artiesten die fruity loops gebruiken.

yo endonyx, (en alle anderen uiteraard)

trackers zijn niet echt mijn ding, maar het waren één van mijn eerste ervaringen ook met muziek maken.
toen ging het voor mij nog met screamtracker.
ondertussen klooi ik soms wa rond me andere trackers, maar da brengt nie veel op voor de moment.
kmoe zeggen, fruity is ook mijn favoriet, ver voorbij reason (hoewel ik misschien nie mag oordelen wegens
reason niet grondig genoeg kennende).
hoewel het een zeer vlot progje is, moet ik fuse beamen: tegen dat ik er iets uit kreeg dat vaag
mijn eigen standaarden bereikte, was ik toch al een goed eindje aan het "studeren" over muziek maken
met de pc en aan het experimenteren.
ondertussen begint het zo beetje bij beetje te komen.

hmm, klinkt best impressive edonyx, en als je dat allemaal doet met fruity? :halleluja
het progje heeft in ieder geval mogelijkheden zat. met de mogelijkheid om buzzzmachines
te gebruiken, zijn we vertrokken voor een tijdje :)
Nu maar hopen dat op een dag de buitenwereld ook ooit eens iets van mij goed genoeg vind om
een plaatje van te kopen *D (waarschijnlijk ook met FL gemaakt dan)

greetz

Mijn punt is: het maakt niet uit of je 4 geluiden of 20 geluiden, fruity loops, reason, music maker, een mega-studio of een casio-speelgoedkeyboardje gebruikt, hoe je ook werkt het één maakt je niet "beter" dan het ander...Het gaat om de persoon, niet om de tools, de persoon maakt het eindresultaat en als dat eindresultaat goed is, dan is 't goed...Ook al heb je een mega-studio: een goede track maken is niet makkelijk...Ook al werk je met fasttracker: een goede track maken is niet makkelijk...Maak je een vette track met 4 geluiden? Respect! Maak je een vette track met 20 geluiden? Respect!

Dus...

Origineel geplaatst door #JK#
Nope, Dat is nog een Logic Album; gebruik van FL kwam pas later ( hoor je het verschil dan niet?) :)

Luke is een vervent voorstander van FL, als ik me niet vergis is hij zelfs een sponsor van fruity.. Zijn shit word dus wel degelijk met fruity gemaakt...

Verder namen als, Manuel Tur & Patrick Alavi kunnen we er ook bijschrijven, en btw ik hoorde dat die foto van kanye west met fruityloops op zijn beeldscherm een nep pic was en dat hij geen fruity gebruikt..

Grtz Mike

Origineel geplaatst door Nightstorm
Mijn punt is: het maakt niet uit of je 4 geluiden of 20 geluiden, fruity loops, reason, music maker, een mega-studio of een casio-speelgoedkeyboardje gebruikt, hoe je ook werkt het één maakt je niet "beter" dan het ander...Het gaat om de persoon, niet om de tools, de persoon maakt het eindresultaat en als dat eindresultaat goed is, dan is 't goed...Ook al heb je een mega-studio: een goede track maken is niet makkelijk...Ook al werk je met fasttracker: een goede track maken is niet makkelijk...Maak je een vette track met 4 geluiden? Respect! Maak je een vette track met 20 geluiden? Respect!

Dus...

Sterker nog, in de wereld der muziek bestaat de vergelijking 'goed, beter, best' niet, naar mijn mening.

En Fruity Loops blijft fijn, isnieZot, gebruik vrijwel niets anders voor sequencing. Muziekmaken doe je namelijk met je hart, niet met je hoofd. Als ik achter een piano ga zitten moet het apparaat ook geen belemmering vormen. Niet anders dus wanneer ik zelf componeer.

