Weer (opnieuw) beginnen...

Inderdaad ja, zolang het hun eigen geld niet is, geven sommigen heel graag kwistig uit !
Zinloze discussies.
Allicht TS heeft n.m.i. nu stof genoeg om zelf te redeneren en nadenken... vooral wat betreft die vakantie.

het is niet om te bashen of zo, maar nogmaals waarom vind je een hardware sampler dan zo'n goede keuze om die stijlen die hij noemt te maken?

het is een duurdere oplossing als bijvoorbeeld alleen native komplete kopen, als je het een klein beetje vergelijkbaar wilt hebben, daarnaast heb je dan voor minder geld, veel meer synths erbij als je native komplete koopt.

je dramt een beetje door op die vakantie, maar je slaat voor het gemak een heleboel extra kosten die hij moet maken over. Of gaat hij complete tracks maken met een hoofdtelefoon op zijn sampler?
hij zal ook dan een geluidskaart moeten kopen of een hardware mixer en een enorme hoeveelheid effecten om ambient een beetje body te geven. Zoiezo zie ik niet in hoe iemand met 1 hardware sampler een complete ambient track gaat zitten maken, dat is een beetje zelfkastijding lijkt me.

functioneel gezien is een hardware sampler in 2010 echt een belachelijk advies. Hoeveel nieuwe hardware samplers zijn er de laatste 2 jaar op de markt gekomen? Ik denk dat getal toch wel aangeeft hoe die markt er nu uitziet.

dus:
waarom adviseer je iemand een hardware sampler?
- het is duurder als de software variant
- je kan er VEEL minder mee dan de software variant

ik begrijp het gewoon echt niet en ook ik heb meer dan 20 jaar ervaring met hardware en samplers. Dus misschien mis ik iets in de gedachte gang waardoor ik het compleet fout zie, maar ik betwijfel dat toch heel erg om eerlijk te zijn :D.

ik begrijp het gewoon echt niet en ook ik heb meer dan 20 jaar ervaring met hardware en samplers. Dus misschien mis ik iets in de gedachte gang waardoor ik het compleet fout zie, maar ik betwijfel dat toch heel erg om eerlijk te zijn :D.
Zolang TS het maar begrijpt !

Het woord 'aanvulling' betekent : wat vollediger maakt, maar dan moet je het ook eerst volledig lezen (bvb. occassies = tweede hands) !
Sommigen werken niet graag op computer, hoewel ze die mogelijk toch 100% gebruiken. Willen zo'n mensen die computer even laten staan
en toch muziek kunnen maken (ok, geen volledige composities), dan hebben ze nog altijd een instrument dat op dat moment met de gewenste klank kan werken.
That's all.

Zolang TS het maar begrijpt !

ah, jullie kennen elkaar dus, omdat uit jouw verhaal voor mensen zoals mij echt geen argumenten te halen zijn :), maar goed, dan weten we dat :)

overigens is een computer niet eng hoor, zeker voor de huidige generatie is een computer in de studio gewoon een serie muziekinstrumenten geworden. Maar goed, ik zal er over ophouden :)

Nogmaals niet jij, maar TS vraagt hier iets !

:? zoek eens op google naar de definitie van dingen posten op een forum,
je moet wel ff normaal blijven doen he

Back