wat was jullie eerste synth ,/app

Dat was Safesound... heb ik m'n 1e drumputertje gekocht Roland R5. De eigenaar destijds werkt nu bij Dijkman

Yamaha SY2 presetsynthje (in flightcase met poten) in 1982 voor 1475 gulden. Waar? De naam van het winkeltje ben ik vergeten (bestaat niet meer) maar zat op de Rozengracht in Amsterdam tegenover Dijkman.
Volgens mij heeft SCD die nu. Ergens midden jaren 80 in weten te ruilen voor een nieuwe Synton Syrinx en ik kreeg nog 900 gulden voor die SY2.

Mijn eerste synth was de Alesis QS6, welke inmiddels al enkele jaren geleden is verkocht. Ook nu nog zou ik een QS overwegen, maar dan een 6.1/7.1
Fijne sounds zitten er in, en de behuizing is ook heel sterk.
Destijds zeker een goede beginnerssynth, en mijn inziens ook vandaag de dag nog bruikbaar.

180px-Elkaem22.jpg

ELKA EM22 Leuk ding, verkocht aan iemand uit Amsterdam. Eerst dacht ik dat ik hem zou missen gelukkig viel dat allemaal wel mee !

het doet mij een groot genoegen jullie aan te kunnen kondigen ;
rapapapap,....; een nieuwe thread ,

wat was jullie eerste synth /app,
geef ook toelichting waarom je hiervoor koos ;
-toevallig
-geldgebrek
-gekregen, wie is niet zo begonnen ,....
-alle muziek app doen mee
dus synths,drumdozen acoustische /electrische
WHATever
reacties ,...
de mijne ,...hmmmm na lang kraken in mn brain ,....;
volgens mij had ik van iemand een dx 9 geleend en met mn pas gekochte atari
ging ik proberen een stukje te maken ,..!!!nou nou
wat nog niet eens muziek mocht eten
laat staan dat ik wat van die DX begreep ,not dus
wel erg gedurft ,[vindt ik nu ]
met een dx beginnen ,....maar goed ff een picture

Wat grappig, in 2003 was je een stuk beter leesbaar ;)

Mijn eerste elektronische stapjes na de gitaar begonnen in trackers (ModEdit, Impulse, etc.). Toen wil ik op mijn 15e een klavier hebben. Ik zag een advertentie voor een 2ehands Juno6 of 60. Ik vond hem wel wat hebben, maar het was wel zo'n oude bak. Bovendien klonken de geluiden zo droog (wist ik veel hoe het zat met externe FX etc). Toen ben ik op advies van een winkelier toch voor een E-15 gegaan :stupid:stupid:stupid Maar ja, mij werd verteld dat de geluiden daar ook op te editten waren (wat voor een heel klein deel wel was, maar toch)...
Pas in 2003, nadat ik een paar jaar weinig had gedaan, heb ik mijn eerste synth gekocht: een DX-200. Sindsdien is er heel wat bijgekomen, maar die DX gaat nooit meer weg! First love...:luv:

Drumcomputer : Drummer 2002 daarna een Roland TR 505
Synth : Geleende XP 30 ROland 1ste zelfgekochte synth is een MS 20 uit de kringloopwinkel voor (6500 Belgische franken) 162,5 euro

Micromoog.... met een copycat. In 1981 voor 1100 pieken. Ik was 15 dus dat was een fortuin voor me...

RFB

Eerste synths waar ik mee speelde waren een Six Track, Drumtracks en een DX-7 met een C64/Steinberg pro 16 software van mijn vader...maar mijn eerste gekochte synth was een Casio VZ-1, tenminste, dat was het eerste wat er over de toonbank ging met alle andere spullen die ik toen kocht begin jaren 90...een AKAI S01, Oberheim DPX-1, Alesis D4 met trigger pads, conga's met triggers, en nog wat dingetjes die ik ben vergeten...was toen vijfduizend piek kwijt, dat weet ik nog wel...bij Spanjaard in Alkmaar...in die tijd kon je daar ook gewoon even wat sample CDtjes lenen voor die AKAI. Weet niet hoe de service daar nu is, maar toen was ik uiterst tevreden met ze.

MIjn eerste*Synth* is de Tyros...
Het is niet echt een Synth ofzo, Maar je kan hem via de pc heel erg aanpassen, En hele gave sounds creeren.

