wat was jullie eerste synth ,/app

Ooohh... de PS-55... Die had m'n ouwe heer ook, boven op z'n solina orgel..:) Had 'ie gekocht omdat z'n broer een D-50 had, je kent dat wel, opboxen tegen elkeaar (en jammerlijk gefaald).. :)
Anyway, die D-50 van m'n oom vond ik veel leuker uiteraard.. Zo leuk dat ik er ook zo een wou... (als 11 jarige ofzo).
Helemaal geobsedeerd door dat ding. M'n oom woonde ver weg, dus 1 a 2 keer peer jaar kon ik er een paar dagen van genieten. Tot die tijd kwijlen bij een poster die aan m'n muur hing...

Toen er eenmaal vakantiebaantjes kwamen, en de D-50 nog steeds niet te betalen was kwam er eerst een U-110. Ingeruild na een jaar voor een D-110....Ingeruild na een jaar voor een D-5... eindelijk prutsen op m'n eigen kamer, niet meer modules aansturen via het orgel (toen een yamaha electone) van m'n pa... en uiteindelijk..jawel, ingeruild voor een D-50 waar ik toen 1500 piek voor heb bijgelegd. Zo'n 8 jaar nadat ik voor het eerst bij m'n oom met verbazing naar Spacious Sweep, LFO en Intruder FX had zitten luisteren had i dan eindelijk dat fel begeerde, oh zo mooi vormgegeven bakkie.

Heb 'm nog steeds, klinkt nog steeds super, doe 'm nooit meer weg..
Inmiddels hangt er ook een U-20 en een JD-990 bij, overigens.

:okdan:

Origineel geplaatst door Ethereal
Mijn allereerste toetsen-ervaring was een Yamaha PS-55, ongeveer 15 jaar geleden...
g09b.jpg

dat plaatje is echt geweldig, met die vent erachter met een gewicht hahaha :D

Zeker goeie foto! :D

Die gasten zijn zo weggelopen uit een Kinder chocolade reclame, of Merci of Ferrero Rocher. Die conclusie trek ik door die vent met z'n trui! :D

Origineel geplaatst door bounce
Amiga 500 heb ik ook nog mee gekooit
maar nooit verder dan dynamic drums gekomen helaas
was eerst wel van plan om de samplerkaart ervoor te kopen
maar toen ik ergens iemand met een ATARI ST en Cubase zag werken ben ik daar ook op overgestapt.

Omdat die dingen zo onbetrouwbaar zijn (vaak ineens zomaar crashen ed... heel wat mooie dingen kwijtgeraakt en veel gevloek... ) ben ik begin jaren 90 overgestapt op een mac.

Haha idd, "dynamic" .............. "Drums!" (sample)

Maareh, atari onbetrouwbaar? :confused:

ja dynamic drums dat was idd het eerste muziekprogje op de amiga waar ik helemaal weg van was. ik zelfs toen nog geen amiga maar een c64 en wist meteen dat ik een amiga wilde. met je Functie toetsen drummen toch?

(offtopisch:)

mijn eerste midi ervaringen waren met een geleende atari st, met cubase 2.0. echt verscrikkelijk. wat een bagger systeem vond ik dat toen zeg, ik rende gauw terug naar m'n amiga met protracker. ik ben eerlijk gezegd nooit over het cubase trauma heengekomen, en probeer nu een beetje met nuendo te werken, dat begint wel ergens op te lijken.
eerlijk gezegd vind ik bijv. cubase vst nog steeds zo ontoegankelijk als een film van jean-luc godard. en nu hebben ze cubase sx in feite alle handigheidjes uit nuendo gekopieerd als ik het zo met een eerste blik bekiek. notabene blijkt nuendo - zo heb ik gelezen - door een totaal ander dev team gemaakt te zijn, oorspronkelijk voor irix machines... of zit ik er 10 stoelen naast?

cs onzin

cs onzin

Origineel geplaatst door jes303
ja een vriend van mij heeft 2 jaar terug een cs-30 voor 900 gulden gekocht, ik ging mee om te kijken. stonden we nog af te dingen ook want hij was eigenlijk 1000. jammer dat die zoveel geld kosten, net zoals de sh-5 die is ook zo veel waard. terwijl in feite het hier om mono synths gaat... ook al hebben ze veel features.

om de een of andere reden klinken cs'en veel rauwer dan sh's. waarschijnlijk omdat cs filters minder heftig zijn (12db) waardoor meer van de oorspronkelijke vco's doorgelaten wordt (bij een lpf dus meer hoge freqs - sherpere randjes)... ik vind bijv. een cs-15 zeer zeker concureren met een sh-101.

wel een beetje off topic
maar jes 303
er staat dus nu eind april een cs30 weer voor 1000 eu te koop
naaaah
ik sla over

een DSR-2000

een DSR-2000

De Yamaha DSR-2000 was een keyboard met wat FM editmogelijkheden en... digitale drums!!! En een sequencer. Ik kon er werkelijk alles mee. Meer dan nu denk ik wel eens... De knoppen gingen steeds meer vastzitten, jammer.

