uitgekeken op de Nordrack 2

Orgineel geplaatst door computer
dat is een kwestie van smaak denk ik.

klopt ja. Zoals met elke synth natuurlijk. Maar ik vind 1 stereo uitgang wel wat weinig als je zoveel neer moet leggen voor een synth.

Arv

ik heb hem niet bij feedback ingeruild, gewoon van een andere synthfreak van internet.

Ik had geschreven dat ik de MS-2000 eerst bij Feedback zou checken.

Re: uitgekeken op de Nordrack 2

Origineel geplaatst door DJ41
Ik heb nu een maand of 4 de Nordrack 2, maar ik ben er een beetje op uitgekeken. Voor de muzieksoort die ik maak kan ik er weinig uit gemolken krijgen (jammer genoeg).

Ik zit er nu aan te denken om hem te ruilen tegen een MS-2000, alleen vraag ik me af of je met de MS-2000 ook mooie sfeer strings kan maken als met een Nordrack 2.

Toch doe ik de NR2 wel met een beetje pijn in m'n hart weg, want hij ziet er wel erg mooi uit in je setup en is zeker geen verkeerd apparaat!!

Zou de MS-2000 een goede vervanger zijn? Ik weet dat deze bak een monotimbrale synth is (toch?), maar ik heb een Alpha juno 2 en ga er ook waarschijnlijk een AN1X bij kopen. En ik heb nog een sampler, dus dat maakt dan niet zoveel uit.

Wat denken jullie?

Hey..

Cool dat je mijn shit vet vind....:)
ps Ik Gebruik bijna in elke track wel de nordlead.....dat ding blijft mij verbazen,.....
check love thy enemy-x-ess vs Catscan.......niet die base line maar de rest....zoals dat geluid wat op komt....

gr.

Heb een hele lange tijd een nord lead 2 gehad en het heeft voor mij zeker een jaar geduurd voordat ik hem echt begon te waarderen . Jouw verhaal gold voor mij ook zo'n beetje , ik wist niet wat ik in huis had en kon mijn draai er niet echt mee vinden . Nadat ik wat andere bakkies bespeeld / gehoord had was ik echter overtuigd !
Was toen bovendien zo naief om er zeker van te zijn dat een synth het allemaal alleen moet kunnen doen , zeker voor dat geld ( rond de 4000 gulden toen bij feedback )
Effecten zijn echter de andere, misschien zelfs wel betere helft van het werk ( heb het nu dus niet over de interne dist. van de nord die ik standaard had ingeschakeld :).
Naar mijn mening is dit absoluut de beste va - machine maar ik heb geen enkele access - bak bespeeld .

Gebruik zelf harde geluiden voor mijn muziek ( voor zover je dat muziek kunt noemen ) en heb daarom destijds besloten om van digitaal naar analoog te gaan. Voor mij is dit de beste keus geweest maar als ik ergens nog aan blijf terugdenken is dat wel aan mijn nord lead !

Weet wat je wegdoet !

6 jaar geleden heb ik mijn NordRack 1 gekocht (voor Fl 2400,-) en vorig jaar heb ik voor 900 euro een NordRack 2 erbij gekocht, de NR1 is nu toch van de hand gegaan, maar die NordRacks zijn echt wel vet hoor. Als je hem weg hebt gedaan en nu dolblij met de de delay van de MS2000 bent vraag ik me af of je ooit wel een effect processor achter de NordRack gehangen hebt dat maakt toch wel enig verschil voor een hoop sounds. De NordRack 2 gaat nooit meer weg bij mij, misschien dat ik nog een keer een NR1 er bij koop weer, leuk 2 bijna de zelfde bakken, ene met veel Rode led ander met veel groene .. hehe vet hoor. mrja.

voordat je replied, bedenk dat die nord rack al langer dan een jaar geleden is ingeruild, mensen (oude topic)

en persoonlijk? Nord rack 2, tering-vet :D

Re: uitgekeken op de Nordrack 2

Origineel geplaatst door DJ41
Ik heb nu een maand of 4 de Nordrack 2, maar ik ben er een beetje op uitgekeken.

maar je moet er niet naar kijken !!!
je moet er mee werken !

ik geloof nooit dat je op 4 maand die bak binnestebuiten kan draaien

Re: Re: uitgekeken op de Nordrack 2

Re: Re: uitgekeken op de Nordrack 2

Origineel geplaatst door JazzMann
maar je moet er niet naar kijken !!!
je moet er mee werken !

ik geloof nooit dat je op 4 maand die bak binnestebuiten kan draaien

Dat wou ik ook nog zeggen, tijd om hem aan te zetten na 4 maanden .. maar goed .. hij heeft hem al niet eens meer.

Die NordRack die ik verkocht had ca. 3 maanden geleden zie ik net weer te koop staan ergens. Vraag me toch af wat die mensen nou eigenlijk van een apparaat verwachten wat ze kopen. Ik bedoel, ik weet altijd precies wat ik hebben wil en als ik het heb wil ik er het liefst nog een. Echt niks gaat bij mij de deur uit, alleen spul dat door upgrades in mijn studio more or less useless is geworden, maar dat is nog niet echt gebeurd behalve met die NR1 dan.

Ik kan vrij moeilijk begrijpen dat mensen uitgekeken raken op een Nord Lead/Rack 2.

Ik heb 'm nu een paar weken, maar wat snijdt dat ding door de mix heen zeg !

Wel een beetje fx erover natuurlijk, maar dan klinkt ie wel onwijs hoor. Lekkere dikke sound. :luv:

Wat mij wel opvalt de laatste tijd is dat veel mensen apparatuur kopen omdat het 'vet' zou zijn of omdat ze denken dat het een gaaf apparaat is wat hun gaat helpen om muziek te maken. Maar zo werkt het niet.

Elke keer als ik een track af heb waar ik mijn NR2 in heb gebruikt ben ik weer super blij met dat ding.
De mate waarin je een apparaat muzikaal inzet is bepalend voor je blijheid volgens mij.

Als je er geen muziek mee maakt ben je veel sneller met een apparaat klaar, ik denk dat daar de kink zit.

en dat moest je 2 keer zeggen !? ehehe :D

Origineel geplaatst door metatron
Zo, zaterdag ben ik ook in het trotse bezit van zo`n rooie rakker.:D

Hey, das toevallig. Ik doe er zaterdag afstand van:D

Het is een heel leuke synth met een eigen karakter. Over het filter en de interface was ik zeer te spreken en de sound is echt wel goed. Scherpe leads en strakke basjes:)

Back