Mode

DigiLoog

Ouwe rot
Nu op MP, een Korg MS-20 te huur.
Wordt dit de toekomst om vintage synths te verhuren?
En als hij kapot gaat onder je vingers, wie gaat dat betalen?
Beetje vreemde AD!

Tja, ep-service doet er ook aan. Best lucratief om je verzameling te verhuren, maar dan is het wel fijn als je zelf de boel kunt repareren als het stuk gaat of normaal onderhoud nodig heeft. Aan de andere kant: bijna elke zichzelf respecterende studio heeft wel een paar analoge bakken staan. Vaak staat daar ook een Korg uit de MS-serie bij en daarnaast: als je hem nodig hebt, koop je hem toch gewoon?

Zou persoonlijk nooit m'n spul verhuren, veels te link.
Moet er niet aan denken dat er iets met m'n OSCar of SH-5 zou gebeuren, onvervangbaar.
In de onberispelijke staat als de mijne vind je er nooit meer één, thats for sure.

Is een versleten plan, werkt niet, heeft geen zin...onzin idee als je het mij vraagt.

De enige werkbare manier van "huur een synth" lijkt mij voor ofwel zeer unieke exemplaren, ofwel gewoon meehuren met de studiotijd die je huurt. Maar "laat ik even een MS20 voor een weekje huren om thuis mee te pielen en een keer mee op te treden" lijkt me voor beide partijen niet ideaal.

Het zal je nog verbazen hoe vaak je die spullen verhuurd. Er zijn hier veel mensen die die zooi thuis hebben staan, maar er zijn misschien wel duizenden andere die er alleen maar van kwijlen en ze maar wat graag gebruiken voor opnames. Buitenlandse bands die ze zoeken voor tourtjes, festivals en weet ik veel wat voor projecten. Als kleine particulier zal je wel moeten zorgen dat de goede mensen je weten te vinden maar je lacht je dood qua verhuur.

Het zal je nog verbazen hoe vaak je die spullen verhuurd. Er zijn hier veel mensen die die zooi thuis hebben staan, maar er zijn misschien wel duizenden andere die er alleen maar van kwijlen en ze maar wat graag gebruiken voor opnames. Buitenlandse bands die ze zoeken voor tourtjes, festivals en weet ik veel wat voor projecten. Als kleine particulier zal je wel moeten zorgen dat de goede mensen je weten te vinden maar je lacht je dood qua verhuur.

Geloof me het heeft echt geen zin.

Geloof me het heeft echt geen zin.

Dan weet ik waarschijnlijk niet wat ik al die jaren doe...stom van mij zeg!
Ik heb jaren in de verhuur bizz gezeten en ook nu verhuur ik meer grote regelmaat mijn eigen prive-spul nogsteeds uit. Dat gaat van B3 + Leslie, Rhodes'n naar mijn Nord spul, Motif XS, Triton Studio maar ook mijn MiniMoog, PolySix en Juno60. Ben ze zeer regelmatig kwijt. En toch lach je hoe snel je instrumenten terug verdiend. Ik gebruik ze zelf ook voor mijn werk (gigs en studio werk) dussssss 2 vliegen in een klap.

Denk niet dat deze beste man in gedachte heeft rijk te worden, maar het idee van verhuur van backline en instrumenten is een grotere biz dan je denkt...en geloof mij, dat heeft wel zin.

Mits het juiste netwerk kan ik geloven dat het werkt. Verhuren aan hobbyisten lijkt me een andere zaak...

Als het verhuurzaakje loopt wel leuk natuurlijk: je instrumenten betalen zichzelf terug. Alleen zorgen dat je je DX7 niet aan Trent Reznor geeft. Of kan je 2 halve voor meer geld verhuren? ;)

ik heb ook wel dingen verhuurd.
gaat prima, en als dingen stukgaan door gewone slijtagen gewoon repareren. als je het goed doet zit dat risico in de verhuurprijs ingebakken.
en als dingen moedwillig gesloopt worden, dan kan je contractueel de huurder erop aanspreken.
maar dat komt volgens mij nauwelijks voor.
( ik heb jarenlang een zanginstallatie verhuurd aan regio punkbands, bleef gewoon heel, alleen de spullen kregen na verloop van tijd wel zo´n mooi glimmend, bijna levend, bierschimmel laagje..)

:mega:

ik heb ook wel dingen verhuurd.
gaat prima, en als dingen stukgaan door gewone slijtagen gewoon repareren. als je het goed doet zit dat risico in de verhuurprijs ingebakken.
en als dingen moedwillig gesloopt worden, dan kan je contractueel de huurder erop aanspreken.
maar dat komt volgens mij nauwelijks voor.
( ik heb jarenlang een zanginstallatie verhuurd aan regio punkbands, bleef gewoon heel, alleen de spullen kregen na verloop van tijd wel zo´n mooi glimmend, bijna levend, bierschimmel laagje..)

:mega:

+1
slechts 1 keertje iets kapot gegaan bij mij en dat gebeurde bij het inladen, toen viel er een flightcase met mijn synth er in...dat heb ik zelf vaker gedaan dan 1x hahaha

Ok jullie hebben mij overtuigd..echter een pro netwerk en je niet op hobbyisten richten lijkt me een pre...of heb ik het weer mis..Ik doelde eigenlijk ook op de "particulier die wel eens een weekend met een MS20 wil stoeien" daar zie ik niet veel handel in..,meer een hoop gedoe.

Back