Firewire apparaten (Duende en PoCo) werken niet goed

[fe]nix

Ingeburgerd
Hoi mensen,

Ik heb sinds kort een SSL Duende Classic en een Powercore Firewire. Echter werken deze beide niet goed, dus het lijkt mij een probleem in mijn pc/setup te zijn. Ik heb ze beide op een PCI firewire kaart aangesloten.

1. Wanneer ik bv. de SSL Bus Compressor gebruik in Wavelab, heb ik altijd een vrij grote fade-in op mijn audio. Ik weet niet of dit zo hoort maar het lijkt mij vreemd. Als ik dan de SSL bijvoorbeeld bij wil Bypassen, en weer aanzetten, dan geeft mijn PC ineens een melding dat hij de Duende niet meer vind. Het lijkt wel alsof de stekker er gewoon uit getrokken wordt.

2. Die fade-in die ik bij de SSL heb, is bij de Powercore niet het geval. Wel heb ik in FL Studio een gigantische latency op de samples of vsts waar ik een Powercore plugin op gebruik. Hetzelfde geval is weer in Wavelab, als ik deze wil Bypassen, wil hij ook nog wel eens gewoon uitvallen. Ik krijg dan zo'n melding van Powercore Control Panel dat er geen Powercore gevonden is. Ook bij het draaien aan knopjes binnen een plugin wil hij wel eens gewoon ''crashen''

3. Als ik de Bus Compressor gebruik (en niet aan de Bypass kom) en ik wil dan iets renderen in Wavelab, dan zitten er allemaal foutjes in mijn audio. Stukjes stiller, af en toe een clip, enz. Niet mee te werken dus.

4. Ik heb al geprobeerd om 1 van de 2 apparaten te gebruiken (dus enkel bv de SSL op die firewire PCI kaart) maar dan blijft het precies hetzelfde.

5. Het probleem lijkt mij in de PC te zitten, misschien is de Firewire kaart niet in orde?

Alvast bedankt voor de hulp :kroon:

Laatst gewijzigd:
Vermeld in ieder geval de gebruikte firewire kaart/chipset er even bij. Dat helpt al veel om je vraag te beantwoorden.

Hmm, waar kan ik dit terugvinden? Het is gewoon een PCI kaartje waar verder geen info opstaat. Bij systeembeheer kan ik ook niet direct iets terugvinden hiervan...?

Dit is wat ik allemaal kan zien bij Apparaatbeheer, ik gebruik Windows XP - SP3.

IEEE 1394 Bus Host Controllers:

- OHCI Compilant IEEE 1394 Host Controller
- Texas Instruments OHCI Compilat IEEE 1394 Host Controller

Als ik 1 van de 2 apparaten uittrek, blijft het nog altijd onstabiel werken.

het lijkt erop dat je 2 firewire controller hebt? misschien 1 op het moederbord en 1 kaartje.

Zo ja, moet je eens die ohci disablelen om te kijken of ze het dan uberhaupt nog doen. Zo ja, hangen ze op de TI, wat normaal gesproken aangeraden wordt (maar ook niet altijd werkt)

Ik moet je eerlijk zeggen dat het aan de praat krijgen van mijn powercore ook een ramp was. Uiteindelijk deed hij het onder XP alleen maar met de "avt" firewire bus driver. Onder win7 heb ik trouwens praktisch geen problemen met mijn powercore.

heb je ook software versie 4 geinstalleerd?

Hmm, ik heb eens de Fireface ingestoken op het Firewire kaartje (ipv op het moederbord) en deze doet allerlei rare dingen, haha.

