Vst's om techno te maken

Steve303

aka WOLF
Hallo, omdat ik sinds kort gebruik begin te make van Cubase ben ik nog niet goed op de hoogte van al die VST zooi.
Ik zou graag weten welke VST's ik nodig heb om techno te maken. Ik wil vooral graag weten welke synth beschikken over dark en evil sound's en welke drumcomputers of samplers hiervoor ideaal zijn,

Alvast bedankt

Triangle I en II zijn gratis softsynths en best goed bruikbaar. Halion is een goede softsampler om je beats mee te maken. Verder is het lastig om te zeggen wat nou goed is om Techno mee te maken. Er zijn zo ontzettend veel softsynths te krijgen (ook gratis). Ik zou zeggen ga eens wat demo´s beluisteren. Ook al gooi je er veel weg daarna, je leert dan wel meteen om ze handig te kunnen gebruiken binnen Cubase dus.

Ga eens kijken bij KVR-VST. Hier zijn veel demo´s en allerlei leuke extras te krijgen.

Eric

NI kontakt en NI Battery .. dan heb je je basis...wel sample-based maar superrrrrrrrrrrrrkreatief chop chop....
dan: www.digitalfishphones.com en de gratis plugins daar downen voor de superrrrrrrrrrrrrrrgoeie compressors enzo..chopchop...

dan naar www.pspaudioware.com om PSP Vintagewarmer te scoren, voor je mega opgefokte/opgewarmde sound....

www.ohmforce.com voor de beste delay plugin die er bestaat, en pak ook ff de gratis frohmage filter module mee, of nog beter: quad frohmage voor mega-filter-gekte..

dan donkere sounds: www.gmediamusic.com en check out de oddity...echt supergeile sounds....

dan nog een FM synth: NI FM7 voor je digitale mayhem... en vervolgens pak je nog wat gratis plugins zoals de Triangle en natuurlijk niet te vergeten ons aller forumlid PIE's drumatic en invader!

en dan vervolgens heel veel kloten en patches en samples maken en bewerken, en klaar is kees ;)

Olaf

ohja een gratis alternatief voor NI Absynth: Crystal... lijkt me ook superbruikbaar om vreemde evoluerende dingen mee te maken

http://www.greenoak.com/crystal/

Back