geluidskaart

silvercloud

Stamgast
vraag: wat zyn de 3 belangrykste dingen waar een geluids kaart aan moet voldoen
let op ik vraag Niet naar de BESTE kaart
voor my moet hy minimaal : 1analoog in en uit hebben
wat dsp tjes
makkelyke interface????
latency laag
[

Denk dat je het antwoord op je vraag al gegeven hebt. Kijk eens bij http://www.rme-audio.com/ voor de hammerfall. Voldoet aan je eisen voor een schappelijke prijs.

gr. Mario

ok ik had eingelyk bv van jouw willen weten waar jouw voorkeur naar uit gaat
welke eisen stel jy aan een geluidskaart?????????

Ik vrees dat dit het zoveelste 'wat voor geluidskaart moet ik kopen' draadje wordt. Maar een interessante vraag. Welke 3 eisen vind jij dat een geluidskaart aan moet doen.

Met wat smokkelen kom ik wel op mijn 3 eisen uit:
-Stabiele drivers en een goede geluidskwaliteit

-Lage latency en ondersteuning voor software waar ik mee werk
(dus ook OS)

-Gebruikers zijn tevreden met de kaart en aan de hand daarvan zal ik kunnen verwachten of ik hem ook naar tevredenheid kan gebruiken
(advertenties en reviews zijn dus geen klap waard, daar wordt soms flink gelogen)

Prijs, kwaliteit en mogelijkheden hangen meestal wel samen. Maar als ze niet aan de eerste 3 eisen voldoen dan heeft de rest weinig zin lijkt me. Als je niet meer geld (er voor over) hebt dan moet je kiezen. Bijv een RME multiface is leuk, maar kan voor menig thuisstudio gewoon teveel. En wat doe je met die extra Adat? Voor minder geld kun je ook een goede M-audio delta kopen die het ook goed doet volgens veel gebruikers.
En voor de beginners is een Audiophile of een Terratec 24/96 ook goed genoeg. Veel leden hebben deze kaart en volgens mij zijn ze daar tevreden mee. Of een niet al te dure OEM versie van de INCA wat in feite alleen een pure multi IO geluidskaart is. En in dat prijssegment is er zo ontzettend veel te koop. De keuze is dan erg moeilijk. Gewoon op je instinct afgaan en ook die kaart terugbrengen/omruilen voor een ander als hij niet bevalt. Er zijn ook zat mensen die een synth maar een week in huis hebben of hij gaat al weer de deur uit. ;)

heb waarschynlyk de vraag verkeerd gestelt was eerder benieuwd
naar wat de meeste leden als prioriteit aan een kaart stellen
zonder dat er merknamen genoemd wordenheb voor mezelf al een keuze gemaakt
dus dat zit wel snor

ok dan, mijn eisen:

1. veel analoge ingangen
2. veel analoge uitgangen
3. 1 dig in + 1 dig uit

o ja, geen SB

geen kleuring
lage latency
8+ outputs
2 inputs
goedkoop & goed [gaat niet vaak samen.. maar ik heb hoop :D]
;)

Origineel geplaatst door fuse

Of een niet al te dure OEM versie van de INCA wat in feite alleen een pure multi IO geluidskaart is.

Wat bedoel je met een OEM versie ? Een lite ofzo ?

das zonder doos en handleiding
soms zelfs zonder drivers.
maar dat vind je wel op het grote boze web

Geluidskwaliteit en het goed samen werken met je systeem.software staan bovenaan voor mij.
Ik heb momenteel een vrij goede kaart, Delta 1010 8 in en 8 uit. Voorheen heeft hij het een tijdje goed gedaan met m'n oude pentium. Op dit moment looptie te kutten in m'n nieuwe systeem tezamen met een Powercore card. Dure spullen maar ze werken niet lekker samen.... erg frustrerend.
Ik hoor ook dat ik toch na de opname van een sound wat energie van de sound kwijt ben.

Voor mij dus goede A/D D/A conversie en goed draaiend met de rest van je set up is beide nummer 1.
Daarna ga ik voor 2 inputs en liefst zoveel mogelijk outputs, analoog en digitaal zodat ik veel vrijheid heb bij het uitmixen.

gr. Tom:D

goed over nagedacht:halleluja
heb zelf 2 jaar alles met de comp gedaan
maar ben nu best wel hooked aan de
hardware

Back