurlijk ook, maar dat ligt weer iets anders) hoe je het ook noemen wilt is cool. qua sounds is dit ook cool, maar ik had dit veel liever ZONDER de gefrustreerde skippende CD spelert KUTs gehad. dus hem lekker op 16/16e laten staan voordat de schaar erin ging.

Wees eerlijk er is aan deze chaos toch geen touw vast te knopen? En dan kan je wel trance afzeiken, maar enige structuur is toch wel welkom. zijn nog voldoende complexe beats te maken die wel in een 4/4 16/16 32/32 64/64 schema passen

Nee hoor, alles mag! laat dat voorop staan, maar hier DELEN WE (zoals onze creaties als feedback daarop) omdat met Wilders te associeren vind ik nogal eng.... dus ik snap je punt niet helemaal? want het is niet zo zeer "anders" alswel kudt.....

Het goede nieuws is, dat het i.i.g. dicussie los maakt en mensen de moeite nemen om te reageren. Dit i.t.t. andere tracks

Tuurlijk sleep Wilders er ook nog ff bij, weet je wat doe ook ff een Godwin, hebben we dat ook allemaal gehad.
Wat een gelul.

Ik juich alles buiten 4/4 toe 7/8 9/16 1,5/4 kan mij niet gek genoeg........maar dan moeten ze zich wel gedragen (:

Heb 't nog niet geluisterd, maar vind hem nu al vet vanwege 7/8e hehe :P

Vond persoonlijk de 6/8e variant van D&b de leukste om te maken, die is prima te volgen.. 7/8e lijkt al gauw op de spreekwoordelijke typmachine die iets voor het einde van de regel wordt teruggeketst middels een "Enter" (laatste jaren nog maar weinig d&b gemaakt eigenlijk..)

Ga 'm vanavond eens checken dit nr

Voor de duidelijkheid: Raphie leek me bij voorbaat alles want anders is dan 4/4 uit te sluiten als muziek. Vandaar het "Godwinnetje"...

Vind de track trouwens ook niet zo: ik ben oneven maatsoorten prima gewend (ook polyritmisch), maar ik kan hier weinig touw aan vastknopen, ben ik bang.

Voor de duidelijkheid: Raphie leek me bij voorbaat alles want anders is dan 4/4 uit te sluiten als muziek. Vandaar het "Godwinnetje"....
Dat was dus een misvatting, beetje jammer dat me zo beperkt inschat. ;)

Ik vind hem heel cool! het is een aparte maatsoort maar het klopt wel helemaal! Echt cool gedaan!

Ik kan er ook vrij weinig mee. t zal de non 4x4 zijn denk ik :)

(@Raphie: draai ff een jonkoe man :))

Back