James holden werkt ook met een tracker, buzzmachines geloof ik... gratis tracker die je kan dwld en die kerel maakt super muziekskes.

zoeken naar de omgeving waar je het best in voelt, daar ben ik nu mee bezig :d

Fruity door een dikke tafel uitsturen en niemand die "hoort" dat het FL kwam, tis allemaal relatief. Vind persoonlijk End Game van TB lange tijd een dikke track gevonden, zeer goede producer + fasttracker equals resultaat. Wat hiphop betreft... 9th wonder tot zelfs Kanye West gebruiken FL die natuurlij worden gemixed/mastered in redelijk dikke studios...

Allemaal relatief dus.

Concord Dawn gebruikt tegenwoordig geen Fruity Loops meer maar Cubase. Maar ja, hun laatste album vond ik dan ook wel zwaar tegenvallen dus misschien moeten ze maar weer terug naar Fruity Loops. :D

imminent (= olivier moreau, ook in ambre, torsion, axiome, urawa, delta files) gebruikt ook fruityloops en doet daar zeeeer indrukwekkende dingen mee. heb hem eergisteren nog live aan het werk gezien. laptop met fl, kleine mackie mixing desk en een midicontroller. enorm imposant was het.

Veel gebruiken fruityloops als stand-alone of plug.

Komt die kickdrum van Akufen niet enigszins bekend voor? :D Die maakt de rest trouwens ook in FL.

Origineel geplaatst door Ethereal
Endymion werkt ook met Madtracker... Geloof dat de hele Demonsworld CD met MT is gemaakt!

Of ze er nu nog steeds mee werken weet ik niet...

Nee tegenwoordig niet meer, maar die cd is idd op een tracker gemaakt en in de studio van Ruffneck uitgemixt, volgens mij dan.

Origineel geplaatst door Knaller
Komt die kickdrum van Akufen niet enigszins bekend voor? :D Die maakt de rest trouwens ook in FL.

Meen je dat?? Als ik zijn album 'My Way' luister, dan zou ik meteen denken dat hier vele dure gear aan te pas komt. Zijn microhouse met 36474937 versnipperde samples is indrukwekkend. 8~

p.s. ik had ergens gelezen dat Akufen ook Ableton Live gebruikt.

Maar FL Studio heb ik wel eens gedaan, maar het is niet echt mijn ding. Maar natuurlijk vallen er goede tracks uit te halen. Zo'n Fruity is bijzonder handig als sketchbook zoals hier op het forum werd gezegd, maar ik gebruik Reason als sketchbook op mijn notebook ;) .

Origineel geplaatst door endonyx
niet dat ik mezelf wil omhoog werpen als de professionals, maar :

endonyx van mastersa of hardcore
angerfist / menace 2 society / kid morbid ook van masters of hardcore
werken er ook mee !

doet er echt niet toe waar je het mee maakt ... als je het maar maakt en je ermee plezier hebt!

Hier nog 1, ik vind het heerlijk werken, hoef niks anders!:)

ik gebruik het in ieder geval niet... wordt helemaal kriegel als ik met fruity loops bezig ben...

:(

Origineel geplaatst door Don Borito
ik gebruik het in ieder geval niet... wordt helemaal kriegel als ik met fruity loops bezig ben...

:(

Aan welke eigenschap in FL erger je je dan als ik zo vrij mag zijn, dan hebben we misschien iets meer aan deze mening?

Bericht door een moderator:
Probeer een reactie eens uit 2 volledige zinnen te laten bestaan. Dat komt de kwaliteit van dit forum beslist te n goede!

aangezien de kwaliteit van de meeste vst plugins /instrumenten even hoogwaardig is als hun hardware counterparts ,wat doet het er dan toe of ze nu in fruity,cubase of logic als instrument worden gebruikt
daarom gebruik ik fruity ,het is snel ,is een vst host ,heeft 16midi outs en is ongelooflijk intuitief.
toegegeven ,voor audio gebruik ik nog altijd een volwaardige audio sequencer ,b it ableton or cubase

nuff said .....fruity is gewoon het beste wat er op de markt te krijgen is ...thgans voor deze prijs die gewoonweg absurd laag is ...))bruikt

Back