tempo van bepaald stukje geluid bepalen

Als het een loop was (1 bar) dan was het simpel, je zet je loop feature aan in je daw op 1 bar en verhoogt of verlaagt de bpm in realtime tot de audio perfect loopt. Probleem opgelost! ;-)

Als het een loop was (1 bar) dan was het simpel, je zet je loop feature aan in je daw op 1 bar en verhoogt of verlaagt de bpm in realtime tot de audio perfect loopt. Probleem opgelost! ;-)

ik heb dit opgenomen via een recorder via de tv outs en het had niet een bepaalde lengte het eind was ook nogal abrubt..
met deze informatie die ik heb vergaard kan ik mn knowledge weer wat opschroeven.
dit neemt niet weg dat meer tips niet welkom zijn!

Vervolg; Dus dan weet je welk tempo het orgineel is en kan je het gaan aanpassen aan je song. Maar gelieve niet te timestretchen of te pitchen (tenzij het niet dedecteerbaar is) naar het tempo, want dat doet gewoon pijn aan de oren! Om het natuurlijk te houden knip je alle noten (zoals in Recycle!) eruit en stuur je die naar je sampler zodat je met midi deze aanstuurt. Als je noten te lang zijn is er geen probleem, dan maak je ze wat korter. Als je noten te kort zijn, zet je een loop in de sampler op de sustain van de ADSR zodat de noot blijft klinken zolang je hem aanhoudt. Resultaat; een sample die perfect past in je productie! btw ik denk dat Junkie XL op exact dezelfde manier die Elvis song bewerkt heeft...

Vervolg; Dus dan weet je welk tempo het orgineel is en kan je het gaan aanpassen aan je song. Maar gelieve niet te timestretchen of te pitchen (tenzij het niet dedecteerbaar is) naar het tempo, want dat doet gewoon pijn aan de oren! Om het natuurlijk te houden knip je alle noten (zoals in Recycle!) eruit en stuur je die naar je sampler zodat je met midi deze aanstuurt. Als je noten te lang zijn is er geen probleem, dan maak je ze wat korter. Als je noten te kort zijn, zet je een loop in de sampler op de sustain van de ADSR zodat de noot blijft klinken zolang je hem aanhoudt. Resultaat; een sample die perfect past in je productie! btw ik denk dat Junkie XL op exact dezelfde manier die Elvis song bewerkt heeft...

Ik heb aantal jaren terug eens een soort van masterclass van Junkie XL gehad in de Melkweg (VETTT!! :halleluja).

Hij jatte een sample van cd in zijn sampler, ff roeren...Beat eronder, synthesizer geluidje erbij... klaar.

En voor je het weet wordt je ontdekt in the States.8o)

Hahahha geinig idee ..(geen HC fan hier btw) Tof als je,m in de break halve snelheid laat lopen ofzo eveneens de pitch.. Zie ze al helemaal gaan in die zalen,:D en dan op de after, thuis meteen op zoek naar de controllers...en meteen een vette highscore halen opeens ;) Welke game is t eigenlijk?

Kirby64_box.jpg

neem ik weer mee, thanks!

dit is nog vrij modern hoor :D
ik heb deze: http://www.gamespot.com/pages/image_viewer/boxshot.php?pid=563432&popup=1

beter die hifi top notch 3d fly ass mofo spelletjes van tegenwoordig.. oldscool rockt! he he he

Attachments

• game over.mp3
    41,7 KB · Bekeken: 113
Laatst gewijzigd:
Waarom maken we hier geen GameSoundCuntest van?:P

ik heb nog een Supermario song in de aanbieding:halleluja

Attachments

• Mario SF.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 111
en hier dan de kirby remix in lofi :duivels:
kon er ff niks beters op verzinnen

Attachments

• terror drumzzzz2 kirby versie.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 108
gehehe:kroon:

jouw tracks geven mij niet de kick die ik zoek in muziek
daarintegen zijn mijn soort tracks iets te heb ik wel eens het idee.
zulke dingen maak ik ook niet elke dag gelukkig.
maak liever wat kwaliteits hardcore}:|

Back