Ik weet zelfs zeker dat er met Fasttracker II ook zat tracks gemaakt zijn die uitgebracht zijn.
Zogauw je maar een beetje muzikaal ben kan je met duizend en 1 programmaatjes goeie nummers maken.
Origineel geplaatst door sander Ik weet zelfs zeker dat er met Fasttracker II ook zat tracks gemaakt zijn die uitgebracht zijn.
Zogauw je maar een beetje muzikaal ben kan je met duizend en 1 programmaatjes goeie nummers maken.
Met Fasttracker zijn heel wat hardcoreplaten gemaakt. Trackers zijn ideaal voor dergelijke muziek.
Fruityloops wordt door aardig wat mensen gebruikt en ik hoor goede verhalen over het programma. Natuurlijk nieuwsgierig geworden eens de handel gedownload, maar ik kan er niet wijs uit worden. De interface vind ik niet bepaald intuïtief. Er zijn meer kapers op de kust voor Fruity, zoals Renoise. Helaas heeft dat programma vooral op MIDI gebied nogal wat eigenaardigheden.
het enige probleem waar ik tegen aan loop is dat ik niet zo'n mooie sound uit Fruity kan krijgen als dat ik uit Logic haal.. ik ben dus verplicht van mijzelf om met Logic uit te mixen, dat is toch weer een hele slag lastiger dan om alles in Fruity te doen..
Bas Bron alias Bastian once wrote: Een goede muziekant heeft genoeg aan 4 sporen en wat geluidjes om mensen te boeien met muziek. Tegenwoordig proberen sommige producers mensen omver te blazen met brute synth geluiden, die alleen vanwege hun geluid al kippenvel bezorgen, zonder dat er ECHT naar de muziek wordt geluisterd. Van die pruts maar raak voor een knaak producties met een aantal herkenbare elementen voor het grote publiek. Het maakt voor mij niks uit waar het mee gemaakt is als het maaar orgineel klinkt.
tools als FL, reason, P5 zijn prima te gebruiken als "sketch" tools...... en natuurlijk meer, hele producties zijn er ook prima op te maken, toch werken veel mensen liever voor de eindfase in een meer industrie-standaard tool zoals cubase of logic... ik doe het soms wel, soms niet, ligt er gewoon aan of ik nog iets mis dat ik denk met een plugin of ed kan verhelpen, of dat de track gewoon goed is en niet meer "naar buiten" hoeft.....
ik las laatst dat het hele studio-complex van max martin op elke computer een versie van reason heeft draaien...en ik kan me dat goed voorstellen....weinig tools laten je zo snel de ideeen in je hoofd omzetten naar geluid.... dat is het grote voordeel van tools als reason en fruityloops: een (relatief) beperkte omgeving...
Origineel geplaatst door Exilim Bas Bron alias Bastian once wrote: Een goede muziekant heeft genoeg aan 4 sporen en wat geluidjes om mensen te boeien met muziek. Tegenwoordig proberen sommige producers mensen omver te blazen met brute synth geluiden, die alleen vanwege hun geluid al kippenvel bezorgen, zonder dat er ECHT naar de muziek wordt geluisterd. Van die pruts maar raak voor een knaak producties met een aantal herkenbare elementen voor het grote publiek. Het maakt voor mij niks uit waar het mee gemaakt is als het maaar orgineel klinkt.
Origineel geplaatst door Exilim Bas Bron alias Bastian once wrote: Een goede muziekant heeft genoeg aan 4 sporen en wat geluidjes om mensen te boeien met muziek.
Dat vind ik nogal een bullshit-statement...Een goede muzikant gebruikt zoveel sporen als 'ie wil om het publiek te boeien, als 'ie maar boeit! Deze statement is net zoiets als dat Mondriaan tegen Rembrandt zegt: "ja, ik kan mensen boeien met een paar vierkantjes die ingekleurd zijn en jij hebt daar zo'n hele Nachtwacht voor nodig...Is toch wel duidelijk dat ik een betere schilder ben he?"
Origineel geplaatst door Nightstorm Dat vind ik nogal een bullshit-statement...Een goede muzikant gebruikt zoveel sporen als 'ie wil om het publiek te boeien, als 'ie maar boeit! Deze statement is net zoiets als dat Mondriaan tegen Rembrandt zegt: "ja, ik kan mensen boeien met een paar vierkantjes die ingekleurd zijn en jij hebt daar zo'n hele Nachtwacht voor nodig...Is toch wel duidelijk dat ik een betere schilder ben he?"
ik denk dat Bas niet referreerde naar zichzelf, en dat probleem kom ik hier vaker tegen wanneer ik zelf opmerkingen maak.. je leest wat je wilt lezen. Als ik zoiets zou schrijven zou ik ook gelijk de aanval krijgen van arrogantie.. maar wat Bastian bedoelde is dat iedereen in principe een publiek kan bespelen met minimaal 4 sporen. Het is geen noodzaak om er meer te gebruiken. Natuurlijk kan het er wel 100x beter op worden als je 64 sporen gebruikt, dat hangt helemaal af van de muzikant.. een Rembrandt schildert mongolisch goed met 64 sporen (je snapt me wel) en picasso doet dat met 4.. maar het principe geldt dat het met 4 minimaal OOK mogelijk is om het publiek in spanning te krijgen.. en daar ben ik het helemaal mee eens.. zelfs!--> met minder sporen.. denk maar aan Spastic van Richie Hawtin.. of Crispy Bacon van Laurent Garnier.. 2 sporen??!!!
ik zie nergens staan dat Bastian zegt:" IK BEN BETER want ik gebruik maar 4 sporen!" .. je leest dus wat je wilt lezen of is het " de waard vertrouwt zijn gasten zoals hij is" ..? Ga altijd uit van het goede van de mens en dan zul je heel veel dingen anders lezen
hij zegt niet ik ben beter, maar hij zegt wel mensen die t met 4 sporen kunnen zijn beter. En daar ben ik t ook niet per se mee eens.
