artiesten die fruity loops gebruiken.

Hmmz.. Dat werkt wel zo ongeveer het makkelijkst! Voorbeeldje:

Patt 1: Kick (4x dus)
Patt 2: Hats
Patt 3: Clap
Patt 4: FX
Patt 5: Melo

Ga zo maar door.. uiteindelijk alles in de playlist tot een geheel samenvoegen en dan ben je al een heel end!

Origineel geplaatst door j0ris
Laten we even verder gaan met jou, Marninx :)

Het lukt jou blijkbaar een compleet nummer te arrangeren in Fruity. Hoe pak je dit aan: maak jij ook een aparte part voor elk geluid en zet je die dan in de playlist onder elkaar?

Ja, ik maak een aparte beat, hats, FX, alles zet ik apart om het nummer zo veel mogelijk variatie te geven. Ik heb al mijn nummers compleet in FL gemaakt. :)
Soms heb ik in een nummer wel 50 of meer verschillende patterns:D

Het is niet zo moeilijk om in fl een nummer te bouwen. Ondanks dat het een tracker is.

Ik werk vaak met aparte lijnen in aparte patterns.

Maar veelal de basis in geheel in 1 pattern. Heb ik een alternatieve melodie of iets dergelijks nodig. ff copy paste en een nieuwe pattern met het alternatief. Die hangt in de playlist soms wel 30 patterns eronder. gheghe:D

Dat mond soms uit in 50 kanalen en rond de 100 patterns.

En ja. soms wordt het een zootje in de playlist. :D:D:D

Als je zelf maar weet waar je mee bezig bent:P:peukie:

Tja maar waarom zou je ze dan niet even netjes bij elkaar zetten
Je moet het jezelf niet moeilijker maken dan het is.

Alt+pijltje omhoog/omlaag en dan wordt de boel weer een stukje overzichtelijker

Mooi kleurtje dr aan en het is nog beter te herkennen

alt + pijltje omhoog ken ik dus niet.... hmmzzz;)

gaan we proberen.

Het komt omdat ik het hele nummer gewoon uit me hoofd ken. En daardoor de moeite niet neem om alles netjs in kleur te doen.

Ik werk daar alleen mee als ik samen met iemand anders een nummer maak. en wij de flp's steeds naar elkaar sturen.

Ik werk ook vaak met midi erbij. dan neem ik later de midi sporen live op. en voeg de flp wav en de midi wavs in een ander progje bij elkaar.

Bij mij onthoud die ook alles... zou het iets met de versie te maken hebben?

Ik exporteer mn fruity-file ook vaak als "zipped loop package" dan heb je alle sampletjes en je .flp in een zipje staan... supermakkelijk als je met verschillende mensen aan een projectje werkt ook.

ik vind dat programma's als FL een helehoop voor je achterhouden of via een WYSIWYG based editor werken, hiermee leer je geen ene euro over muziek naar mijn weten, nu heb ik er niet zoveel mee gewerkt maar moet zeggen dak het liever alleen gebruik voor de scratch plugin die erin zit, de rest doe ik wel lekker in Live/Logic, daarin heb je gewoon meer gedetaieerde mogelijkheden om je audio uit elkaar te trekken en te tweaken.

Het is de artiest en niet het programma maar een artiest met een programma wat de gehele boel zo vergemakkelijkd voor de artiest is als rembrand met een kwast zonder haartjes maar wel met de verf snappie ;)

Origineel geplaatst door Galo
ik vind dat programma's als FL een helehoop voor je achterhouden of via een WYSIWYG based editor werken, hiermee leer je geen ene euro over muziek naar mijn weten,

ehhh maar door midi cc's per verandering met een getalletje tussen 0 en 127 in te kloppen leer je wel wat over muziek?

Volgens mij bedoel je dat je geen ene euro leert over hoe midi in elkaar steekt. En zo hoort het ook. Kwestie van goed interface design.

Origineel geplaatst door thehuman
En dan nog.. voor je gaat produceren hoor je al muziek kennis te hebben...

Ben ik het mee eens, maar ontdekken en leren is ook nooit weg en dat doe je (neem ik aan) door veel te producen en oefenen. Enne waarom zou je bij FL geen ene euro leren????
Je kan je samples ed net zoveel tweaken als met logic, cubase, ableton of ieder andere sequencer. Het is maar net wat je wild gaan doen met je nummer/muziek bij prog. trance bijv. worden de samples enz veel meer getweaked en veranderd dan in bijv. een hiphop nummer. Met de FL Slicer kan je ook dodelijke sound creaties maken of een loop echt flink veranderen, het gaat er gewoon om wie de muziek maakt en wat voor muziek hij maakt. Ik vind zelf FL 1 van de prettigste programmas...

Origineel geplaatst door Alex Omega
Deadmau5 doet ook Fl

Hmm, cool.. 1 van zn laatste platen "vanishing point" is toch wel erg gaaf.
Vooral de eerste tracks is erg vet.

Ja ik vind het ook wel lekker....ik heb vanishing point ook :)

BOSD = ook Deadmau5 en nog een bekende producer... kan ff niet op zijn naam komen...
iets zegt Chris Lake maar dat is ém niet denk ik....

Vergis je niet deadmau5, stuurt met fl ook moogjes aan, het is niet alleen SW

Back