He, lekker duidelijk jongens. Stuur hem effe het bos in.
Trouwens de vraag is erg breed en een goed antwoord geven is bijna onmogelijk. Mja, als eerste post moet zoiets kunnen.
Met de stelling dat een stand alone Mac niet te verslaan zou zijn ben ik het dus niet eens. Want het maakt eigenlijk niets uit en dan word het een persoonlijke keuze.
Kijk, als je een Mac gewend bent dan is een Mac handig, en als je een PC gewend bent is dat handiger.
Een laptop (zij het een ibook of een pc laptop) is wel het allerduurste wat je kunt kopen. En bij een Mac zou ik zeker wel aan een G4 denken en aan je budget laten aansluiten.
En OSX word sneller geupdate dan je zou denken hoor, als zij al standaard ondersteuning voor firewire hebben gaat het zeker de goede kant op. En superstabiel dat zeker, maar wel dat je een sneller computer nodig hebt want het vergt veel van je Mac.
Voor een PC zou ik altijd voor een Athlon XP kiezen omdat je voor de extra 400€ die je voor die PIV moet dokken je een veel vettere geluidskaart of meer geheugen kunt kopen. Wie beweert dat een PIV beter met bepaalde programma's zou presteren moet toch wat eens beter de testdata nakijken want zolang de PIV geen snel geheugen heeft blijft het steken onder de prestaties van de XP. En SSE2 is nog lang niet geimplementeerd in alle programma's.
En dan een moederbord zonder VIA chipset kiezen, want die blijken nog steeds moeilijk te werken met bepaalde geluidskaarten. En uiteraard alles op NT2000/XP afstemmen qua hardware want de experts vinden dat het beste OS voor op je PC.