wat was jullie eerste synth ,/app

shs10.jpg

Dit was het eerste apparaat waar ik mijn eerste nummers mee gemaakt heb. (Op het solina orgel van mijn vader na dan)
Tis een Yamaha SHS10 "omhang-keyboard" met pitchbender en "Last Christmas" als demosong...:r
De reden waarom ik hiermee begonnen ben was uiteraard geldgebrek (als jochie van zeven..).
Eigenlijk had ik hem niet eens zelf gekocht, maar mijn broer. (bij InterToys!!!)

Daarna volgde de PSR-38, DX7 en Juno-60!:okdan:

Amiga 500 + protracker als echt begin, maar geen echte synth.
RM1X, als nieuwe start, maar geen echte synth.
Dus dan wordt het de Nord Modular, een leuke synth voor iedere beginner.

mijn eerste aanraking met elektronische muziekproductie was natuurlijk FastTracker II. wat een wereldprogramma.
mijn eerste synth was eigenlijk de Neon die bij Cubase zat destijds.
mijn eerste hardware apparaat was de Akai S2000 die ik nog steeds heb, maar nooit meer gebruik. na veel uitgeprobeer en geleende synths kwam ik gelukkig al snel tot de conclusie dat software per definitie beter is dan hardware. en sindsdien wil ik alleen nog maar software... op randapparaten na dan.

Origineel geplaatst door glennplumber
Mijn eerste synth was een sequential pro-one.

Gevonden in een kelder waarvan alles weggegooit moest worden.

wow! beter kan je niet beginnen...
heb je hem nog?

leuke!!!!
voor my is dat erg kort gelrden
rmx1na lang wikken en wegen
vind het geluid gewoon bizar
voor eenalles in een bak

Mijn eerste app was Screamtracker 3 ergens in 1993 of 1994 en mijn eerste Synth de Yamaha Cs1x in 1998. Toen gekocht voor fl 900,-

screamtracker.gif

1981 Roland S10 sampler overgekocht van Dirk de Vries (Kong). Heeft maar liefst 4 seconden sample tijd! Dat kan je dan verdelen in 4 x 1, 2 x 2 of 4 hele seconden dus. 12 bit dus ook niet super helder en werkt met uiterst handige (toen al nauwelijks verkrijgbare) Quickdisks (goed voor 1 seconde op te slaan).:)
Een drummachine (HR16B) had ik al want ik speelde bas in een bandje met drummachine.
De eerste echte synthesizer kwam daar vlak achteraan, de Yamaha EMT-1 (Fm sounds om te huilen =( maar ja, ik moest toch wat).

Laat ik eerlijk zijn, alleen de HR16B wordt af en toe nog wel eens ingezet (1 te gekke snare) en de S10 heb ik laatst weer eens als masterkeyboard bij wat optredens gebruikt, voor de rest staat het alleen maar wat stof te vangen.
De inruilprijs is nihil dus houd ik ze maar gewoon (rackvulling).:D

Origineel geplaatst door Neo Land
1981 Roland S10 sampler overgekocht van Dirk de Vries (Kong)??? 1991 lijkt me aannemelijker!!! (foutje bedankt!)

in principe zit er zo'n heel mooi knopje daar rechtsonder genaamd
edit.gif

:biertje:

Mijn eerste stappen op het muziekvlak
heb ik gezet met behulp van een jaja...... MC303

rm1x

rm1x

Origineel geplaatst door Stefan
Mijn eerste synth was de Yamaha RM1x.

no offence
maar de rm1x is toch een "drumachine/seq"...
wel een ok app om te beinnen drums en een seq in en intuitief
toi toi toi

ok dan roem & fortuin [elk antwoord 1 euro ]

ok dan roem & fortuin [elk antwoord 1 euro ]

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen

Leuke thread trouwens dit, zal hem eens vaker bezoeken...:okdan: [/B]

kijk,kijk ; misschien wordt dit wel de langste thread van aaaaaaalemaal,
ik weet niet hoeveel dsfers er zijn maar als ze allemaal hun eerste app .
hier neer zetten waar "de ellende "mee begonnen is .......!

ik geloof dat de thread van rob papen erg lang is ....?
deze is vandaag begonnen ;
en het loopt storm
[persoonlijk vindt ik de vreemde objecten thread erg goed ]
hail jhonny B.
latert
:eureka:

pro one !!!

pro one !!!

Origineel geplaatst door bounce
wow! beter kan je niet beginnen...
heb je hem nog?

kan je zoiets voorstellen
iemand vindt een pro one in een kelder ,..
WOW

ik heb heel wat app.door mn vingers gekregen ,
maar de pro one is altijd gebleven ,...ik heb hem+/- 6 jaar ofso
baas boven baas .
[ff een of topic picture ; pro one art inside ....jaja maak hem maars open!!!.]
shit weer tgroot
tja ik heb geen photoshop of soortgelijk plaatjes software
iemand een idee ,...?
[tis een eg mooi plaatje !!!

Mijn eerste synth was een yamahamaha CS1x. Was leuk voor mij om mee te beginnen, maar kon er toch niet echt uitkrijgen wat ik eruit wilde halen. Ben toen eens verder gaan kijken en moest heel hard huilen toen ik erachter kwam wat een synth kostte waar ik wél uit kon halen wat ik zocht..... Is uiteindelijk toch nog allemaal goed gekomen, hehe:okdan:

Yamaha CS10 in 1982.
eerste polyfone was de Korg 800. in 1986
eerste Sampler De Akai X7000 in 1987

deuze !!!

sk1.jpg

en ik heb 'm nog steeds....
overigens niet gekocht maar eerlijk gejat van de toenmalige eigenaar van de drive in show waar ik bij draaide.
Ik gebruikte hem als loopmachine, als je een doosje van een cassetebanndje tussen de toetsen deed bleef ie loopen, ik had een perfecte snelheid gevonden waarmee ie perfect loopde.
Wat ik dus deed was overd ie loop heenscratchen en mixen.

Dextah had overigens de SK4, 4 SK1's in een doos, mijn god wat was ik jaloers !! 4 SAMPELS IN EEN DING!! :( hahahaha!!

M'n eerste was eigenlijk m'n C64... Maareh, met toetsen, de Yamaha PSR6700 die ik van m'n pa overnam...
Goede oude tijd, dacht 't niet... 8o)

Was niet eens een synth, namelijk E-15 keyboard van Roland... maar m'n eerste echte was de Juno 106, heerlijk ding.
Noisetracker op de Amiga was het eerste echt programma wat ik gebruikte voor het maken van muziek.

gr. Mario

Back