Laandodeman
Symfomaan
Binnenkort ga ik verhuizen naar een woning met een garage van zes bij zes. Daarin wil ik een opname studio bouwen. Ga me er nu in verdiepen hoe en wat. Omdat er ook nog fietsen in moeten heb ik ongeveer drie bij zes meter.
Nou de domme vraag. Klassieke studio's hebben altijd een regieruimte. Waarom is dat eigenlijk? Je kunt toch ook je opnamegear in dezelfde ruimte zetten als de muzikanten die spelen?
In de studio's waar ik zelf heb ingespeeld gebeurde dat vaak ook in de regieruimte.
Nou de domme vraag. Klassieke studio's hebben altijd een regieruimte. Waarom is dat eigenlijk? Je kunt toch ook je opnamegear in dezelfde ruimte zetten als de muzikanten die spelen?
In de studio's waar ik zelf heb ingespeeld gebeurde dat vaak ook in de regieruimte.
Het is meer zoiets van, iedereen streeft naar het beste resultaat.. en als je een studio hebt met meerdere ruimtes, nou dan is het makkelijk dan doe je het op die manier. En anders gewoon op je eigen manier, en wellicht klinkt dat helemaal niet slechter.