Roland V-Synth, ervaringen en meningen

Laurens O

Sta op en scheur!
Eindelijk was het dan zover, ik heb laatst voor het eerst op dit wonder mogen spelen en mijn eerste indruk was: "wow!!!"
Dit is echt niet normaal, wat voor een mogelijkheden dit ding biedt. En het geluid, schitterend! Het is een beetje eng want dit is gewoon niet het Roland geluid wat we gewend zijn (in positieve zin), het is erg vernieuwend voor hun doen.
Synthese in combinatie met samples wat leidt tot zeer mooie volle kippevel sounds. Gaat een beetje de kant van de Korg Triton en KARMA op, maar dan toch weer met een eigen karakter en stijl. Verder zijn de edit mogelijkheden ook niet verkeerd, en de i/o's zijn ook leuk met een SPDFI i/o en USB aansluiting. Handig en overzichtelijk zijn de "hands on" routing knoppen waarmee je verschillende combinaties van oscillatoren en filters kan creeren, erg bruut is dat je ook kan samplen en dat dan weer bijv. kan bewerken met de beruchte "Variphrase" technologie, joepieee! Leuk om mee te spelen zijn de dubbele D-beam controllers waaronder je zowat elke MIDI parameter kan zetten.
Het geluid is echt dikkkkkk en uniek en daarom staat deze rakker zeker op mn verlanglijstje, maar de prijs laat mijn aankoop nog ff wachten... (errug, errug duur)

Wat vinden jullie ervan? Heeft iemand dit dingetje al en kan je er wat over zeggen? Vindt je het wat, of helemaal niet?
Of enige andere verhalen of ervaringen hierover?

Als je in de zoekmachine zoekt vind je al het een en ander over de v-synth.

In de eerste instantie had ik ook zoiets van .... shit vet !! Maar na een dag of twee iedere dag een uurtje op het ding heb ik mezelf bedacht. De filters klinken raar ... persoonlijk vind ik de sounds niet vet ... zou dat eerder anders omschrijven .... beetje absynth achtig. Met een sequencer achtige arp die zeer uitgebreid is.

En kwam ook tot de conclusie dat het niet veel meer is als kontakt, maar dan in hardware vorm.

Dat wat ik gehoord heb kon mij ook niet overtuigen en heeft inderdaad wat weg van het rare Absynth, weet niet goed wat ik er mee aan moet!! Is naar mijn mening ook niet gericht op een bepaalde style of zo en dat maakt 'm op een één of andere manier postief gezien wel weer uniek... Maybe in the near future!

gr. Mario

Tja ik heb r ook op gespeeld ...

Ik weet ook niet wat ik ermee moet :

Is het nou - een synthesizer, een sampler of een effectbak????

Het is gewoon een mislukte/vage kloon geworden tussen een synth/sampler en effectbak...
:D

wacht maar tot er binnenkort een hit-track komt met een preset of typische sound uit de V-synth ;)

wacht maar tot er binnenkort een hit-track komt met een preset of typische sound uit de V-synth

Dat die er komt, dat weet je bijna zeker.
Wat ik wel jammer vindt is dat ze alles in de v-synth hebben willen stoppen van sampler tot synth en tot effectmodule toe. Als je het dan allemaal heel erg goed wil doen, dan zou zo'n apparaat ontzettend duur zijn (is ie ook), dus ik denk dat ze toch ergens consessies op hebben moeten doen.

Ik heb hem nog niet gehoord, maar ik hou toch meer van apparaten die gemaakt zijn voor 1 ding. Vaak zijn ze daar nameiljk heel erg goed in en zitten er ook niet van die halve extra's bij.

Zit zeker wat in, maar toch blijf ik hem leuk vinden! Het is in eerste instantie een synth en wat dat betreft vind ik hem erg goed, die andere xtra's kan je leuk of niet leuk vinden, handig of niet handig. En ik denk dat als je ff gaat knutselen dat je er pads en andere dingen uithaalt die je niet met bijv. Absynth kunt maken, misschien wel erbij in de buurt komen, maar dat karakter.....

Back