Problemen met Emax 2

Analogman

Gedeactiveerd account
Ik heb wat problemen met mijn Emax 2.
Toen ik hem voor het eerst aan sloot hoorde ik alleen maar gepiep en gekraak, ook tijdens het samplen, geruis en gekraak..... erg vervelend, de sample klinkt trouwens ook ver weg en stoort.
Is dit makkelijk te verhelpen? Zit het probleem 'm in de hardware of in de 'software'?

Toen ik een floppy check wou uitvoeren was hij na 10 minuten nog niet klaar, dus ik zette hem maar uit.

Maar nu krijg ik steeds de error : Floppy not formatted.

Weet iemand hoe ik het geruis en de error oplos?

Alvast bedankt.

In de Emax 2 zit een flatcable tussen het analoge en het digitale board. Ik zou als eerste even checken of die goed zit. Zeker als je een rackt hebt, want dan hangt die kabel vertikaal omdat het analog board onderin zit en het digitale tegen de bovenkant.

Schijven alleen tweedehands, niet nieuw. Hij ziet maximaal ergens richting de 400-500 MB meen ik en in mijn ervaring is de Emax erg kieskeurig wat betreft drives (ik heb er een paar van 2GB die mijn Emax 2 niet lust). Als je gaat uitwisselen met een PC via EMXP zou (ook) kijken naar een scsi Zip.

Hou er ook rekening mee dat de voeding in de Emax 2 niet de allerzwaarste is en dat oude scsi drives vaak erg veel stroom gebruiken. Dat is ook een reden waarom niet zomaar alles direct werkt. Sommige drives starten niet eens in een Emax 2.

In de Emax 2 zit een flatcable tussen het analoge en het digitale board. Ik zou als eerste even checken of die goed zit. Zeker als je een rackt hebt, want dan hangt die kabel vertikaal omdat het analog board onderin zit en het digitale tegen de bovenkant.

Schijven alleen tweedehands, niet nieuw. Hij ziet maximaal ergens richting de 400-500 MB meen ik en in mijn ervaring is de Emax erg kieskeurig wat betreft drives (ik heb er een paar van 2GB die mijn Emax 2 niet lust). Als je gaat uitwisselen met een PC via EMXP zou (ook) kijken naar een scsi Zip.

Hou er ook rekening mee dat de voeding in de Emax 2 niet de allerzwaarste is en dat oude scsi drives vaak erg veel stroom gebruiken. Dat is ook een reden waarom niet zomaar alles direct werkt. Sommige drives starten niet eens in een Emax 2.

Ik heb de gewone versie, dus geen rack. Wat bedoel je precies met "Als je gaat uitwisselen met een PC via EMXP zou (ook) kijken naar een scsi Zip."

Die flatcable zit ook in de keys versie, dus kan nog steeds los zitten. Ik bedoel als je samples wilt overzetten van de pc naar de emax doe je dat waarschijnljk met EMXP, in dat geval is een scsi zip ook handig, eventueel in plaats van een HD.

Als er een extra geheugenboard in zit kunnen de connectoren daarvan ook los zitten.

Die flatcable zit ook in de keys versie, dus kan nog steeds los zitten. Ik bedoel als je samples wilt overzetten van de pc naar de emax doe je dat waarschijnljk met EMXP, in dat geval is een scsi zip ook handig, eventueel in plaats van een HD.

Als er een extra geheugenboard in zit kunnen de connectoren daarvan ook los zitten.

Zover ik weet is het gewoon de 2MB versie. Dus als ik het zo goed begrijp is het verstandiger om een Zip drive te nemen? Zijn die nog nieuw te koop, en welke kan je mij aanbevelen?

Ik ga hem morgen even losschroeven om te kijken of de flatcable los zit.

Weet je trouwens ook hoe ik het OS op een lege floppy krijg? Want die heb ik perongeluk gewist.

Mocht er iets met mijn geheugenbord zijn, moet ik die connectoren dan vast solderen? Of laten vervangen?

De EMAX II open maken en alles even goed aandrukken , en een geluid via de diskdrive laden ,
mocht die dan nog raar doen dan even zelf een geluid opnemen via de audio input van de EMAX II.
Merk je dat er nog steeds kraak en ruisgeluiden aanwezig zijn dan is het
de DA-converter (DAC) =(

Ik had er een floppy bij maar die is perongeluk door mijzelf gewist.
Hoe krijg ik het OS er opnieuw op? Hij wil nu niet booten.

Zijn er nog dingen die ik verder nog kan nakijken als ik hem open heb?
Ik zal hem zowieso even afstoffen van de binnenkant.

Dit is het systeem van de EMAX I dat gaat dus niet op een EMAX II :)
Ik heb hier nog een systeem maar ik moet even kijken hoe ik dit
op het net moet zetten zodat je er een boot Flop van kunt maken .

Kijk even op deze site en lees alles goed want dit heb je nodig om een
boot disk te maken.:geslaagd:
http://users.skynet.be/emxp/index.htm

Zodra ik tijd heb zal ik een file online plaatsen :)

Dit is het systeem van de EMAX I dat gaat dus niet op een EMAX II :)
Ik heb hier nog een systeem maar ik moet even kijken hoe ik dit
op het net moet zetten zodat je er een boot Flop van kunt maken .

Kijk even op deze site en lees alles goed want dit heb je nodig om een
boot disk te maken.:geslaagd:
http://users.skynet.be/emxp/index.htm

Zodra ik tijd heb zal ik een file online plaatsen :)

Prima bedankt, ik ga hem doorlezen.

EDIT: hier moet je toch een speciaal bakje met SCSI voor hebben?

Prima bedankt, ik ga hem doorlezen.

EDIT: hier moet je toch een speciaal bakje met SCSI voor hebben?

Als het echt niet lukt stuur ik een flop via de post maar probeer het eerst maar hiermee.
Mail anders even de maker die kan je precies vertellen hoe het werkt :)
Volgens mij is het Forumlid dekris maar ik weet het niet meer zeker.

Ik zag dat de emax2 max 512mb kan hanteren, wil het maximale uit mijn emax 2 halen.
Kan je dan meer geluiden tegelijkertijd onder een toets stoppen? Of hoe moet ik het bekijken.....

Back