Nee, het is een Vantage 725B die ik 20+ jaar geleden heb gekocht, puur op basis van het geluid (en wat is destijds kon betalen).
2 jaar geleden stak mijn oude liefde voor gitaren weer op en nu heb ik er 5, in volgorde van aanschaf:
- Suzuki type onbekend, 70-ties; 1e gitaar, 2e hands, gekregen van mijn ouders (23j), kwam uit een punk band.
- Vantage 725B bass; (20+j) made in Korea, massieve body, goede sustain en donkere klank
- Yamaha F-330: (15+j) akoestisch, staalsnaren.
- Vintage V100 Lemon Drop; 2e hands, oudere productie batch dus zonder huidige problemen.
- Gretsch G5122; vorige jaar gekocht, beperkte oplage in Europa (+/-35), mijn favoriet.
Ik had 2 jaar geleden een Ibanez grx70 gitaartje gekocht om weer een beetje te gaan spelen. Mijn Suzuki van vroeger had ik jaren geleden aan mijn broer gegeven. Maar aangezien hij er niets meedeed kreeg ik hem weer terug en ik dacht er iets creatiefs mee te gaan doen: verf strippen, andere lak, hardware, pickups, etc. Dat was totdat ik er even op speelde en het grote verschil met mijn Ibanez merkte. Mijn Ibanez heb ik de volgende dag op Marktplaats gezet en de Suzuki voor afstellen en reviseren naar een muziekzaakje-aan-huis even verderop.
En daarom hangen er dus gitaren in mijn studiootje