wat was jullie eerste synth ,/app

Origineel geplaatst door gekko
Op mijn 19e (1991) kocht ik een Roland Juno 60 en TR-606... want Gabber werd gemaakt met een Juno en een TR!!! Maar helaas niet met deze 2 :stupid

Maar goed, de arpeggiator van Juno triggeren vanuit de TR-606 en dan lekker met de knoppie's en de bender pielen :P Het zaakje oversturen in een mixertje en klonk het nog best agressief en dik, hoor :okdan:

Gekko.

en die klote juno 60 + 606 die doe je nu weg .....
want er kan geen gabber mee gemaakt worden ,... dikke combi man

ik heb nog wel een @lpha voorje
:D

mn bv eerste drumachine was een 606 [d8 dat sync midi was ik was ook ongeveer denk 19 in 91
haha was 230 gld verdomme ....
en daarna maar een r8 mk2 gekocht [wiseguy] vet ding vondt ik wel toen eigenlijk nu nog wel best leuke aanradert

bestaat die draad al wat was uwe eerste drum computer

Origineel geplaatst door Hilltree
Mijn eerste geval met toetsen,eind jaren 70, was de casio vl tone 8)
En na jaren rondgezworven te hebben ,heb ik deze weer terug.

Maar de eerste echte synth was toch de kawai 110f
kaw100f01sm.jpg

Ben deze ook al weer 20 jaar kwijt, maar wil hem toch wel weer een keertje terug.

das toch een 100f?

opgegroeid met het viscount orgel hier in huis:D hoopje geluiden die je kon layeren, dus in feite mijn eerste primitieve kennismaking met synthese.. ook baspedalen (die eigenlijk nog vrij indrukwekkende bassen produceren door de grote klankkast) en een ritmesectie waarin je verschillende ritmes kan combineren, waarbij de "lower section" desgewenst automatisch kan begeleiden.
leuk ding!:) heb ik vroger vele uurtjes op staan jammen... en kan toch nog altijd helemaal geen toetsen spelen :D

dan software, eerst technomaker XXL (verjaardagskado van mn ouders :dubbel: ), en een rubberduck demo, daarna iets serieuzer richting FL en reason... nu ben ik zowat gestopt met software, maar durf regelmatig wel nog keer renoise opstarten:)

dan kwam de hardware, met eerst een boss dr-202 (leuk speelbakje), dan de mpc1000, mixer, effectpedaaltje en sinds vandaag ook mn eerste echte synth: de MFB synth 1 :luv:

GEM PX7..moooie tijden waren dat..hehe.. tof dingetje, gleijk m'n eerste kennismaking met synths programmeren, er zat daadwerkelijk een synth in verwerkt :) Dus vanaf het begin al bezig geweest met m'n eigen beats (begeleiding was ook programmeerbaar) maken..en eigen geluiden.. dat waren nog s tijden...

Daarna, Ensoniq SQ80, deze gaat NOOIT meer weg :D

25 jaar geleden een hele zomer wezen bloembollen rapen voor een spiksplinternieuwe Juno 106. In 1982 of zo.
Mooie sound, maar dat stomme ding bleek geen goeie portamento te hebben. :stupid

Pas net verkocht.

Mn eerste synth was een Novation KS Rack, tevens mijn enige echte hw synth aankoop tot nu toe..
Weer terug gestuurd naar Thomann omdat ik te verwend ben door het werken met vsti's en geen zin had om telkens alles te recorden.
Sound beviel me prima overigens.. ;)
Toen maar doorgespaard voor een Powercore kaart met Virus plug, die heb ik nog steeds en gebruik m maar al te graag.
Er staat nog wel een Virus TI op mn verlanglijstje en die gaat er zeker komen. :)

Origineel geplaatst door bounce
mijn eerste echte synth was een juno-106
daarvoor had ik een norlead2 maar dat is een virtuele synth dus niet echt een synth te noemen
ik heb die maar snel weer verkocht
(.....)

Vet.:D

Welke synth was je eerste ??

Welke synth was je eerste ??

Welke synthesizer was je allereerste?
Wat betaalde je ervoor ?
Bij wie ?
In welk jaar was dat ?

Slechts 4 vraagjes: Maar weet je het nog allemaal ?
Die van mij was een
1. Synton Syrinx (grijze)
2. 400 gulden
3. Klomp-muziek in den bosch
4. 1990
:geslaagd:

Ik weet niet meer zeker welke nou echt de eerste was:

1 M'n DX7 of de CS15 welke ik had
2 De dx was toen rond de 1700 gulden de cs15 rond de 250
3 DX7 overgenomen van m'n broer, de cs15 bij feedback in den haag
4 Ergens in 1988 of 1989

M'n eerste keyboardje was een casio SK1 en dat was nog daarvoor

1] Roland D-50
2] Uhh.. rond de 3000 gulden??
3] Eiland Muziek Arnhem, geloof ik
4] Eind '80 begin '90 ergens..

1. Virus ti
2. € 1200
3. Marktplaats
4. 2006

1. Yamaha CS1x
2. Hfl. 1600 (voor de jongere lezertjes: dat zijn nog guldens)
3. Dirk Witte, Amsterdam
4. 1996

De CS1x heeft jarenlang trouw dienst gedaan, maar in verband met de geplande aanschaf van een Prophet 08 is hij afgelopen vrijdag dan toch eindelijk naar een nieuw baasje gegaan. Een nostalgisch traantje biggelt langs mijn wang...

1- Roland Jx8p als synth en de Korg EM-1 als workstation.
2- € 275,- voor de jx8p en €540,- voor de EM-1
3- Gmusic en dijkmanmuziek amsterdam
4- beiden in 2002

Ach ja, maar een nieuwe is ook wel fris. 8)

Welke synthesizer was je allereerste?
Wat betaalde je ervoor ?
Bij wie ?
In welk jaar was dat ?

Korg Poly 61 (nog steeds in bezit en wordt momenteel grondig verbouwd)

Volgens mij 300 gulden of zo

Een particulier in Hoogeveen die er niet meer op kon spelen nadat zijn gitaar erop geflikkerd was en er een paar toetsen omhoog stonden

Ik schat 1995

Back