Fenix XL (Dutch synth)

gevonden !
bij de sequencer:
schakelaar op pwm/clock ( naar beneden)
schakelaartjes van de rij omhoog
een positieve spanning toevoegen aan de pw ingang, verkort de gate .
liefst spanning van 0-8 volt of meer, hij mag wel wat hebben.

dat was even puzzelen.

wat betreft de lfo die mogelijk doorklinkt op de vco's: nou, eerlijk gezegd als ik lfo frequentie vol opendraai hoor ik mogelijk iets ( er komt een heel fijn trillertje in ) . twijfel eraan of ik dat ook op de andere oscillators hoor en bovendien of de andere lfo's het ook niet hebben.
maar eerlijk gezegd moet ik wel echt goed luisteren, als het heel erg veel is, zijn of mijn oren niet zo gevoelig als de jouwe , of er iets mis met jouw fenix, of ik moet betere boxen hebben hetgeen toch ook zeker tot de mogelijkheden behoord.
het blijft een fijne synth, wou dat ik er twee had besteld.

Het werkt voor mij het prettigst als ik me houd aan de "color coding" geel voor trigger, groen voor audio en rood voor cv in mijn geval.

Verder werk ik ook soms vanuit een basispatch. Van het back 2 front panel 3x cv naar de vco's, 4x gate naar de eg's en lpg, vco1,2,3 standaard in de audio mixer en envelope 1 naar de eind vca.

Ja zo werk ik nu ook anders ben je gewoon te langbezig als je ff iets snel wilt hebben.

De delay is een zeer korte delay. Geschikt voor chorus/flanger achtige sounds.
Voor echte delay minder geschikt, dan moet de klok heel laag gezet worden met een negatieve spanning, ook wordt de klok dan duidelijk hoorbaar (gepiep).... en moet er dus weer een filter achter.

nou, daar gebruik ik dan maar een externe oplossing voor :
maxonad230.jpg

moet toch nog eens stevig met die delayfunctie gaan stoeien merk ik

Ben zelf nu met iets bezig en ik kom er achter dat de Fenix veel plezierige verassingen blijft leveren...
De sequencer blijft nu nog wat achter...

Goed bericht van Bert gehad.... Iemand wilde ruilen. Hoe bestaat het? Ik verwacht mijn Fénix synth over zo'n 4 weken.

heugelijk bericht

Die van mij is ook over een paar weken klaar dan heeft afdeling Tilburg ook een Fenix

Leg alvast een schone onderbroek klaar in de studio.....
Zelfs een pak luiers gekocht voor het geval dat dat niet genoeg is....

Staat nu al meer dan een week bij me op m'n tweede slaapkamer.......nog te druk met andere dingen alleen verliefd naar gekeken.

grt G-J

pure sm

Gisterenmiddag de Fénix II met de fiets opgehaald en heelhuids thuis gekregen. Het enige apparaat waar mijn initialen in het serienummer zijn opgenomen!
Ik had mijn weekje vakantie de komende week niet beter kunnen plannen.

Gisterenmiddag de Fénix II met de fiets opgehaald en heelhuids thuis gekregen. Het enige apparaat waar mijn initialen in het serienummer zijn opgenomen!
Ik had mijn weekje vakantie de komende week niet beter kunnen plannen.

great way to start a vakantionie
demooos;-]

hoor over 1 week wel eens wat je ervan vindt...

Fénix II

Fénix II

Hier ben ik dan. Ik ben erg onder de indruk van het geluid en de mogelijkheden. Er zitten dingen op die ik nergens anders ben tegengekomen. Zoals een traploze schakeling van de sync. Sommige modules, zoals de wave processor, waren nieuw voor mij. Ook heb ik voor het eerst met banaanstekkers gewerkt en dat bevalt prima. Ook de ondersteuning van Bert. Zo kreeg ik per omgaande een nieuwe handeleiding toegemaild na een correctie van mijn kant. Ik heb alleen spijt dat ik de sequencer niet heb gekocht.
Minpuntjes? De draaiknoppen zitten dicht op elkaar. De slew limiter werkt niet als portamento op de vco's, tenzij je valse noten wilt. Vind ik raar, want op mijn Moog CP-251 - ook met rise en fall tijden- werkt deze wel goed. Een aparte portamento zat er niet meer in vanwege ruimtegebrek. Zit wel op de sequencer.
Geluidsvoorbeelden komen wel, maar op een volgend album. Dat kan nog wel even duren. Ik heb het laatste nog niet eens uitgebracht.

Back