Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door gekko
Op mijn 19e (1991) kocht ik een Roland Juno 60 en TR-606... want Gabber werd gemaakt met een Juno en een TR!!! Maar helaas niet met deze 2![]()
Maar goed, de arpeggiator van Juno triggeren vanuit de TR-606 en dan lekker met de knoppie's en de bender pielenHet zaakje oversturen in een mixertje en klonk het nog best agressief en dik, hoor
![]()
Gekko.
Origineel geplaatst door Hilltree
Mijn eerste geval met toetsen,eind jaren 70, was de casio vl tone![]()
En na jaren rondgezworven te hebben ,heb ik deze weer terug.
Maar de eerste echte synth was toch de kawai 110f
![]()
Ben deze ook al weer 20 jaar kwijt, maar wil hem toch wel weer een keertje terug.
hoopje geluiden die je kon layeren, dus in feite mijn eerste primitieve kennismaking met synthese.. ook baspedalen (die eigenlijk nog vrij indrukwekkende bassen produceren door de grote klankkast) en een ritmesectie waarin je verschillende ritmes kan combineren, waarbij de "lower section" desgewenst automatisch kan begeleiden.
heb ik vroger vele uurtjes op staan jammen... en kan toch nog altijd helemaal geen toetsen spelen 
), en een rubberduck demo, daarna iets serieuzer richting FL en reason... nu ben ik zowat gestopt met software, maar durf regelmatig wel nog keer renoise opstarten

Dus vanaf het begin al bezig geweest met m'n eigen beats (begeleiding was ook programmeerbaar) maken..en eigen geluiden.. dat waren nog s tijden...

Origineel geplaatst door bounce
mijn eerste echte synth was een juno-106
daarvoor had ik een norlead2 maar dat is een virtuele synth dus niet echt een synth te noemen
ik heb die maar snel weer verkocht
(.....)

Welke synthesizer was je allereerste?
Wat betaalde je ervoor ?
Bij wie ?
In welk jaar was dat ?