Fenix XL (Dutch synth)

Zijn beide al een paar maanden gereed. Een ander forumlid heeft beide Engelstalige manuals helemaal gecorrigeerd, wat trouwens een flinke klus blijkt te zijn geweest;) Hij heeft het Bert gratis aangeboden 'uit respect', maar heeft 'm nog nooit ontmoet of aan de telefoon gehad.

Da's cool en ook erg aardig. Grappig, ik had het ook overwogen om het aan te bieden aangezien ik enige ervaring heb met het schrijven van handleidingen maar heb het niet gedaan aangezien ik ook weet dat het een enorme K.U.T. klus is. Gaat echt heel veel tijd inzitten.

Heb de drafts jammergenoeg niet kunnen inzien, vond -ie 'not done' zonder toestemming.

Begrijpelijk. Hopelijk is ie snel klaar :D

....
Begrijpelijk. Hopelijk is ie snel klaar :D

Definitieve manuals zijn al een paar maanden gereed. En voordat ik misverstanden de wereld in help: Mr. Fenix heeft zelf de manuals geschreven; wat ik ervan heb meegekregen is dat er heel veel tijd is gaan zitten in het corrigeren van het Engels.

Ik heb zelf even op de lijst voor een Fenix gestaan en een paar van de Engelstalige e-mailings gehad. En met die in het achterhoofd kan ik me voorstellen waarom er veel tijd in het corrigeren is gaan zitten. No offence meant! 8) Maar kan me voorstellen dat alles van NL naar ENG vertalen dan nog vlotter gaat.

Toch ga ik nog een converter maken aangezien 6 tie-lines te weinig zijn voor de dingen die ik doe.

misschien dom gedacht ( maar dan toch even gezegd ):
19"plaat, gaatjes erin boren en female jack / minijack , en ( waar haal je ze ) female bananeplug erop schroeven.
verbinden, waarbij de aarde/massa van de jacks via het 19"plaatje loopt .
moet dan wel minstens 1 jack aansluiting vanuit de jack van de fenixachterkant verbinden om contact te maken met de massa van de fenix.
alle andere kunnen met 1 draad af.

zou dat voldoende zijn voor een reeks omzettertjes op een rij.
( wil er ook meer, omdat ik voorzie meer behoefte te hebben aan bv attentuators en cv en audio mixers .)

misschien dom gedacht ( maar dan toch even gezegd ):
19"plaat, gaatjes erin boren en female jack / minijack , en ( waar haal je ze ) female bananeplug erop schroeven.
verbinden, waarbij de aarde/massa van de jacks via het 19"plaatje loopt .
moet dan wel minstens 1 jack aansluiting vanuit de jack van de fenixachterkant verbinden om contact te maken met de massa van de fenix.
alle andere kunnen met 1 draad af.

zou dat voldoende zijn voor een reeks omzettertjes op een rij.
( wil er ook meer, omdat ik voorzie meer behoefte te hebben aan bv attentuators en cv en audio mixers .)

Volgens mij niet dom :D maar ik ben niet zo technisch qua hardware (helaas) dus weet niet zeker of het zo idd moet. Maar ik vermoed van wel want ik heb er al een beetje over gelezen en heb ook in de Worm studio gewerkt waar ze een Serge systeem hadden waarvoor ze ook zo iets hadden gemaakt (voor hun Kenton systeem).

Ga er binnenkort wel eens voor zitten om het uit te zoeken. Als iemand al iets heeft gebouwd hoor ik het hier graag!!! :okdan:

graag, als je begint, ik doe graag mee, of je moet er natuurlijk meteen twee willen bouwen...:okdan:

Als je verschillende modulars met elkaar gaat verbinden, in ieder geval zorgen dat de nul (aarde) gemeenschappelijk is (na de trafo). Mijn kabinetten werken perfect samen als ik de nullijnen doorlus. Als ik dat niet doe, dan werkt het toch niet zoals je zou willen.

Men bedoelt hier zeker de min lijnen.
De nul zit aan de 230v kant en dat kun je alleen met meten zeker weten.
Hier moet men dus niet mee gaan experimenteren.

Min doorverbinden kan overal gebeuren , zoals Nicolas2000 verteld na de trafo [ en gelijkgericht circuit] en meestal is de chassis met elkaar doorverbinden met een draad al voldoende

Hilltree spreekt wijze woorden. Chassis verbinden is meestal genoeg.

Een format jumbler paneel hoeft niet perse btw.....je kan ook gewoon (mini)jack naar banaan kabels maken.

oooooooooo ik wil hem nu.....en ik wil filmpjes .........NU!!!!!!!!!

Men bedoelt hier zeker de min lijnen.
De nul zit aan de 230v kant en dat kun je alleen met meten zeker weten.
Hier moet men dus niet mee gaan experimenteren.

Min doorverbinden kan overal gebeuren , zoals Nicolas2000 verteld na de trafo [ en gelijkgericht circuit] en meestal is de chassis met elkaar doorverbinden met een draad al voldoende

Ik bedoel de nul, tenminste mijn modulars werken met +12V 0V en -12V. Wat ik tussen de kabinetten doorverbind is die 0V, de middenaftakking van de trafo's dus. Dan hebben alle kabinetten dezelfde referentie en dan werkt alles alsof het 1 kabinet is. Doe je dat niet, dan werkt het allemaal maar brakjes. Bij deze symmetrische voedingen denk ik bij "de min" aan de -12V, en daar blijf ik dus braafjes af. Vandaar dat ik de benaming "de nul" gebruik.

Als ieder kabinet zijn chassis en zelfs frontjes goed aan deze nul hangen, dan is chassis of frontjes doorverbinden inderdaad voldoende. Ik wil deze verbinding echter niet laten afhangen van de eventueel aangesloten mantel van patchkabeltjes, dus ik maak deze verbinding aan de achterkant van de kabinetten.

Kubus.......als je dit leest......doe nog een filmpje dan aub?

De vraag geldt ook voor andere forumleden die hem al hebben.

Da wilde ik al doen! Zit nu met een deadline voor een album die de 28e (met een klein weekje dus brrrr... ) naar de mastering gaat dus ben een beetje druk met fine tunen nu t nog kan.
asap knal ik een langere erop en met betere kwaliteit, Schermpje landscape ipv zo als die vorige .. SLecht.., maar goed ik wilde me enthousiasme delen denk ik..

Da wilde ik al doen! Zit nu met een deadline voor een album die de 28e (met een klein weekje dus brrrr... ) naar de mastering gaat dus ben een beetje druk met fine tunen nu t nog kan.
asap knal ik een langere erop en met betere kwaliteit, Schermpje landscape ipv zo als die vorige .. SLecht.., maar goed ik wilde me enthousiasme delen denk ik..

:okdan:

Volgens mij zit ik ook in groep 14 :okdan:

Wbt de cv converter....je kunt een eurorack module, die "van <-> naar" alle formaten converteert, nemen zoals deze:

http://www.makenoisemusic.com/formatjumbler.html

of je maakt zelf zo'n module (of rack). Volgens mij is het niet zo moeilijk....je moet volgens mij de aarde weglaten maar weet nog niet hoe en wat. Ga zelf een soort rack maken die van jack-minijack-banana converteert aangezien ik diverse systemen hier heb staan. Tips zijn altijd welkom!

mijlijkt zelf maken ast passief kan ..een best easy optie ..een matrix je solderen kan iedreen ...hehe

Back