Ik ga er vanuit dat het firewire kaartje gewoon gaar is, ik heb het maar thuis in een doos gevonden, kan goed zijn dat het gewoon zn beste tijd heeft gehad :)

Enkel een vraagje, misschien kan iemand me hiermee helpen: Bovenop mn pc kast zit ook nog een firewire aansluiting, en deze is ook aangesloten op het moederbord. Maar deze herkent geen apparaten/geeft geen voeding...Waar kan ik dit ergens terugvinden om deze aan te zetten?

heb je de nieuwste drivers van deze apparaten?

en opletten met de sample rates...

bij mijn hercules stotterde de oude driver en daarna enkel nog bij een te lage sample rate.
Wat voor een lengte kabel heb je gebruikt?

je moet ook niet magnetisch spul(televisie's of luidsprekers bij de kabels hebben, ze zijn daar erg gevoelig voor.)

Wat voor een OS draai je?

Ik heb onlangs Win7 64bit geinstalleerd en kreeg mijn M-Audio FW410 niet aan de praat.
D.m.v. de firewire drivers als "legacy" te installeren heb ik dit probleem kunnen oplossen.

System>advanced settings>hardware>device manager
Rechtermuisknop op je firewire controller>update driver software>browse my computer for driver software>let me pick...
En klik daar dan de legacy driver aan.

Hoop dat t helpt!

Wat voor een OS draai je?

Ik heb onlangs Win7 64bit geinstalleerd en kreeg mijn M-Audio FW410 niet aan de praat.
D.m.v. de firewire drivers als "legacy" te installeren heb ik dit probleem kunnen oplossen.

System>advanced settings>hardware>device manager
Rechtermuisknop op je firewire controller>update driver software>browse my computer for driver software>let me pick...
En klik daar dan de legacy driver aan.

Hoop dat t helpt!
Zelfde probleem gehad. Dit was simpelweg met een firmware update te verhelpen. Die is op de m-audio site ook wel te vinden.

IK heb Windows XP S3....ik ga vandaag nog eens aan de slag, ga eerst de drivers proberen. Als dit niet helpt ga ik nieuwe firewire kaart halen. Het moet gewoon werken voor het weekend gvd :)

Alvast bedankt voor alle tips ;)

Zelfde probleem gehad. Dit was simpelweg met een firmware update te verhelpen. Die is op de m-audio site ook wel te vinden.

Waar vind ik die firmware update? Ik kan echt niks vinden op hun site/forum.
En de mods daar op het forum verwijzen naar de oplossing die ik heb toegepast, geen posts kunnen vinden over een eventuele firmware update.

koop een mac zou bijna willen zeg maar ok je moet roeien met de riemen die je hebt.

wat je kan doen is een 2de firewire kaart er bij stoppen denk dat je probleem dan is opgelost. op een of andere manier wil het met windows niet lukken om meerdere firewire apparaten op 1 poort te zetten.

@ Matrixxx: Mac staat op het programma, haha :)

- Ik heb een nieuwe Firewire kaart gekocht, Powercore werkt nu op de PCI kaart. Draait lekker, valt ook niet meer uit.

- Geluidskaart (Fireface 400) zit op Firewire van het moederbord (1), draait ook perfect.

- Duende, zit op Firewire bovenop de pc (2) maar wordt niet herkend. Argh!

99,9 % kans dat de FW bovenop je kast dezelfde chip op het mobo deelt met de FW achterop je kast.

Deze setup van XP SP3 icm met 3 verschillende FW divices is (en blijft) een regelrechte RAMP wat betreft stabiliteit. Het is niet anders. Gelukkig voor jou gaan de Duende plugins native, dus dat lost alvast 1/3 van je probleem op.

Hmm, denk dat ik me er maar mee moet zien te redden totdat ik mn Mac heb... helaas :)

Topic mag dicht mensen!

Nou, ik heb geen slot meer vrij in mn PC daarvoor. De enige slot die ik nog over heb, daar zit mn Uad 2 Quad in...

Nog even een schopje. Ik heb alles nu goed aan het werken gekregen, enkel op de Duende hou ik die fade-in van een halve seconde als ik mijn track start...zijn er nog mensen die dit hebben?

Back