Minst gebruikte synth?

Deze staan op z'n kant in de kast of in de hoek omdat ik er gewoon geen plek voor kan maken:

Farfisa VIP-600 (heavy monster, opde rommelmarkt gekocht ooit..., zie plaatje)
Yamaha YC-45D (nog zwaarder, wel heel erg mooi om te zien)
Casio HT-3000 (doe-het-zelf "Doe Maar" keyboard)
Rhodes Stage-88 mark-I (zwaarste en grootste ding wat ik heb, jammer dat ik hem niet kan gebruiken)
Ensoniq Mirage Sampler (diskdrive is nukkig)
Yamaha SK-20 (ook groot, kan in de juiste handen fantastisch goed klinken)

Attachments

• vip600.jpg
    vip600.jpg
    8 KB · Bekeken: 64
Origineel geplaatst door dekzster
Deze staan op z'n kant in de kast of in de hoek omdat ik er gewoon geen plek voor kan maken:
Casio HT-3000 (doe-het-zelf "Doe Maar" keyboard)

[offtopic]Ik heb over dit ding gelezen, volgens mij in een oude FutureMusic en/of misschien zelfs Interface... Lijkt me hartstikke cool ding :D Waarom maken ze van dat soort dingen nou geen softsynths ;)[/offtopic]

Origineel geplaatst door sponk
Ik heb nog een mc303 staan.
Reden dat ik em niet wegdoe is omdat ie toch nog wel bruikbaar is (op de bank patterns programmeren) en omdat als ik em wegdoe, ik er hoogstens 150 euri ofzo voor krijg.

DAT wilde ik precies gaan zeggen....alleen noem ik het geen 'euri' maar gewoon 'euro'...mijn mc303 leen ik zo nu en dan uit aan mensen die ik 'warm' wil maken voor mijn hobby...

Voor de rest heb ik een Casio Vl-Tone, een Casio SK-1 en eeen hammond Ritme Doos die ik alleen voor af en toe een sampletje gebruik.

Hmmm..

als ik een synth ECHT niet meer gebruik dan verkoop ik hem gewoon want dan ben ik er op uitgekeken...

Mijn Prophecy stond bijvoorbeeld gewoon in de weg!!8>

Er is maar 1 die ik niet gebruik en da's mijn nordrack. Als ik hem naast mijn juno 60 zet, klinkt hij namelijk ongelofelijk belachelijk: analoog klinkt vetter dan virtueel analoog. Zelfs mijn grootmoeder die een scheet laat klinkt vetter dan mijn nordrack. De nord staat nu trouwens te koop.

Hahaha

Als ik moest kiezen tussen een Nordrack of een Juno 60 wist ik het wel!!

(NIET de Juno dus!):stupid

't is natuurlijk een zuiver persoonlijke voorkeur. :) Misschien heeft het ook wel te maken met het mooie houtwerk van mijn Juno en de toch wel inspiratieloze rackversie van de Nordlead.

ff off-topic:

Ik heb de Nordleads altijd al "dun" klinkend gevonden. Over tien jaar is de juno-60 vast meer in trek dan die nordlead rack, let maar op............

ik heb maar 2 synths, maar m'n mks-50 gebruik ik heel weinig...vind 'm een beetje afgezaagd, tenzij ik 'm door de filters van m'n virus trek dan is er nog wel wat leuks mee te doen, maar hij past niet echt meer bij de stijl hardcore die ik tegenwoordig maak

ik vind 't zonde om 'm weg te doen omdat je er toch niks voor terugkrijgt, daarbij is 't toch een stukje hardcore-historie en alleen daarom zou ik 'm later weer kopen...ook heb ik de hoop dat ik nog wel een goede toepassing vind om 'm toch nog te gebruiken

Ik probeer juist alle apparaten te gebruiken omdat je anders al je nummers op elkaar gaan lijken qua klankgeluid.

Alleen de prophecy gebruik ik niet zo heel erg vaak in nummers omdat het geluid wat moelijk in de mix past. Maar als ik gewoon aan het jammen ben, is dat de synth die ik als eerst aanzet.

