Minst gebruikte synth?

Cisco

advancedtechnoresearch
Ik zie veel mensen op dit forum die toch wel een behoorlijke gear-list hebben!

Mijn vraag:

Is er een synth of synth's die je in je bezit hebt, die je nooit of nauwelijks gebruikt? Maar toch niet weg wilt doen!

Zo ja? Om wat voor een reden wil je 'em dan niet wegdoen?

Bij mij is het de Moog Opus-3, gebruik 'em niet of nauwelijks, maar doe 'em nooit weg omdat het een ervenis is geweest! Whehe!

Peace...:biertje: :peukie: :biertje:

Ik heb nog een mc303 staan.
Reden dat ik em niet wegdoe is omdat ie toch nog wel bruikbaar is (op de bank patterns programmeren) en omdat als ik em wegdoe, ik er hoogstens 150 euri ofzo voor krijg.

Zo ja? Om wat voor een reden wil je 'em dan niet wegdoen?

ik gebruik geen enkele synth; ik heb ze alleen om andere mensen jaloers te maken :)
serieus: ik heb diverse synths die ik niet of nauwelijks gebruik maar in principe gaat dat soort op den duur wel de deur uit want mijn studiootje is boordevol.

Uitzondering zijn een paar "vintage" Korgs die heel mooi zijn en klinken maar weinig praktisch nut hebben ( 900-PS en PE-1000 bijv.) maar ook de Solton SM100 omdat die zo zeldzaam is, ik er een editor voor geschreven heb en omdat hij vol zit met SSM chips en ook net zo vet klinkt als een Prophet V maar dan zes-stemmig. Solina stringensemble doe ik ook nooit weg want die klinkt altijd fantastisch en het is de enige echte Hollandse "klassieker".

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al mijn synths gebruik....

de andere die ik niet veel gebruikte heb ik in de verkoop omdat ik er een opvolger voor gekocht heb die meer kan en die wordt dus wel gebruikt nu..
proteus1 weg
proteus2k in.

korg wavestation A/D

ik heb dat ding onwijs veel gebruikt (lekker vocoden :P ),
maar nu staat ie eigenlijk alleen maar stof te happen.
ik zou 'm nooit wegdoen!

A) veelgebruikt in platen, dus al die patches staan er nog in. is leuk voor later.
B) gekocht van mijn eerste publishing voorschot...snik, die goeie ouwe tijd.
C) ik doe geen synths weg, je verkoopt je kinderen toch ook niet? :P

binnenkort maar weer eens doorheen fietsen! :luv:

D110 is van overleden kennis geweest (drumkit gebruik ik wel geregeld). 2 de BassStation

waldorf microwave xt

waldorf microwave xt

de waldorf microwave xt. ik heb het geprobeerd, maar krijg er gewoon niet mijn sound uit. hij klinkt gewoon niet in mijn mixjes :erm: staat dus te koop (zie marktplaats) ;)

Ik heb bijna niks...
1 synth wel te verstaan... de Yamaha AN1x

En toch gebruik ik hem nooit... hij werkt niet intuïtief... heb ook nog niet echt veel tijd erin zitten...
Dat komt ook weer omdat ik hem nog niet lekker kon sequencen... Heb Cubase nog niet echt onder de knie...
En voor veel sounds heb ik gewoon een step-sequencer nodig... en daar is CuBase Sl/x weer voor zometeen...
Plus een standaard waar ie dan mooi op kan... dan ga ik hem meer gebruiken... (nog een maandje, als ik alles een beetje installed enzo heb)

Ik doe hem voorlopig nog niet weg omdat ik hem veel als master-keyboard gebruik...
Daar is ie ook ideaal voor... Maar uiteindelijk gaat ie toch weg denk ik...
Half jaartje ofzo...

Ik heb een Tb-303 die ik denk al zeker 2 jaar niet meer gebruik.
Maar ja weg doen is gewoon geen optie, ik hou echt van dat apparaat, tis waardoor ik jaren geleden besloten heb om muziek te gaan maken. Het komt doordat hij is al zoveel en zo vet gebruikt is waardoor ik hem niet meer wil gebruiken.
Zet hem af en toe wel eens aan en freak er lekker mee en zet hem dan weer weg :W :D

VL-tone

D'r zitten niet echt veel geluiden in. ;)

We dat er gave lead uit te halen is natuurlijk.

Laatste paar weken/maanden gebruik helemaal ff geen synths =( =( =( , afstuderen kost zoveel tijd :stupid... Maar zodra ik hier vanaf ben, ongeacht of ik nu wel of niet afgestudeerd ben ;)... ga ik er weer hard tegenaan, want loop over met muzikale ideeen. Gelukkig heb ik Griff om een beetje tussendoor op te klooien. En voordeel van softsynths is dat je die ff snel opstart ipv mijn hardwaresynths die ik iedere keer uit doos moet halen, op moet stellen, etc. (kep geen ruimte om ze te laten staan helaas).