T zijn gewoon verschillende takken van de sport. Wat beter is.....hangt af van individuele smaak
Ik laat de viersporendiscussie even achter mij en spring eens naar een andere tak.
een tikje offtopic ook misschien, maar toch:
zo las ik ooit op www.madtracker.org het verhaal van een mens die, nog niet zo lang geleden,
een cd uitbracht samen met zijn onderbuur en... jawel, ze hadden alles gemaakt met madtracker!
(als ik mij niet vergis). Er zijn dus zeker en vast artisten die zich baseren op software en het ook toegeven,
of die zelfs alleen maar software gebruiken voor hun producties, en er dan nog voor uitkomen.
zoals steeds dezelfde conclusie: het gaat om de creativiteit van diegene die iets maakt, en minder om
de aparaten... hoewel mensen met een degelijke hardwarestudio misschien een serieuze voet voor hebben,
qua mogelijkheden alleszins.
Origineel geplaatst door djsirjamez ik denk dat Bas niet referreerde naar zichzelf, en dat probleem kom ik hier vaker tegen wanneer ik zelf opmerkingen maak.. je leest wat je wilt lezen. Als ik zoiets zou schrijven zou ik ook gelijk de aanval krijgen van arrogantie.. maar wat Bastian bedoelde is dat iedereen in principe een publiek kan bespelen met minimaal 4 sporen. Het is geen noodzaak om er meer te gebruiken. Natuurlijk kan het er wel 100x beter op worden als je 64 sporen gebruikt, dat hangt helemaal af van de muzikant.. een Rembrandt schildert mongolisch goed met 64 sporen (je snapt me wel) en picasso doet dat met 4.. maar het principe geldt dat het met 4 minimaal OOK mogelijk is om het publiek in spanning te krijgen.. en daar ben ik het helemaal mee eens.. zelfs!--> met minder sporen.. denk maar aan Spastic van Richie Hawtin.. of Crispy Bacon van Laurent Garnier.. 2 sporen??!!!
ik zie nergens staan dat Bastian zegt:" IK BEN BETER want ik gebruik maar 4 sporen!" .. je leest dus wat je wilt lezen of is het " de waard vertrouwt zijn gasten zoals hij is" ..? Ga altijd uit van het goede van de mens en dan zul je heel veel dingen anders lezen
Nee, ik word gewoon een beetje moe van het "een goede muzikant moet dit, een goede muzikant moet dat"...Als 't jou niet lukt om met 4 sporen iets moois te maken, maar met 30 sporen wel dan ben je geen goede muzikant? DAT vind ik onzin...Een goede muzikant maakt goede muziek en niets anders..mensen met 4 sporen weten te boeien is een kunst, net zoals 30 sporen tot een geheel smeden ook een kunst is...
cool! nog artisten die met madtracker werken...
het hoeft dus ook niet steeds een athlon te zijn waar redelijke muziek uit komt?
want om eerlijk te zijn, als ik het volle potentieel van Fruity wil gebruiken, dan moet dit op
mijn athlon, en kan ik het vergeten op mijn oud p200 laptopje
wat de viersporendiscussie betreft, Thomas Bangalter slaagt er in te werken met vier sporen (soms toch)
en zeer interresante tracks te maken. Tis eigenlijk een creatief wonder, naar mijn bescheiden mening.
ben wel eens nieuwsgierig wat er zou ontstaan moest je die mens fruityloops opleggen... ipv protools op een mac en hardware synths.
zal toch ook wel vuurwerk geven denk ik. Hopelijk komen we het ooit te weten ;-)
Heel vroeger ging het gewoon hoppa in ene keer op een wasplaat. Niks niet mixen gewoon speulen maar.
Fruity is leuk spul. En je moet er echt wel verstand van hebben om goed mee om te kunnen gaan. Want een loopje met wat drumgeluidjes is zo in elkaar geklust maar da's nog geen muziek maken persé.
En trackers zijn nooit zo m'n ding geweest. Toen had ik al Cubase op de atari en daar ben ik mee opgegroeid.
Ieder z'n ding.
En volgens mij zijn er ook zat producers die fruity of andere als sketchpad gebruiken en dat verder gaan uitwerken. Want alleen een programma kan je beperken qua geluid en dan is gebruik van meer middelen zoals extra hard/software geen reden om het niet te doen. Toch tijd zat of niet dan?
wat al zovaak is gezegd : het is een questie van smaak wat jij fijn vind werken en wat het voor jouw doet!
ik ken echt tracks die vet zijn en geheel zijn gemaakt op een amiga 1200 met protracker, maar ik ken ook vette tracks die in een foking dure heel uitebreide studio zijn gemaakt, ik ken zat vette tracks die met fruity loops zijn gemaakt en ik ................. nou vul maar in hé
ik ga hier in ieder geval niet meer over in discussie
ik werk met fruity en ik heb al 9 releases op mijn naam staan met
gezamelijk een totaal verkoop van ongeveer 25.000 verkopen in nederland ! Dus alles kan ligt echt aan jezelf hoor.
Origineel geplaatst door endonyx ik ken echt tracks die vet zijn en geheel zijn gemaakt op een amiga 1200 met protracker, maar ik ken ook vette tracks die in een foking dure heel uitebreide studio zijn gemaakt, ik ken zat vette tracks die met fruity loops zijn gemaakt en ik ................. nou vul maar in hé
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.