Tsja, de MC 303 .. hoe lang geleden wassut ookal weer? Volgens mij alweer een aantal jaren
geleden dat ik die bij dhr Shortwave in de studio achterliet, waar die sindsdien veilig onder
een anti-stofhoes verblijft. Zal onderhand tijd worden om 'm in sterk water te dompelen.

Maar euh Shortwave, niet WEGDOEN hoor! Komt nog wel een plaats voor vrij in het
Museum of Temporary Binary Art :)

Origineel geplaatst door Satyr
Tsja, de MC 303 .. hoe lang geleden wassut ookal weer? Volgens mij alweer een aantal jaren
geleden dat ik die bij dhr Shortwave in de studio achterliet, waar die sindsdien veilig onder
een anti-stofhoes verblijft. Zal onderhand tijd worden om 'm in sterk water te dompelen.

Maar euh Shortwave, niet WEGDOEN hoor! Komt nog wel een plaats voor vrij in het
Museum of Temporary Binary Art :)

Don't worry man! It stays where it is. Nooit museumstukken wegdoen! Je doet je grootmoeder toch ook niet zomaar weg :D

Origineel geplaatst door shortwave
Je doet je grootmoeder toch ook niet zomaar weg :D

hmmm.. dat ligt toch echt aan wat ze opleverd, aangezien vintage een modewoord is kan ik mijn vintage oma ook wel voor een leuke prijs slijten op ebay

om toch maar ontopic te blijven, ik gebruik mijn MicroMod sporadisch.. heb weinig geen zin om te gaan patchen, je suis lui ;)

de SH-09 is mijn minst bruikbare synth denk ik
hoewel er toch cv-gate op zit en hij goed klinkt
vrees ik dat er toch een dag komt dat ik er afstand van ga doen
maar voorlopig nog niet :luv:

Attachments

• sh-09c.jpg
    sh-09c.jpg
    37,5 KB · Bekeken: 64
mijn K4r en D110 en FB01 gebruik ik nog zelden maar ik denk niet dat ik ze ooit verkoop.

Origineel geplaatst door Grooveron
mijn K4r en D110 en FB01 gebruik ik nog zelden maar ik denk niet dat ik ze ooit verkoop.
Dat zijn dan ook beide leuke stukjes 'synhtgeschiedenis'...zeker die k4r is een leuke bak...

Origineel geplaatst door bazziman
Dat zijn dan ook beide leuke stukjes 'synhtgeschiedenis'...zeker die k4r is een leuke bak...

klopt ik zou ze toch weer eens vaker moeten gaan inzetten

Ik ahd een solina string ensemble die ik misschien maar een half uur in gebruik heb gehad... toch zo'n 10 maanden over gedaan voor ik 'm verkocht!

Maar ja nu is 'ie dus verkocht dus is mijn post irrelevant

ff ,....

ff ,....

Origineel geplaatst door dekzster
ff off-topic:

Ik heb de Nordleads altijd al "dun" klinkend gevonden. Over tien jaar is de juno-60 vast meer in trek dan die nordlead rack, let maar op............
let maar op het is nu al zo
ik heb niet voor niks voor een, al zeg ik het zelf, een fiks redlijk bedrag ,
en op een goed tijdstip mn NORDlead 1 +,...verkocht !!!
waarom de g2 komt uit de nord1 wordt steeds minder waard
de nord 2 trouwens ook
en nord is vervangebaar als je meerde andere synths hebt,

ff ontopic ; synths die ik niet gebruik !!!

die zou je eigenlijk moeten verkopen en er iets voor terug kopen wat je wel gebruikt
- tis namelijk zonde van het apparaat dat het niet door jou gebruikt wordt ,
terwijl iemand anders er iets goeds mee kan !!!

persoonlijk gebruik ik mn siel ex80 niet eg [deze staat dus ook te koop 150.-
ik heb gewoon genoeg aan mn andere [en ik vindt hem maar ....zozo [zitten wel weer ssm chippies in ]

- en eigenlijk gebruik ik mn teisco 60 F ook nooit
maar deze is wel weer fatt ,.....echt [met arp filter ]
dus gaat gewoon niet weg

Back