Jeff Mills compressor op de 909

Lijkt mij ook dat hij ergens overstuurt (als hij stilvalt met die kick die hij langzaam laat opkomen) of in de headroom van de mixer zit.

De vraag is ook maar hoe't clipje opgenomen is :).

http://www.youtube.com/watch?v=XKeVmmfeSPI

Weet iemand welke compressor Jeff Mills gebruikt op de 909?
In deze clip namelijk druken de snares en hihats, als het volume ervan harder word gezet, de andere geluiden weg.
Of weet iemand een andere manier om dit te doen?

by 3.35 ..zie je dus maar een cable tje uitgaan
denk weinig compressie derachter ..flinke oversturing ..denkik..want hats klinken ook aardig trashy

Het blijft kicken Jeff met de 909...heb hem al zo vaak gezien en elke keer als ie met die 909 begint
gaat het helemaal los.....
Volgens mij pakt ie inderdaad gewoon de master out van de 909.
Als je het zelf zo wil instellen dat de snare de hihat wegdrukt kan je de hihat sidechainen.
Sidechain out van de snare als trigger signaal gebruiken voor de compressie van de hihat.

Main outs van de 909, vaak goed genoeg ;) Mooi stereo plaatje en licht in het rood kruipen alle geluiden prima samen ...

Upload zelf maar eens een muziekje naar youtube,
Eerst klinkt het nog goed,
Daarna gaan ze het filmpje processen, waarin de audio verneukt word.
Youtube is niet voor muziek!!!

Als je alles vol open zet kwa volume op de 909 zelf en dan idd de mix-output neemt dan vind er buscompressie plaats op die mono-uitgang. Iets wat naar mijn idee niet te simuleren is in een vsti.
Dit is ook van de redenen waarom ik eigenlijk nooit de indv. uitgangen gebruik.

Als je alles vol open zet kwa volume op de 909 zelf en dan idd de mix-output neemt dan vind er buscompressie plaats op die mono-uitgang. Iets wat naar mijn idee niet te simuleren is in een vsti.
Dit is ook van de redenen waarom ik eigenlijk nooit de indv. uitgangen gebruik.

Helemaal nooit? Ook niet om bepaalde geluiden apart te processen (reverb oid)? Vind ik wel interessant eigenlijk....het is mij ook opgevallen dat de 909 beter klinkt door de main outs, maar ik dacht dat het aan mij lag. De 808 heeft het ook wel een beetje trouwens en dat is nog gewoon een mono uitgang ook.

ik gebruikte juist wel individuele outs in het verleden, dan gebruikte ik de masterbus van de mackie om net iets te hard in te sturen, dan krijg je een beetje hetzelfde maar dan met individuele EQ per kanaal.

Maar idd is mono out wel bruut

808 heeft idd het zelfde geintje met buscompressie.

Maar om op je vraag terug te komen, het is echt op 1 hand te tellen wanneer ik de indv.outs gebruik.
Toms en Congas los door een overdrive vind ik wel leuk. Maar kick/snare graag tegelijk door de main-outs

als het een goed zaalsysteem is (waar je wel vanuit mag gaan) staat er een brickwall limiter op zodat de speakers niet opgeblazen kunnen worden of er gewoon niet boven een aantal db kan gegaan worden.

Komt ook dat de naam Jeff Mills erbij staat, als het Mien uit Rotterdam was, had iedereen geroepen wat een putser met z'n overstuurde geluid :halleluja

true.. ik vind het inspiratieloos gedram

Back