ANALOG THREESOME, videoclip !

happy elf

Stamgast
hoi,

ik ben zo blij met mijn weer 90% werkende SOLINA STRING ENSEMBLE ( ik ga voor de 100 %) dat ik een lekker spacy videoclip heb gemaakt waar de solina een triootje heeft met de Juno 6 en YAMAHA CS10. Gewoon met de handjes spelen.

ENJOY,
Jeroen

wow klinkt erg goed, zelfs op youtube.

Is die solina de onderste??

Daar komen echt mooie warme pads uit.

:okdan:

yep, de onderste is de Solina. Dit model is niet de originele eerste versie. Bij deze latere versie zit helemaal rechts een MODULATION knop. Eigenlijk een soort stereo chorus. Ik vergelijk het met de CHORUS knop die op de Juno 6 zit. Op het eind van deze clip zet ik de MODULATION uit en heb je een heel andere geluid. Maar met MODULATION is die natuurlijk op zijn best. Ik zou liever een Mellotron willen hebben maar de Solina is wat mij betreft Second best,

Jeroen

dat klinkt erg fijn idd... en gewone heulemoal mirakels met de handjes ook...
Ik zou liever een Mellotron willen hebben maar de Solina is wat mij betreft Second best
de Solina genereerd ten minste echte synth strings, de mellotron speelt alleen tapies af,
dan kan je net zo goed een sampler pakken... cheap en geen onderhoud :D

Dat Solina-geluidje vanaf 2:20 vind ik mooi :)

Klinkt goed! Nooit geweten dat de C10 zo vettig klonk zeg.. nu ik wil d'r ook een!

:okdan:

Jeroen,
Welke effecten heb je achter de juno en solina staan ?

over beide synths ( de juno gaat door de cs 10) staat een beetje tap delay ( Roland) met dezelfde delaytime als de drumcomputer. Net genoeg om het wat meer ruimte en ritme te geven.

Back