dubcreator
Ouwe rot
@ Dubcreator
Kan je als je tijd hebt wat foto's van je studio uploaden? Kan ik even checken hoe je t hebt staan!
Heb je trouwens je hele hoek vol met je basstraps?
Krijg zo die basstraps binnen, en ga nu de setup even veranderen en zorgen dat ik iig helemaal in 't midden van de ruimte zit en mijn monitors veel adem ruimte hebben.
Moet echt even wennen, in mijn vorige woning was mijn ruimte gewoon perfect qua akoestiek, en volgensmij zit ik nu in de meest onvoordelige ruimte.
Zouden trouwens mijn Dynaudio's BM6A MK2'S misschien niet te groot zijn voor die ruimte?
Daar was ik ook over aan 't speculeren, 't zou zonde zijn om ze weg te doen, want ik heb ze net een maand!
Je zou zeggen dat 't met nearfields (genelecs bijv) ook is opgelost?
Dan moet ik eerst foto's maken. De boel is nogal veranderd de laatse tijd. Maar ik heb niet alles helemaal vol met basstrapps. Ik ben gewoon gaan luisteren waar het laag het meest verzameld en heb daar de traps geplaatst. Maar kan in jouw geval natuurlijk heel anders zijn. Bij mij staat het in de breedte opgesteld. Maakt ook een groot verschil. Speakers ook, ik heb transmissielijn speakers met de poort aan de achterkant. Mijn monitors staan ook op hele andere stands dan die van jou.
Zijn allemaal factoren die bepalen hoeveel en waar je basstraps moet plaatsen.
Die BM6 zijn prima voor je ruimte. Wennen aan een nieuwe/andere ruimte moet je zowiezo. Kwestie van goed luisteren en referentie materiaal vergelijken met je eigen prods.
Betreft genelecs... ik heb jaren op 1030's gemixed en was altijd tevreden met de genny's todat ik een setje passieve PMC's heb gekocht die worden aangestuurd door 2 klasse A Rotel eindversterkers. Vergeleken met de PMC's klonken de genny's als cheapo pc speakers. En die PMC's gaan hard... erg hard. Bij mij is laagweergave van groot belang en die genny's begonnen toch wel the klapperen als het hard ging. Dat gebeurd bij de PMC's niet. Ik kan de eindtrappen helemaal open zetten zonder dat de speakers er moeite mee hebben.