Deze!

Deze!

Oeps sorry ik bedoelde eigenlijk het Bontempi orgeltje
moz-screenshot.png

Attachments

• loredana-bontempi-canta-esta-noche-se-baila.jpg
    loredana-bontempi-canta-esta-noche-se-baila.jpg
    86,7 KB · Bekeken: 89
Mijn eerste bakkie was een Boss DR-202. Jaartje of 8 geleden aangeschaft. Staat nu eigelijk alleen nog in de set-up erbij vanwege het eerste bakkie-sentiment :D

kijk,kijk ; misschien wordt dit wel de langste thread van aaaaaaalemaal,
ik weet niet hoeveel dsfers er zijn maar als ze allemaal hun eerste app .
hier neer zetten waar "de ellende "mee begonnen is .......!

ik geloof dat de thread van rob papen erg lang is ....?
deze is vandaag begonnen ;
en het loopt storm
[persoonlijk vindt ik de vreemde objecten thread erg goed ]
hail jhonny B.
latert
:eureka:

Gheheh,.. Ik ben bang dat je de kutnummermonsterdraad van :duivels: 6 :duivels: toch net niet gaat inhalen dudey,..
Maar hij blijft leuk! :biertje:

Dat was een Siel Cruise. Maakte ik toen de buren gek mee. Leuk apparaat voor het budget wat ik toen had.

Korg Poly-61, met een zelf gemaakte midi-print 8)

ms20

Dat was een CRUMAR COMPAC SYNTH. Een gaaf dink met sliders aan de onderkant, en zowaar kon je er met twee toetsen tegelijk op spelen. LOL, good old days. Overigens destijds gekocht bij Henk Suiker in den Haag, voor de kenners.
Weet iemand toevallig nog zo'n apparaat ergens te staan? Ben benieuwd wat ik er nu van vind....

Dat was een CRUMAR COMPAC SYNTH. Een gaaf dink met sliders aan de onderkant, en zowaar kon je er met twee toetsen tegelijk op spelen. LOL, good old days. Overigens destijds gekocht bij Henk Suiker in den Haag, voor de kenners.
Weet iemand toevallig nog zo'n apparaat ergens te staan? Ben benieuwd wat ik er nu van vind....

Henk Suiker ken ik ook nog goed, zat op de Vaillantlaan. Heb daar ook wel eens een synthesizer gekocht (Korg Poly800, Yamaha CS10, Korg MiniPops MP120W Rhythm-Machine).

Phochos

Mijn eerste "synth" was een commodore 128. Heb heel wat muziek gemaakt met de sid chip.
Daarna volgde al snel de jeugdzonde om een of ander casio keyboard te kopen. Destijds was ik nog kind en had gewoon geen geld voor synths.

Toen ik eenmaal werkte kwam er al snel een echte piano. Daarna de Korg 01/w (heb ik nog steeds, maar nu de module versie) en een D50. Daarna ging het hard. Heb nu behoorlijk wat spul staan, maar er zijn toch wat machines van vroegah die ik niet weg zal doen. De D50 en de 01/w gaan er hier nooit meer uit.

Ooit begonnen met Music op de Playstation :P Dit werd em niet echt dus toen is gekeken naar betere software voor de PC, helaas kwam ik toen bij dance Ejay uit, wat natuurlijk totale crap was ;)
Daarna nog fruity loops geprobeerd, maar daar irriteerde ik me zwaar aan de UI. Toen eindelijk Cubase SX2. Op zich vond ik Cubase wel wat en nog steeds, alleen vond/vind ik veel dingen in Cubase een hoop gedoe om voor elkaar te krijgen. Wat mij bracht tot Ableton Live! Wat ik nu nog steeds graag gebruik.
Qua softsynths heb ik geen idee meer wat precies mijn eerste waren (reFX serie waarschijnlijK). Uiteindelijk ben ik bezig gegaan met predator van rob papen en dat blijft nog steeds mijn favo onder de softsynths.
Eerste drumcomp was een geleende Korg DDD-1 van een vriend. Daarna heb ik een TR-626 aangeschaft.
Eerste (hw) synth heb ik net gekocht: Nord Modular 1. Vanwege de veelzijdigheid zal ik hier voorlopig wel even zoet mee zijn denk ik :D

Back