Liefhebbers nieuwe synthpop?

Hier een súperliefhebber van de synthpop muziek. Gelukkig zijn er de synth-sounds weer "in".

Een band die jullie zeker niet mogen missen is Perfidious Words (zoek youtube). Maar zij zijn al een behoorlijk tijdje bezig.

Vallen The Hurts onder nieuwe synthpop? In ieder geval een lekker nummer, goede stijl.

Ik kan synthpop best waarderen, zeker gemixt met andere electronische genres als Dubstep of Electro House!

Ik heb de plaat van Hurts, erg goede band!

leuk liedje voor de plaatselijke braderie maar natuurlijk absoluut ende totaal niet bijzonder te noemen verder...
foute look ook met die snorren, kapsels en jassen en de naam is van de eerste de beste boom geplukt (slaat werkelijk nergens op)...

Itching Eyeball von'k wel ok...

Laten we het toch maar niet hebben over mensen hun look en klerenkeuze, ik denk dat er alvast veel tegenstanders van uw mening zullen zijn, maar daarenboven doet het er bijzonder weinig toe.

Ik ben geen extreme fan maar dacht er toch meteen aan bij het lezen van 'synthpop'. Ik zag wel ooit eens een leuk interview met die 2 en voel mij dus nu geroepen om het uit te leggen. Ze nemen zichzelf ook niet al te serieus en zijn op zoek naar het maken van catchy popsongs, dus in die zin slagen ze wel in hun opzet. En hun naam is dacht ik afkomstig van een drum die ze gemaakt hebben bestaande uit teddyberen (vandaar dus teddiedrum).

Laten we het toch maar niet hebben over mensen hun look en klerenkeuze, ik denk dat er alvast veel tegenstanders van uw mening zullen zijn, maar daarenboven doet het er bijzonder weinig toe.
zo aan die clip te zien gaat het daar wel voor een groot gedeelte om... muzikaal is het niet echt origineel verder...

Ik vind het wat lastig dat nieuwe synthpop kennelijk vaak als oude synthpop moet klinken. Vooral qua zang - ik ben niet zo voor die geaffecteerde 80s zangstijl. Op Les Nuit Botaniques een paar maand geleden Mirrors gezien en als de zanger wat zweeg vond ik het eigenlijk stukken beter.

Ik vind het wat lastig dat nieuwe synthpop kennelijk vaak als oude synthpop moet klinken. Vooral qua zang - ik ben niet zo voor die geaffecteerde 80s zangstijl. Op Les Nuit Botaniques een paar maand geleden Mirrors gezien en als de zanger wat zweeg vond ik het eigenlijk stukken beter.
Ik denk bij oude synthpop vooral aan Heaven 17, Depeche Mode, New Order, Human League, Soft Cell, etc... en deze zang lijkt daar helemaal niet op, vind ik.

zo aan die clip te zien gaat het daar wel voor een groot gedeelte om... muzikaal is het niet echt origineel verder...
Misschien druk ik mij verkeerd uit, ik wou maar zeggen: voor de één is hoe ze er uit zien helemaal cool, voor de ander slaagt het op niets. Voor de rest vind ik ze nog niet zo heel opvallend fout zijn (er bestaan toch ergere in het genre). Ik herinner mij nog een optreden van the human league deze zomer waar de 2 zangeressen, die inmiddels toch al een zekere leeftijd hebben, in nachtkleedjes sexy stonden te dansen. Dat is nog zoveel fouter, en tegelijkertijd omdat het pop is, misschien des te genialer.
(youtube filmpje: )

En voor de rest is het natuurlijk allemaal heel moeilijk om te praten over wat goed en slecht is, zeker op vlak van pop. Ik stoor mij dan ook niet aan uw mening, maar eerder aan een elitair klinkende toon (ik kan mij die natuurlijk ook inbeelden). Originaliteit lijkt mij trouwens niet zo'n belangrijk criterium, zeker als je ziet hoe 90% van wat hier al staat gepost toch wel heel hard doet denken aan het verleden.

maar goed, hier nog 1tje, (niet geheel zeker of ik dit 'rechtvaardig' synthpop mag noemen):
holy ghost!:

Ik vind de meeste (nieuwe) dingen in dit topic maar niks. Meestal is het de stem en de melodie die ik niet goed vind...
Bij goeie 'recente' synthpop denk ik aan dit:

(recent omdat het niet uit de jaren 80 komt :D )

Back