Kostte 2000 gulden, later voor maar liefst 750 weer verkocht.

Ik kocht er een Quadraverb bij en een EMT-10 pianomodule (1000 piek voor een 8-stemmige redelijke piano en nog 7 klanken).

Zo begon de ellende, tijdje niks en bij het kopen van een MIDI kabeltje nam ik een TS-12 van 27 kg erbij. Toen was ik los. In alle opzichten :)

dsr-2000.jpg

schop

schop

omdat dit zoooon leuke thread was/is
nog maar ff weer omhoog gekickt
de mijne was +/- 10jaar geleden een dx9,met de atari edittor
nounou ik begreep er na een jaaer nog nie veel van
en wil nu een sy99 mooie strings en ok masterkeys
c-ya ron

Re: schop

Re: schop

Origineel geplaatst door rondroyd
omdat dit zoooon leuke thread was/is
nog maar ff weer omhoog gekickt
de mijne was +/- 10jaar geleden een dx9,met de atari edittor
nounou ik begreep er na een jaaer nog nie veel van
en wil nu een sy99 mooie strings en ok masterkeys
c-ya ron

net een gekocht bij kick music voor 575 Euro:-) een Sy99
dus miijn TG77 is nu net ook verkocht.

is inderdaad een hele mooie synth.

Een hohner HS-1 (casio VZ-1 geloof ik)
Vette Phase distortion bak maar ik was 11 en wist niet wat het was. Hij was trouwens van mijn pa, maar dit is de eerste echt synth waarmee ik in contact kwam.

-C-

Re: Re: schop

Re: Re: schop

Origineel geplaatst door Grooveron
dus miijn TG77 is nu net ook verkocht.

En die staat nu bij mij, en gaat nooit meer weg. (tenzij ik geld heb voor een SY-99).
Had je de manual trouwens nog ?

Re: Re: Re: schop

Re: Re: Re: schop

Origineel geplaatst door Construkt
En die staat nu bij mij, en gaat nooit meer weg. (tenzij ik geld heb voor een SY-99).
Had je de manual trouwens nog ?

de tg 77 is dat de module van sy 77 ,bestaat toch ook,???
gebruiken jullie tg /sy bezitters deze fm jongens voor stings en dergelijke ,...
of ook voor weirde /satcey sound
[sy serie heeft toch veel fm operators waardoor onstemde /weirde sounds mogelijk zijn]
of zit k r helemaal naast,want dan ga op zoek naar iets anders
[bv een wavest. of z 1 ,vindt ik hele mooi digi-synths]
bij een setje analogen ,horen gewoon ook een setje flexibele digis ,VINDT ...ik !
ltr ron

Origineel geplaatst door Ethereal
Mijn allereerste toetsen-ervaring was een Yamaha PS-55, ongeveer 15 jaar geleden...
g09b.jpg

Een geweldig keyboard met 16 ritmes, 5 fills en 32 geluidjes... Hehehehe :D

Dan weet je gelijk hoe mijn PSR70 klinkt. Precies het zelfde. Ken deze bak die jij gebruikte ook. Hele enge champagne kleur. Stond bij de koster in bergen op zoom te koop vorig jaar. Vond het echt een verschrikkelijk ding... En dan die drukknoppies. Afschuwelijk gewoon man... VAn die hele rare drukknoppen waren het...

Re: Re: Re: Re: schop

Re: Re: Re: Re: schop

Origineel geplaatst door rondroyd
de tg 77 is dat de module van sy 77 ,bestaat toch ook,???
gebruiken jullie tg /sy bezitters deze fm jongens voor stings en dergelijke ,...
of ook voor weirde /satcey sound
[sy serie heeft toch veel fm operators waardoor onstemde /weirde sounds mogelijk zijn]
of zit k r helemaal naast,want dan ga op zoek naar iets anders
[bv een wavest. of z 1 ,vindt ik hele mooi digi-synths]
bij een setje analogen ,horen gewoon ook een setje flexibele digis ,VINDT ...ik !
ltr ron

Is voor beide goed tegebruiken, is een space bak en een weirde FM bak en beide.
fijne van de Sy 77 en 99 is dat ze een disk drive hebben dus je kan erg snel
veel sounds downloaden van het net en de beste eruit zoeken.
Voor weird zijn ook de 2 andere heel goed bruikbaar vooral Wavestation kosten op dit moment geen ruk meer (300 Euro)

In 1990 maakte een klasgenoot van mij muziek met een Roland S-10 sampler en een atari 1040 st. Muziek maken met cubase maakte erg veel indruk op me omdat het zo eenvoudig leek. Ook de sampler vond ik een cool apparaat, een soort wonderdoos die alle instrumenten kon worden die je wilde....

