wat was jullie eerste synth ,/app

dat moet dan toch mijn korg poly 800 zijn, van iemand geleend, en die hoefde hem niet terug. :D

... kleine sampler van Roland (weet type niet meer)
8 pads om te triggeren, 4 banken werkte op sm cards

Maurice

Mijn eerste instrument ever was een clarinet :P maar die heb ik al heel lang niet meer...

M'n eerste ding wat ik nu nog heb is m'n Basgitaar, en m'n eerste synth is m'n JX-10 8)

Een MC-303. Die heb ik 2 dagen later weer teruggebracht omdat ik het helemaal niks vond..

Daarna heb ik jaren lang muziek gemaakt met trackers en een jaar of twee geleden kocht ik mn eerste synth en dat was een nord rack 2.

eerste synth: Acces virus KC

net begonnen dus.... heb um nu een half jaar en ben er echt aan verslaafd..

2e synth weet ik nog niet precies wat dat gaat worden.. denk iets van een JP8000/8080, Juno106, Juno2 of iets van clavia:{

maar eerst nog een drumbak ala JoMoX Airbase:D

een of ander Realistic speelgoed keyboard/samplertje....en Yamaha DD10 drumcomputertje...

eerste synth de jx3p eerste apparaat moet haast wel een orgel zijn geweest die mijn pa voor reparatie binnen had

die ouwe van mij deed reparatie en onderhoud aan die monsters deee zwijmelt nu ff weg

Een Yamaha Portasound-480 (das heeeeel lang geleden)
Ik weet nog dat de verkoper tegen mij zei:
"MIDI is wel verslvend hoor"
hij heeft gelijk gekregen

Mijn eerste toetseninstrument was een klassiek orgel van Eminent, de Omegan 7500. Heerlijke emmertjesgeheugen galm.. als ik ooit nog zo'n orgel tegenkom cannibaliseer ik die galm eruit :)

Mijn eerste synth was een Alpha JUNO 2, voor fl. 800,-

Origineel geplaatst door mikanik
Een Roland TB-303... echt! Het wordt nog mooier, want samen met een TR-808 en een MC-202 gekocht voor ongeveer 450 gulden.... Heel, heel lang geleden toen iedereen dat op zolder had staan er niets meer mee deed.

Wanneer was dat?
Ik heb ooit een TB 303, een TR 606, een MC 202 en een SH 101 voor een totaal bedrag van fl 75,-- moeten kopen! Zou ik afgezet zijn? :) Dat waren nog eens tijden...

Wout

eerste instrument, een piano, 1988

eerste productie-waar, scream tracker 3.21, 1995

eerste synth, yamaha cs1x, 1998

ik ben nog niet zo oud ;)

M´n eerste drummachine was een Kawai R-50 gekocht in ongeveer 1987-88. Ik maakte toen industriele herrie in de stijl van Godflesh. Pas veel later synths ontdekt toen ik op een rommelmarkt een casio sk-5 en een casio mt-400-v kocht. Die mt-400 was een echt analoog ding met sliders voor het filter en de adsr. ook de drumsloops kon je door het filter halen. Later is het apparaat overleden aan mijn circuitbend experimenten. Met dit setje en een microfoon maakte ik m´n eerste absoluut pretentieloze electronische tracks op een fostex 4 sporenrecorder. Heerlijke tijd!

grtz,

Dread

een yamaha CS-5

doe ik nooit weg, omdat het m'n eerste was :luv: voor de rest een beetje een saaie bak man ...

Mijn eerste serieuze instrument was een Emu Drumulator, voor fl 595,- gekocht bij Helios in Haarlem in '89 (op de een of andere manier onthou ik dat soort dingen :) ) Ik heb hem nog steeds, maar hij is al een tijdje overleden en eigenlijk vind ik dat wel jammer. Gezien mijn recente interesse voor vintage spullen ben ik eigenlijk wel benieuwd, of hij nog te maken is!

Mijn eerste "synth" was een Roland JX-1 en deze had ik wel nieuw gekocht. Heb hem eerlijk gezegd nooit veel gebruikt en al snel ingeruild voor een Ensoniq EPS-16+. Dit is het instrument waar ik heel veel van geleerd heb (en voor mezelf beschouw ik hem dan ook als Mijn Echte Eerste Instrument). Ook deze heb ik nog steeds en hij verkeert in een perfecte staat. Zelfs in deze tijd een interessante bak; ik vraag me af of er samplers zijn die bijvoorbeeld meer loopingfaciliteiten hebben!

Een mc-303
Bij muziek en visie in breda.
Heb er veel plezier van gehad.
Totdat ik er achter kwam dat ik het nooit zo kon laten klinken zoals ik wou omdat los van de muk sounds dat ding gewoon een draak is als het gaat om strak een sequenze weer te geven. Tis meer een qwestie van geluk met dat ding. Eigenlijk onvoorstelbaar dat roland hiet gewoon mee op de markt is gekomen. Zou het dan zo moeilijk zijn geweest om er gewoon een strakke sequenzer in te knallen?:frons:

Casio MT-240 Met midi en wel 128 tonebanks incl. een opstijgend vliegtuig :D
Later aangevuld met een Roland JV-880. Die 880 was een hele fijne synth om het programmeren op te leren.

Attachments

• 13733187_7701.jpg
    13733187_7701.jpg
    9,5 KB · Bekeken: 83
Eerst kwamen de bassen: Hele goedkope B-merk bas om te kijken of het iets was, toen de Squier Precision die ik nog steeds heb en nooit meer weggaat.

Synths: een BassStation Keys was de eerste.

Korg MS-20 in malle flightcase, pakweg 1989 Amsterdam Oud Zuid, 400 gulden (181 euro :D ). Gaat nooit meer weg.

Daarvoor ook nog Solina String ensemble + case, maar da's eig'lijk heel geen synth he, meer een orgel. Uit faillisement Eminent, pakweg 1985, 525 gulden (239 euro :D ). Gaat ook nooit meer weg. Bovendien te zwaar om nog van de trap te sjouwen.

Mijn eerste synth: een Yamaha AN1x die ik vorig jaar gekocht heb van een forumlid 8)

Daarvoor wel een twee keyboards (Yamaha PSR-220 en een hele ouwe Yamaha, type weet ik niet eens meer) en een piano.

Back