wat was jullie eerste synth ,/app

Korg X3

en ik heb hem nog altijd.

M'n 1e synth was de SY 77 van Yamaha.
Ik had gehoord dat het de beste synth was van dat moment.
'k vond het wel een beetje duur, 5500 piek voor 128 geluiden......:stupid

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
M'n 1e synth was de SY 77 van Yamaha.
Ik had gehoord dat het de beste synth was van dat moment.
'k vond het wel een beetje duur, 5500 piek voor 128 geluiden......:stupid

gr. Tom

klasse bak Tom,
gebruik nog steed met veel plezier een Sy99

ik had hier een verkeerde foto geplaatst:D

maar mijn eerste synth was een arp axxe (1986) gevolgd door een obxa bijde heb ik gehad:D :D :D

Hoe was die OBXA ZOE?
Daar zit ik een beetje op te azen gezien de dingen die ik er over gelezen heb!

By the way, ik heb nog een TVT voor je. (Tip van Tom)
Pak is een lekkere bas uit je Pulse of ergens een dikke lead vandaan, gooi hem je Ghost in en draai
de gainknop bijna geheel open. jij gaat watertanden....
Pas op je boxen!

gr. Tom:duivels:

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Hoe was die OBXA ZOE?
Daar zit ik een beetje op te azen gezien de dingen die ik er over gelezen heb!

By the way, ik heb nog een TVT voor je. (Tip van Tom)
Pak is een lekkere bas uit je Pulse of ergens een dikke lead vandaan, gooi hem je Ghost in en draai
de gainknop bijna geheel open. jij gaat watertanden....
Pas op je boxen!

gr. Tom:duivels:

obxa is een hele mooie synth al is wel een tijd geleden dat ik hem heb gehad en in die tijd had ik niet zoveel verstand van synthesizers als nu maar vraag anders maar aan bounce die heeft er ook een

pulse oversturen in de ghost heheheheehhehe goeie tip had het al uitgeprobeerd en dat klinkt echt bruut:D

1e : Yamaha SK10
2de: Roland Juno 6
3de: Roland Jupiter 8

...is allemaal wel een 'paar dagen' geleden, maar het lijkt nog zo kort...omdat ik ze nog heb (behalve de Juno, die is ooit eens gejat uit een oefenruimte), en omdat ze allemaal nog in in prima staat verkeren.

Doei,
JP8

1. ARP axxe toen nog voor fl1995....
2. arp avatar toen nog voor fl5900 inkoop...

enfin, paar jaar later prijzen zakten behoorlijk.....
10?12? arp axxe fl100
13?15? multimoog fl400!!!

Heb ze nog en ben ze aan het modificeren en opknappen...
2de axxe is nog als nieuw.

Ik ben begonnen met een MU100r van yamaha (via Cubasis)... Sounds waren toch niet wat ik zocht, en ik wist eigenlijk nog niet eens wat een LFO was, dus programmeren heb ik nooit gedaan op dat ding... Toen dacht ik: zoveel geluiden, aan dit ene bakje heb je meer dan genoeg... maar ja... zo werkt dat niet...

Groet,
Roy

Moet 1980 ofzo geweest zijn. Kon je fijn 'a forest' van de cure spelen...
heb 'm nog steeds.

Attachments

• eh_minisynth.jpg
    eh_minisynth.jpg
    33,6 KB · Bekeken: 88
Tja ik begon met fastracker II, en toen had iemand zo'n yamaha shs10 liggen met midi.
Die kopelde ik er toen aan. Wat wel erg grappig was.

Mijn eerste synth kwam een jaartje later. De korg prophecy.
Hij was me opgevallen bij een muzikant waar ik geregeld over de vloer kwam.
Dit apparaat kon werkelijk fantastische klanken maken. Ik was verkocht.

Deze betreffende muzikant waarschuwde wel dat het geen makkie was om te editten.
Ik eigenwijs, en kopen natuurlijk.
Nou dit was m'n eerste synth en ik merkte inderdaad dat het geen lolletje was om eigen sounds te maken.

Toen is de muzikale expressie wat in't slop geraakt. Veel gespeeld met softsynths, en div programma's.
Maar vorig jaar is het enthousiastme weer terug gekomen.
Mede dankzij de informatie hier op 't forum heb ik de prophecy verkocht, en een lekkere k-station gekocht.

Mijn eerste synth was een Yamaha CS-10, gekocht in 1979. Kort daarna kwam een Minikorg.

Mijn eerste geval me toetsen was een Casio MT-50 waarop ik de Zuiderzee Ballade moest leren spelen hehehehehe... was allang blij dat ik geen blokfluit hoefde :) Ben er mijn ouders nu nog dankbaar voor :D.

De eerste synth was een Siel Mono welke ik later vervangen heb voor een sampler en een Basstation.

Eerst e echte synth dx 100 van yamaha.
Gekocht voor de detroit technogeluidjes die erin zaten.
Daarvoor had ik al een samplingkeyboardje gekocht van yamaha met maar liefst 8 seconden voor 1 sampletje of 4 samples van 2 sec, er zat ook een soort microfoontje bij.
Typenummer weet ik niet.

Een maat van met had een computertje en een poly800 en zo hebben we de eerste trackjes zitten bakken.

Back