Paparazzi remixed

frandaman

Stamgast
Het is alweer wat jaartjes geleden dat ik ook maar iets uit een synthesizer heb gehaald.
Het begon nu ineens weer heeeeeel erg te kriebelen.

Heb een remote SL49 gehaald, Ableton en een paar plugins.

Ben nu eerst maar eens begonnen aan een remix. Accapella van het net geplukt en dit is het eindresultaat

Klinkt ok, maar de bass of cords moeten de zang volgen, dan gebeurt er wat denk ik.
De notes klopt niet in de chorus volgens mij.

Klinkt ok, maar de bass of chords moeten de zang volgen, dan gebeurt er wat denk ik.
De notes klopt niet in de chorus volgens mij.
Tenzij Engels je moedertaal is: baslijn, akkoorden, noten, refrein ;).

Het origineel is:

Abmaj - D#maj - Fmin - C#maj

dit is:

C#maj - D#maj - Fmin - Fmin

Die kloppen prima, want de noten van de melodie passen nog steeds bij het akkoord. Substitutie is niet verboden ;).

Nu even on-topic:

De vocalen mogen wat beter in de mix zitten; 't lijkt er nu op alsof ze er boven hangen. Even een glue/smearing compressor erover of zo.

Naar het refrein heb je een abrupte overgang (0:45). Met de overgang op 1:14 zet je gelijk weer de kick aan; da's jammer; een beetje extra werk en beiden klinken ze vloeiender en spannender.

Op die van 0:45 kun je overwegen om het laatste "but you know that baby I.." even weg te laten en "ready for those flashing lights" te herhalen, wellicht met een filter erop terwijl je percussie langzaam wegsterft. Even stilte en dan wham erin met het refrein.

Op die van 1:14 zou ik wat meer omgooien; omdat je het tweede deel van het refrein nog even op zich laat wachten moet je dat wellicht wat korter maken.

Op 2:07 lijkt het alsof er een compleet nieuwe track begint, en er is geen duidelijk verschil tussen wat couplet en refrein is. Overgangen tussen delen van het couplet mogen wat subtieler, en als het refrein er dan weer in komt kun je daar weer even een breakdown in schuiven.

Op de arpeggio op 3:23 zou ik er nog iets bij plakken - een octaafje hoger in de preset, wellicht? Op 4:18 klinkt 't alsof er een deur dichtgaat - misschien overwegen om daar nog 1 kick neer te zetten.

Over 't algemeen niet slecht gedaan, maar ik zou er nog wel aan gaan polijsten, voornamelijk in de opbouw.

Thanx Yoozer.
Ik ga eens uitgebreid luisteren naar die punten. Er mag zeker nog aan geschaafd worden. Maar is was al erg happy met dit resultaat na bijna 8 jaar niets gedaan te hebben.

Die op 2:07 is inderdaad een vreemde overgang. Die stond zowiezo op het menu om omgezet te worden.

Tenzij Engels je moedertaal is: baslijn, akkoorden, noten, refrein

Deens/Engels is mijn moedertaal, dus mijn nederlands is wat beperkt.

I would change the bass notes so that they match the vocals, that way the dynamic part of the song will "jump out"
At 0.24 the singer changes to low notes, but bass keeps playing the same notes.
This can work in some songs, but to me not in this remix.

The background chorus synth sounds out sync with the vocals to me.

Anyway my 2 cents.
Verder is de productie/mix prima:dj:

The

Tsja, ieder zijn mening.
Bass notes wil ik juist niet laten matchen met de vocals.
En de synth sounds zijn allemaal in Sync.

Thanx for the feedback though.

Op die van 1:14 zou ik wat meer omgooien; omdat je het tweede deel van het refrein nog even op zich laat wachten moet je dat wellicht wat korter maken.
Dat vind ik nu juist zo'n lekkere opbouw naar een climax. Maar wat ik begrijp zou jij die vanaf 0:45 doen door uitstervende vocals en percussie en dan in 1 keer KABOOOOM.....d'r in met dat refrein ?

De makkelijkste oplossing is om er nog een maatje of 2 tussen kan smokkelen waarin je de reverb dan laat uitfaden: dan is er een groter contrast tussen de opbouw en als je er vol in hakt. Nu (vind ik) gaat 't nog wat te snel over.

Nu ben ik je ff kwijt. (altijd lastig op een forum je trackopbouw bespreken )

Je wilt dus die hele opbouw vanaf 0:45 wat langer gemaakt hebben ?

Eh, sorry. Het moet overigens niet 1:14 maar 1:12 zijn - daar slaat het tussensmokkel-verhaal op ;). Dus, zet er bij 1:12 nog twee maten of zo achter.

Ok...het begint te dagen.
Die opbouw ga ik inderdaad eens langer maken. Ik hou wel van zo'n lekkere opbouw naar een climax.

Tsja, verder ben ik zelf wel redelijk tevreden. Ik ga gewoon eens goochelen. Kijken of er wat leuks uitkomt.

Thanx for the feedback

Mijn muziek niet maar volgens mij zou dit het wel doen in van die plattelandsdisco's. :P

Back