Fenix XL (Dutch synth)

ik zie alleen een tD rechts , en die is toch voor de 2de / parallele decay ?
heb wel aan de tH gedraaid natuurlijk
begrijp niet helemaal wat je bedoeld
zijn die 2 geschakeld ?

Dat moet ik even testen, maar ik gaan ervanuit dat de T interactief met alle T parameters is.

ja graag, want ik krijg hem niet aan de gang dus gefundeerd advies en ervaringen is erg welkom alvorens ik de boel richting createur moet transporteren eventueel

BRZ en Fourier zoeken het al voor je uit dus ik laat de mijne nog ff in de doos staan :P

Net een mailtje van Bert ontvangen.
In januari kan ik de sequencer ophalen :okdan:

BRZ en Fourier zoeken het al voor je uit dus ik laat de mijne nog ff in de doos staan :P

happyslappy';-]
:okdan:

happyslappy';-]
:okdan:

even een vraag de H van de ahdsrr doetbij mij niets. heb van alles geprobeerd, maar geen enkel verschil.
ik ben bekend met de H functie van bv de ms20 envelops en de synthi-ems.

vraag is of hij bij een van jullie wel duidelijk verschil geeft , of dat ik iets niet goed doe ? misschien moet er 5 volt offset op of zo ?
gaarne enige hulp/ advies

Net getest en bij mij werkt het wel.
VCO 1 > Filter 1 > VCA
GATE > AHDSR > OUT + > VCA / OUT - > CV 1 FILTER
OUT FILTER 1 > VCA IN

Als ik het zo opstelt en ik draai aan de HOLD van de ADSR hoor ik verschil, als ik dan ook de T decay knop draai hoor je meer verschil, het sculptuurt heel fijntjes en muziekaal je CV out van je ENV.

Hoop dat je het snapt.

Ik heb het net ook even getest en even de handleiding gepakt want het werkt NIET zoals een MS20 of EMS.

Als je de gehele AHDSR dicht draait en alleen de H(old) open zet hoor je een soort van decay effect zoals een normale envelop dat doet. Alleen is ie veel korter op zijn hoogste stand.

De handleiding beschrijft dat het een soort van compressed geluid geeft en een klein beetje meer tijd geeft tussen A(ttack) en D(ecay).

Een Korg MS20 heeft echt een HOLD functie. Dus als je de envelop triggert de envelop ook open blijft. Dat is niet het geval met de Fénix II. Het leuke is wel weer dat als de gate van de envelop open staat je toch nog een trigger in kan sturen waardoor de AD opnieuw worden getriggerd.

Al deze functies had ik nog niet eerder gebruikt. Ik gebruik de AHDSR meer om de envelop in zijn geheel qua tijd te moduleren maar dit is ook wel erg interessant.

dank allen.
ik ga het ook uitproberen.
denk dat ik een drastischer effect verwachtte, zoiets als de hold functie bij de ms20 of zoals bij de ems.
moet het dus in het erg subtiele zoeken en dat ga ik dus doen.
dank allen !

Berichtje van Bert....
De sequencer is bijna klaar! :okdan:
Misschien 1 feb. ophalen voordat we in het cafe gedeelte van de Ekko spelen :D

Als de chauffeur voor zondag geen werk aangeboden krijgt dan zondagmiddag de sequencer ophalen bij Bert :okdan:

M'n eurosysteem heb ik tijdelijk opgeborgen en vervangen door de Fenix.....
Handleiding erbij, patchen en recorden maar ......

Mocht ik vragen hebben dan bel ik Jena of BRZ ff als hulplijn....
Heren zorg dat je bereikbaar bent :P

Ik ook even.

Back