simpele logic ??vraag?? (mac)

glennplumber

Kneed je synth
Lastig om uit te leggen.... maar ik doe me best !!

In logic kan je kiezen uit een heleboel track soorten waaronder voornamelijk

GM device modem/printer en

M cha 1 tm 16

Dat vind ik niet tof

bijv ik heb een drumset in m'n sampler op midi ch 1
Dan maak ik in logic onder midi ch 1 verschillende tracks aan voor verschillende drum sounds.
Dan maak ik er een lekkere beat van en ineens bedenk ik me dat ik een bepaalde drum sound in een multy wil bewerken dus dat betekend dat hij onder bijv midi ch 2 moet komen.
Duidelijk toch tot zo ver .....

Wat is nou het probleem ... vaak heb ik al een track van dat geluid onder midi ch 1 maar moet dus worden ch 2. Als ik dan de track van 1 naar ch 2 verzet gaan al m'n ander ch 1's ook mee..........en dat wil ik dus niet.

Ik wil elke track kunnen bewerken zonder dat een andere onder wat voor een ch dan ook mee veranderd. Eigenlijk hoe het in cubase standaard is.

Welke track soort moet ik dan gebruiken ??? Of moet ik een instelling veranderen ??

Als jij het snapt....bedankt !!

Je moet in je midi environment multiinstruments maken van elke synth smapler etc. wat je gebruikt, als je dit doet creeer je de goede kanalen waar je uit kan kiezen naast de standaard instruments. Je komt in het goede environment om de instruments aan te maken door op een midikanaal te dubbelklikken.

In het menu 'nieuw' kan je multiinstrument kiezen. Je moet dan de midikanlen in het matrixje aanklikken en de goede midipoort instellen.
Vergeet ze ook niet een naampje te geven

Back