Mixdown tips puur voor lead + kick? (Hardcore)

Reetkever

Ingeburgerd
Ik ben nu een paar weken bezig puur met mixen, één lead + één kick.
Nou ben ik zelf nog niet helemaal tevreden over het resultaat, ik denk zelf aan meer equalizing, is het nou de bedoeling dat de eq van de lead de kick ontwijkt? of moet je ze juist dezelfde eq frequenties zodat ze meer als één geluid gaan klinken? 8D

Als iemand nog wat tips heeft om ze goed te mixen, zelf heb ik dit al gebruikt: Sidechain, compressie, eq, stereo seperation op lead + stereo merge op kick.

Ps, let niet op het arrangement en let niet op de melodie ( die is van endymion - drunk with a gun, niet door mij gemaakt dus )

Attachments

• SIDECHAINED.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 94
Mixdown technieken kort samengevat, als je twee geluiden tegelijkertijd afspeelt, ze dezelfde frequenties delen en het ene luider is dan het andere gaat het luidere de frequenties van het stillere signaal 'maskeren'. Maar het is uiteindelijk de bedoeling dat je min of meer alle frequenties even luid hoort.

Oplossing; in de lead, de frequenties cutten die overlappen en dan kan je de lead luider zetten zonder dat je dan weer de kick minder gaat horen (het is een beetje als puzzelen).
Hiermee kan je dan finetunen totdat ze perfect bij elkaar passen.

Back