ff over FL, ben nieuw op het forum en ja dit is me eerste post

, ik moet toch ff zeggen dat ik het belachelijk vind dat mensen zo ligt over FL denken. Je kan wel zeggen het is een programma voor beginners om dat je makkelijk rechttoen recht aan muziek kan maken, maar ik vind FL 1 van de beste programma's, reason ind ik weer niet prettig maar een ander dan weer wel. Cubase is chill maar veels te duur. Je kan met FL net zulke pro sounding nummers maken als met bijv. Cubase of logic. Er komt echt veel meer bij kijken dan gewoon wat 1/4 beats neer plakken en dan een 1/3 hihat eronder enz enz. Als je egt een goed nummer wild maken moet je echt dieper ingaan op de techniek van het gebruiken van; FX, Volume, panning en nog veel meer.
FL heeft een hele gebruiksvriendelijk interface en daarom denk ik dat veel mensen vinden dat FL maar een beginners progje is omdat ze verwachten dat een " professioneel" programma veel kost en moeilijk in elkaar zit, integendeel met FL kan je net zoveel. Het gaat, zoals meer mensen al zeiden, om de gene die achter de pc zit. Hij moet de inspiratie en de techniek hebben. Door veel te oefenen kom je heel ver.
Ik heb een tijd geleden een nummer gemaakt, met FL offcourse

, dat nu gesigned is en flink wat support heeft van Bobina, Fila, Michael Splint en nog wat minder bekende DJ's.
Nummer hete Embrace en heeft in de Top5 van Bobina op 2 gestaan en staat nu zelfs in z'n top 20 van 2005. Oftwel het is mogelijk om met FL kwaliteits tunes te maken, wat mensen ook zeggen en beweren ik blijf bij FL.

Gewoon veel oefenen en je kan alles met elk programma, het is net wat jij lekkerder vind werken.