artiesten die fruity loops gebruiken.

Kweenie hoor. Hebben de FL mensen hier nog steeds een zelf aangepraat minderwaardigheidscomplex?

Denk dat ze eerder last hebben van de vooroordelen van de halve garen die na 1 k*tnummer gemaakt in FL gehoord hebben denken dat dit voor alle FL nummers.
Dat zijn waarschijnlijk degenen die denken dat je een Mac nodig heb om professionele muziek te maken. (Want tsja, dat is tenminste professioneel spul omdat het in iedere major studio staat.)

Je kan je ook afvragen waarom andere programma's zoals Logic en Cubase uitgebreid worden met FL achtige concepten.

Maar hetzelfde geldt eigenlijk voor FL zelf ook want al dit soort programma's begint qua mogelijkheden naar elkaar te groeien.

volgens het foldertje van de frietback, is ie voor pc en mac :D

(staat al jaren verkeerd) maar het kan nu wel met die nieuwe mac toch?

ik heb slecht ervaringen met oude versies van live, dat zegt niet dat het nu nog ruk is!!!

laatst een gast fl uitgelegt, en die vroeg wat je dan niet kon, kon hem geen uitleg geven(behalve die text achtige midi editor uit cakewalk e.d. vroeger, en dat werkte omslachtig maar secuur met midi cc) maar dat heb ik maar niet verteld zou ie toch niet snappen

Origineel geplaatst door thehuman
FL is het programma voor mij! Ik heb al vaker geprobeerd om met logic, cubase en reason te werken.. op 1 of andere manier snap ik d'r geen hol van!
En daar heb ik dus ook last van .

Ben nu zo ver met FL , dat ik niet helemaal opnieuw wil beginnen met een ander programma .

Maar wat vinden jullie van de DirectWave ?

Origineel geplaatst door Mini-Error
En daar heb ik dus ook last van .

Ben nu zo ver met FL , dat ik niet helemaal opnieuw wil beginnen met een ander programma .

Maar wat vinden jullie van de DirectWave ?

Ik had dit precies andersom, ik was zo ver met FL dat ik constant tegen de grenzen aan liep en steeds vaker voor bepaalde dingetjes naar andere programma's greep. Nu zweer ik bij Cubase (4) man man man wat heerlijk. Wel moet ik zeggen dat als FL7 er was toen ik er mee gekapt ben dat ik waarschijnlijk (nog) niet over gestapt zou zijn. Maar bij nader inzien heb ik er absoluut geen spijt van, ben er 500+% op vooruit gegaan.

Zo nu en dan speel ik er wel nog even mee bij een vriend die bij FL zweert, en leer hem nog wat dingetjes.. Het blijft wel een erg leuk programma.

Ik gebruik ook voornamelijk FL studio.

Nog bijna al mijn muziek mee gemaakt.

Het jammere vind ik dat je echt leuke FX bijeen moet sprokkelen.
Die in FL zelf zitten (standaard) zijn echt dik en dik ruk!

Dit is bij cubase bijv. wel anders. Daar krijg je al behoorlijk leuke
reeverbs filters etc. bij.

Daarom: FL studio + hardware effecten roeleert :halleluja

And ofcourse synth bakkies...

fl streeft al jaren ernaar om een platform te zijn dat alle formaten en protocollen draait, lifetime free upgrades, het programma wordt steeds significant beter met elke release. Ik kijk enkel naar een paar features, de engine die nu tot sync depth 512 kan, de mixer, slicer... de rest is wel leuk maar niet je van het en wat ik gebruik zijn de filter, distortion en de granulizer blijft best goed voor af en toe. Mixen gaat ook goed, maar ik werk eerder neutraal en schoon en mix het wel uit in de studio met logic als dat moet, maar ik zou ook heerlijk fl kunnen draaien in de studio lol.

Heb er wel eens mee gewerkt, maar nooit de tijd erin gestoken om er echt iets leuks mee te kunnen maken.
Op 1 of andere manier gaat het bij mij gewoon niet.
Ik grijp toch liever naar Reason of Musicmaker om eerlijk te zijn.

Origineel geplaatst door Franz.K.
Ik had dit precies andersom, ik was zo ver met FL dat ik constant tegen de grenzen aan liep en steeds vaker voor bepaalde dingetjes naar andere programma's greep. Nu zweer ik bij Cubase (4) man man man wat heerlijk. Wel moet ik zeggen dat als FL7 er was toen ik er mee gekapt ben dat ik waarschijnlijk (nog) niet over gestapt zou zijn. Maar bij nader inzien heb ik er absoluut geen spijt van, ben er 500+% op vooruit gegaan.

Zo nu en dan speel ik er wel nog even mee bij een vriend die bij FL zweert, en leer hem nog wat dingetjes.. Het blijft wel een erg leuk programma.

Mag ik vragen op welk gebied die verbetering zo groot is geweest?

Back