Goed, back ontopic...

Ik heb de Vocoda (Vocoder-upgrade voor DarkStar) in totaal 2 keer geinstalleerd voor twee dagen in twee/drie jaar dat ik dat ding heb, dus dat zegt wellicht iets :) 100 gulden weggegooid dus... DarkStar zelf gebruik ik ook niet altijd evenveel, maar zal ik toch nooit wegdoen waarschijnlijk, omdat hij op andere momenten juist weer onmisbaar is. CS1x gebruik alleen als masterkeyboard.. zo heel af en toe wel voor een pad ofzo, maar dat is eigenlijk enige apparaat dat ik eventueel zou kunnen vervangen, hoewel hij weinig opbrengt 2e hands natuurlijk, dus die hou ik ook lekker zelf :) Blijft ideale beginnerssynth toch, ben blij dat ik ermee begonnen ben.

Ok, ik ga weer verder tiepen aan mijn verslagen... :gaap:

Ja ook ik heb er een staan die ik eigenlijk nooit gebruik.
De juno 60. Wil deze toch eigenlijkniet weg doen omdat hij toch wel heel erg vet is.:D

Gebruik hem eigenlijk niet omdat ie niet midi is maar daar zijn natuurlijk ook wel de nodige oplossingen voor te verzinnen.
Probleem is alleen dat dat weer geld gaat kosten en dat hebben we op dit moment ff niet.

:biertje:

Bij mij de synths op m'n Pulsar...
Toen ik de kaart kocht dacht ik dat het allemaal
wel goed was... maar ja, dan komen de hardware
bakken langzaam de studio binnengeslopen...

Gebruik zowat alles behalve de DR-660, maar die
doe ik niet weg, gekocht van een maat van me
toen ie krap zat, en nog goedkoop ook. En soms,
heel soms haal ik er nog wel eens redelijke hatz uit.

Verder de Casio 1000P, maar laatst weekend door
een gitaaramp gegooid, en opgenomen met de
microfoon, was toch wel weer geinig...

De Juno-6 wordt ook weinig gebruikt, maar heb sindskort
een Drawmer midiman die arpeggio clock uitstuurt, dus
langzaam komt die ook weer in gebruik, inderdaad nog
steeds een erg vette bak!

Ach, zolang de apparatuur die je niet gebruikt maar geen
weggegooid geld is, maakt het niet veel uit, en dan
is het wel leuk om een keer per jaar naar een bepaald
apparaat te grijpen :)

Mvg.

CoolRunning

Kawai K1m. En da's eigenlijk jammer, want 't is een leuk bakje (zeker als je 'm door de Micromodular filter haalt), maar ik heb gewoon geen inputs meer.

I live to the max! I use all my synths

behalve natuurlijk de MC303....

Maar ja da's ook geen synth. Dat is een "Groovebox" Da's heel wat anders :D Maar ja, doe 'm niet weg, want heb nog steeds een soort van "wishfull thinking" dat ik er nog eens een vette lead ofzo uit zou kunnen halen.....

As I said: wishfull thinking.... want kan me er niet toe zetten dat ding te begrijpen.

M'n D70 (Roland)

Ik heb hem al 11 jaar. T'is eigenlijk meer een podiumbak met goede begeleidings geluiden
dan een synth waar je is lekker voor gaat zitten. Hij is ook niet gemakkelijk te programmeren.
En toch als ik door die presets heen loop zijn de geluiden erg dik en heb ik het idee dat wanneer ik
er de tijd voor vind om er eens echt voor te gaan zitten, ik er hele speciale geluiden uit ga krijgen.
Vooral misschien ook omdat niet veel mensen met dit apparaat aan de slag zijn gegaan.

Ik heb hem ook een aantal maal getracht te verkopen maar elke keer kwam er iets tussen waardoor
de verkoop niet door kon gaan. Op een gegeven moment krijg ik dan zo'n gevoel van, ' ik mag hem niet verkopen.
Er is iets mee waavoor ik hem moet houden'.
Of die dag nog gaat aanbreken weet ik niet maar ik heb besloten om mijn gevoel te volgen.
Op onverklaarbare wijze blijkt dit toch de laatste tijd vaak goed uit te komen terwijl ik toch een heel erg
rationeel en pragmatisch persoon ben...

T' zal waarschijnlijk wel het zelfde zijn als Shortwave hiervoor aan gaf; 'Wishfull thinking'...

gr. Tom:D

Op dit moment is 't toch wel de MS-10.. Voornamelijk, omdat ik 'm aan wil sturen met ander spul en ik (nog STEEDS) niet zo'n "aansluitkastje" (jaja, er IS een naam voor..:( ) gehaald heb.. Maar weg doen? Nee, alleen al hoe ze eruit ziet..:

ms-10.gif

Is 't geen schatje?? :D

Back