kabels vast in DX200

synthmann

Ouwe rot
Jongens, echt geen grap. bij een vriend probeerde ik de DX200 uit met zijn jacks die hij in zijn korg X5 heeft hangen en die wilden er na afloop niet meer uit!!! met enigszins toelaatbare kracht uitoefenen lukt het ook niet en openschroeven heeft geen zin (geprobeerd) want doordat de jacks vastzitten kun je een printplaatje niet bewegen en niet bij bepaalde schroefjes komen. zolang de kabels niet verrot gaan is er niet echt een probleem, maar als de kabels eens verrot gaan zit ik mooi te kijken!

zijn er soms meerdere soorten jacks op de markt? of zijn er verhalen bekend van stereojacks in monopluggen of andersom die vast kwamen te zitten? het waren trouwens gewone mono jacks.niks bijzonders. mijn eigen jacks ging prima in en uit de dx200 (niet doordenken).

grtz. synthman

Re: kabels vast in DX200

Origineel geplaatst door synthmann
mijn eigen jacks ging prima in en uit de dx200 (niet doordenken).

grtz. synthman

Door dat je bijschrijft "niet doordenken" dacht ik wel ff door en ik lach hier plat, want als je dat er echt niet meer uitkrijgt heb je wel echt een probleem. Maar wie dat überhaupt van plan is gaat best eerst eens lang een goede psychiater, maar de kans dat je een tijdje opgenomen word is redelijk groot.

:D

Re: Re: kabels vast in DX200

Origineel geplaatst door Flatron
Door dat je bijschrijft "niet doordenken" dacht ik wel ff door en ik lach hier plat, want als je dat er echt niet meer uitkrijgt heb je wel echt een probleem.

LOL! HAHHA! Damn ja! HAHAH:okdan:

Luchtdicht inpakken en in de vriezer zetten, zodat het metaal van de plug krimpt.

Nee wacht doe maar niet :D

Origineel geplaatst door Flatron
Door dat je bijschrijft "niet doordenken" dacht ik wel ff door en ik lach hier plat, want als je dat er echt niet meer uitkrijgt heb je wel echt een probleem. Maar wie dat überhaupt van plan is gaat best eerst eens lang een goede psychiater, maar de kans dat je een tijdje opgenomen word is redelijk groot.

:D

Als je "dat" er wél inkrijgt heb je imho óók een probleem.... 8o)

het enige dat ik kan bedenken is wat contactvloeistof, of in het ergste geval een soort "glijmiddel" erbij doen, en dan fix hard trekken..... het klinkt wat ranzig allemaal hahaha..maar ik zie weinig alternatief

Ik zou zeggen ga naar een muziekwinkel toe met een service punt, en vraag daar of ze je ermee kunnen helpen om "hem eruit te krijgen".......en dan voorkom je in ieder geval dat de schuld bij jezelf ligt als ie naar de klote gaat, en heb je misschien kans dat je tegen geringe kosten in de toekomst nog gebruik kan maken van je DX200.

Lijkt me dat de yamaha jongens ook wel een verantwoordelijkheid hebben als ze rotte uitgangen leveren... of zou het aan de jacks liggen?

Helpt draaien aan de jacks ook niet? en zitten ze allebei vast... das wel heel toevallig..

Heb je de vrije uiteinden vergeleken met andere jacks? Misschien kun je zien of er iets bijzonders mee is...

Druid

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb een M160 mixer van Roland waar een aantal jack-ingangen zijn gekrompen waardoor er absoluut geen jacks meer in passen. Ik vermoed dat ze eens te warm zijn geworden en daarna blijkbaar verder zijn gekrompen dan de bedoeling is. Door vlinke verwarming van de kabels aan een kant (koper geleid dus wordende jacks ook warm) zou je jou probleem misschien op kunnen lossen. Trek hem er op het heetste punt voorzichtig uit (klinkt ook ranzig...). Kans is wel dat ze de ingangen daarna teveel krimpen en dus dat jack-kabels er nooit meer inpassen zoals op mijn M160 mizer. Dus eigenlijk is het beter als je de kabels gewoon laat zitten!!!!

Origineel geplaatst door druid
Lijkt me dat de yamaha jongens ook wel een verantwoordelijkheid hebben als ze rotte uitgangen leveren... of zou het aan de jacks liggen?

Helpt draaien aan de jacks ook niet? en zitten ze allebei vast... das wel heel toevallig..

Heb je de vrije uiteinden vergeleken met andere jacks? Misschien kun je zien of er iets bijzonders mee is...

Druid

die DX200 van mij hep geen problemen..tis wel beetje krap, dat merk je wel, maar denk dat het echt aan de jacks ligt in dit geval

jongens, ik kan de humor wel waarderen hoor, ben niet vies van wat zelfspot. het is ook geen probleem zolang de kabels maar goed blijven, en in noodgevallen kan ik nog altijd de phones uitgang gaan gebruiken, maar handig is het allemaal niet. ik zal eens proberen ze eruit te "rukken" als ze "opgehitst" zijn. En voor diegene die vraagt of ik de uiteinden van de jacks heb vergeleken met anderen, dat gaat een beetje moeilijk als ze erin vast zitten en vantevoren inspecteer ik de kabels meestal niet echt ;-)

maar uh, als er nog praktische tips komen dan zijn dan natuurlijk ook van harte welkom!

Origineel geplaatst door synthmann
En voor diegene die vraagt of ik de uiteinden van de jacks heb vergeleken met anderen, dat gaat een beetje moeilijk als ze erin vast zitten en vantevoren inspecteer ik de kabels meestal niet echt ;-)

maar uh, als er nog praktische tips komen dan zijn dan natuurlijk ook van harte welkom!

Als het goed is heeft een jack kabel twee uiteinden ;)

of heb je één kabel genomen en de ene kant in de rechtse output en de andere kant in de linkse gestoken?8o)

Dit wordt al een aardig lange thread, zonder dat Synthmann echt opschiet. En één ding mis ik nog: Wat zegt de leverancier ervan??? Als 'ie redelijk nieuw is, heb je toch garantie?

Gewoon laten zitten totdat over 10 jaar de kabels rot zijn dan de vast zittende plug los solderen en een nieuwe kabel eraan solderen of is dit te primitief....

Origineel geplaatst door def_rb
Gewoon laten zitten totdat over 10 jaar de kabels rot zijn dan de vast zittende plug los solderen en een nieuwe kabel eraan solderen of is dit te primitief....

En wat als het van die fabriekskabels met van die plastic gegoten pluggen???

Origineel geplaatst door shortwave
En wat als het van die fabriekskabels met van die plastic gegoten pluggen???

knippen en kroonsteentje ertussen >:|

Er bestaan dus wel degelijk "vastklik-jacks". Die een soort extra pennen hebben die zich in de input vastklikken. Een beetje zoals bij XLR in een microfoon. Heb je niet met zulk soort jacks te maken?

Anders zou ik zeggen...neem hem mee naar een muziekzaak en laat ze daar lekker rukken....aan die kabels dus.

Groeten,

Rutger

Ik kan me niet vinden in die verwarmingstechniek van dekzster want als je de plug gaat verwarmen zet ie juist uit en gaat ie alleen maar vaster zitten!

Back