[Yamaha] AN1x editor probleem

bel nokeys op hij moet toch wel weten of het bij hem werkte? zoja dan is het gewoon een midi probleem!!!

kan aan je an1x instellingen liggen,midi verbinding van an1x naar je computer,of edit software,maar lijkt me stug.

denk dat het gewoon heeft te maken met je midiverbinding,als je eens uitlegd hoe je alles hebt verbonden!!!!

zoals n0_key in dit topic al zei; bij hem werkte het wel.

Ik heb een midi kabel van m'n AN1x naar de gameport op mn soundblaster live lopen (ik heb dus geen speciale midi interface). Dat de midikabel goed is, is zeker. midi opnemen/afspelen icm Cubase werkt gewoon namelijk.

alles werkt dus, behalve het sturen van een patch van pc naar an, want de an crasht dan

Origineel geplaatst door bazziman
Nog een keer mijn vraag even lezen...en antwoord geven anders kan ik je ook niet helpen.

ik las over je post heen... sorry!

Als ik in de editor op een patch klik, komt er in het scherm van de an 'receving! BULK' te staan en dan zit 'ie vast. Ik kreeg gisteren wel ene paar keer, heel kort (echt een bliepje) het geluid wat ik probeerde te versturen uit m'n an. Hij neemt de patch dus wel aan maar dan gaat het fout en wordt het stil.

Flatron: hoe verstuur ik zo'n patch via cubase?

Justin: ik zal het serienummer even opzoeken

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
i
Flatron: hoe verstuur ik zo'n patch via cubase?

Wel je download op het net ergens een Patch voor de de AN1x (soms een ganse bank) dan importeer je die midifile in je Sequenser, zie dat je communicatie hebt met de AN1x over midi (maar dat werkt zij je). Dan gewoon je Sequenser laten lopen (play). Dan moet de An1X dat ontvangen.

Patches in midi formaat kan je bv. vinden op: http://www.yamahasynth.com/down/an1x/s_voices.htm

het is opgelost!!

Ik heb de KX drivers van m'n computer afgegooid en nu werkt het gewoon

iedereen harstikke bedankt voor jullie hulp!

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
het is opgelost!!

Ik heb de KX drivers van m'n computer afgegooid en nu werkt het gewoon

iedereen harstikke bedankt voor jullie hulp!

Ah, dus toch die SBlaster...nou veel plezier met die bak...ik vind het nog steeds een van de leukste en best klinkende digitale synths van de afgelopen 10 jaar...zeker voor het bedrag waarvoor je ze kon en kan kopen.

Kijk gerust op: www.geocities.com/basvandewerk voor een paar leuke zelf te bouwen patches en als je je eerste patches klaar hebt dan wil ik graag met je ruilen (is leuker dan zomaar op een board je patches posten)....

tip 1: voor knalharde geluiden gebruik de feedbaclk
tip 2: voor bizarre metaalgeluiden -> stel de delay in op hele korte delaytijden
tip 3: gebruik de eq en de effecten voor meer 'bite' vooral de aural exiter of hoe dat ding heet.
tip 4: gebruik de dual mode voor mega vette 4 osc + 2 keer noise + 4 filter patches!

Origineel geplaatst door Flatron
Ik heb een soundblaster + een An1x (gehad) en geen problemen gehad, ik denk dat het toch misschien die KX driver is. want met de originele driver werkte alles perfect.

(Halve dag in de trein gezeten :D)

Ik dacht het wel ! ;)

Back