Ik wilde dus ook een sampler!

Dus snel op zoek gegaan en zodoende kocht ik een Akai S-700 (exp.), een pc-150 keyboard en een atari.

Hierna wilde ik een steeds betere sampler en heb de s-700 vervolgens vervangen voor:

S-01-->S-950-->S-2000-->S-2800..... daarna een zoom sampletrak

Eigenlijk verving ik mn spullen te snel.. ik heb er nooit echt uitgehaald wat er inzat en ik was gewoon niet creatief genoeg bezig...

Origineel geplaatst door Jeroenhn
Ooohh... de PS-55... Die had m'n ouwe heer ook, boven op z'n solina orgel..:) Had 'ie gekocht omdat z'n broer een D-50 had, je kent dat wel, opboxen tegen elkeaar (en jammerlijk gefaald).. :)
Anyway, die D-50 van m'n oom vond ik veel leuker uiteraard.. Zo leuk dat ik er ook zo een wou... (als 11 jarige ofzo).
Helemaal geobsedeerd door dat ding. M'n oom woonde ver weg, dus 1 a 2 keer peer jaar kon ik er een paar dagen van genieten. Tot die tijd kwijlen bij een poster die aan m'n muur hing...

Toen er eenmaal vakantiebaantjes kwamen, en de D-50 nog steeds niet te betalen was kwam er eerst een U-110. Ingeruild na een jaar voor een D-110....Ingeruild na een jaar voor een D-5... eindelijk prutsen op m'n eigen kamer, niet meer modules aansturen via het orgel (toen een yamaha electone) van m'n pa... en uiteindelijk..jawel, ingeruild voor een D-50 waar ik toen 1500 piek voor heb bijgelegd. Zo'n 8 jaar nadat ik voor het eerst bij m'n oom met verbazing naar Spacious Sweep, LFO en Intruder FX had zitten luisteren had i dan eindelijk dat fel begeerde, oh zo mooi vormgegeven bakkie.

Heb 'm nog steeds, klinkt nog steeds super, doe 'm nooit meer weg..
Inmiddels hangt er ook een U-20 en een JD-990 bij, overigens.

:okdan:

Groot gelijk Jeroen,

is een wereld bak die D50

Re: hey gringo

Re: hey gringo

Origineel geplaatst door Grooveron
Is voor beide goed tegebruiken, is een space bak en een weirde FM bak en beide.
fijne van de Sy 77 en 99 is dat ze een disk drive hebben dus je kan erg snel
veel sounds downloaden van het net en de beste eruit zoeken.
Voor weird zijn ook de 2 andere heel goed bruikbaar vooral Wavestation kosten op dit moment geen ruk meer (300 Euro)

2 groove ron
mijn enige digi synth een tijdje geleden was mn nordlead ,makkelijk en snel ok resultaat,..
en mn sampler als dat een synth mag heten ,
nu heb ik een jx8p+prgm en een M3 van korg
m3 ; leuke sounds, en multi timbre
jx goede sounds strings pads progammer erbij hopla ,ook ok masterkeys ...
maar ik wil iets speciaals [als iemand me begrijpt ]
digi voor het stabiele werken ,evt dco of waveforms,...
het liefste multitimbraal,dus redelijk veel voices
goede modulatie mogelijkheden
dus [groveron] als t er een wavestation langs komt voor 300 check ik hem ,maar ik denk het niet???
ik heb een tijdje over een z1 zitten denken ,mooi app ,opzet en sounds [1 x geprobeerd 1 jaar geledenff entjes ]
kun je niet van uitgaan , ff uitproberen ,in de shoop presets ,....maar goed
een goede performance synth dus
dit klinkt cru, maar ik wil er ongeveer 400-500 voor uitgeven
tja inflatie he [ook op mn vakantie geld ]

Dan zou ik geen van allen nemen die je noemt, beetje sound op de Wavestation kost zoveel stemmen dat
je niet aan multitimbraal moet denken en de Z1 is niet uitgebreid maar 12 stemmig.
En uitgebreid 18 dus echt veel kan je daar ook niet meee.
In jou geval zou ik een TG 77 zien tescoren voor zo'n 200 euro en een microwave voor 300.
zou moeten kunnen voor beide op Ebay im duitsland.

Je hebt dan en 2 stevige synth's met veel sound en edit mogelijkheden.

Back