[Yamaha] AN1x editor probleem

Synthesist

Getoetst lid
Maar nu heb ik een Yamaha An1x in m'n kamer staan! Hij's vet!
Met dank aan n0_key. Een vraagje alleen... als ik met de AN1x editor een patch naar de AN wil verzenden, zegt 'ie "receiving! BULK" maar dan heb ik geen geluid meer?

Laatst gewijzigd:
Misschien kun je in het vervolg het onderwerp iets passender kiezen?

Ik heb het onderwerp gewijzigd in "AN1x editor probleem".

hij loopt vast ja. Als de editor klaar is met verzenden blijft de AN op receiving staan.

Matt second: sorry... m'n aanvankelijke plan was om te posten dat ik de synth had opgehaald maar toen zette ik het probleem er ook maar even bij...

edit: patches naar de pc halen lukt trouwens wel

Beetje gek, bij mij heeft ie het wel gedaan.
Ik heb wel wat problemen gehad ten tijde van mijn Midex, ongeveer hetzelfde, maar met mijn AMT heeft ie het altijd prima gedaan (de hele 1 keer dat ik het geprobeerd heb...)

Verstuur je een bank of een enkele patch?

Probeer het eens met alleen MIDI in in je AN1x, de MIDI uit er ff uit trekken. Misschien heb je een MIDI-loopje, je weet het niet...

hmm nee loopt nog steeds vast. Maar editen werkt ook gewoon. Alleen een hele patch eten wil 'ie niet

Re: Halve dag in de trein gezeten

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Met dank aan n0_key. Een vraagje alleen... als ik met de AN1x editor een patch naar de AN wil verzenden, zegt 'ie "receiving! BULK" maar dan heb ik geen geluid meer?

kun je het wat duidelijker vertellen receiving bulk ja dat klopt.maar hoezo geen geluid als je hem bespeeld?

mischien helpt dit.

zet je an1x uit.
zet hem aan maar houd de 789toetsen ingedrukt wanneer je hem aanzet.
wist ie alles!!!,moet je de sounds erin gewoon eerst opslaan.

kies wanneer je 789 ingedrukt heb in menu all

probeer het nog eens.

Re: Re: Halve dag in de trein gezeten

Re: Re: Halve dag in de trein gezeten

Origineel geplaatst door justin
kun je het wat duidelijker vertellen receiving bulk ja dat klopt.maar hoezo geen geluid als je hem bespeeld?

mischien helpt dit.

zet je an1x uit.
zet hem aan maar houd de 789toetsen ingedrukt wanneer je hem aanzet.
wist ie alles!!!,moet je de sounds erin gewoon eerst opslaan.

kies wanneer je 789 ingedrukt heb in menu all

probeer het nog eens.

geen geluid omdat 'ie op receiving bulk blijft hangen... de editor is klaar met verzenden maar de An geeft geen geluid meer, ook niet als ik naar een andere patch ga.

reset heb ik gedaan, hielp niet

Ik gebruik trouwens gewoon windows XP nl pro

Factory reset haalt niets uit
een patch die al in de AN staat editen werkt met de pc
ik gebruik de interface op mijn soundblaster Live. Ik heb de KX driver geinstalleerd

mischien iets met midithru?,wat ook weleens helpt je midikabels er ff hellemaal uit tepluggen en ze daarna weer in te pluggen!!!

Factory reset haalt niets uit

Maakt ie na een factory reset WEL of geen geluid?

een patch die al in de AN staat editen werkt met de pc

Wat bedoel je hiermee? Je kan dus wel parameters of enkele patches opsturen?

ik gebruik de interface op mijn soundblaster Live. Ik heb de KX driver geinstalleerd
Tijd om up te graden. Soundblasters zijn notoire kaarten voor Sysex.

Je kan dus wel per patch patches sturen (een voor een), dus aan je an1x ligt het niet. De Soundblaster is erg slecht met sysex, geloof me ik heb genoeg soundblasters gehad om daar over te kunnen oordelen. Probeer in de instellingen de snelheid van het versturen van sysex iets omlaag te zetten. Dat wil nog wel eens helpen met dit soort problemen, de an1x kan het niet aan liggen....uiteindelijk adviseer ik je om toch 's te kijken naar een goedkoop midimannetjes (M-Audio)...die werken veel stabieler, beter en strakker met Midi/Sysex.

Ik heb een soundblaster + een An1x (gehad) en geen problemen gehad, ik denk dat het toch misschien die KX driver is. want met de originele driver werkte alles perfect.

(Halve dag in de trein gezeten :D)

Ik heb ook een soundblaster (kuch proest) kaart in mijn PC en heb nog noooooooit een synth kunnen upgraden via sysex... die kaarten zijn echt KUT met peren.

Die patches gaan ook via sysex toch? probeer het eens met een andere kaart zou ik zeggen.

Zet je in de editor soms het keyboard van de AN1X op Local Off?
Als dat zo is dan kan het inderdaad de reden zijn dat je niets hoort.

R.

Origineel geplaatst door bazziman
Maakt ie na een factory reset WEL of geen geluid?

Wat bedoel je hiermee? Je kan dus wel parameters of enkele patches opsturen?

Tijd om up te graden. Soundblasters zijn notoire kaarten voor Sysex.

Je kan dus wel per patch patches sturen (een voor een), dus aan je an1x ligt het niet. De Soundblaster is erg slecht met sysex, geloof me ik heb genoeg soundblasters gehad om daar over te kunnen oordelen. Probeer in de instellingen de snelheid van het versturen van sysex iets omlaag te zetten. Dat wil nog wel eens helpen met dit soort problemen, de an1x kan het niet aan liggen....uiteindelijk adviseer ik je om toch 's te kijken naar een goedkoop midimannetjes (M-Audio)...die werken veel stabieler, beter en strakker met Midi/Sysex.

Na een factory reset heb ik weer geluid, na een reboot ook trouwens. Maar als ik een patch van de pc naar de AN stuur loopt 'ie helemaal vast en heb ik dus geen geluid meer, tot ik 'm reboot.

Parameters sturen lukt inderdaad, maar hele patches niet.

edit: Ik ga eerst weer eens de gewone soundblaster drivers proberen... en als dit niet werkt, wat is dan de goedkoopste oplossing?

Laatst gewijzigd:
hallo,wat is het serie nummer als ik vragen mag???

Na een factory reset heb ik weer geluid, na een reboot ook trouwens. Maar als ik een patch van de pc naar de AN stuur loopt 'ie helemaal vast en heb ik dus geen geluid meer, tot ik 'm reboot.

Als je in de editor op een patch klikt wordt deze dan door de An1x overgenomen? Ja of nee?

edit: Ik ga eerst weer eens de gewone soundblaster drivers proberen... en als dit niet werkt, wat is dan de goedkoopste oplossing?

Midiman 2x2 usb. Klaar.

Soundblaster?????????? heb je geen midiinterface gelinkt naar je computer en je synth?

Back