Nieuwe 'grote' mixer

A&H GS serie zijn idd fijne tafels maar je moet idd van de klank houden (engels). Zit ook 2 buizen pre's in en 2 mutegroepen. Volgens mij maar 4 sends maar weet ik niet zeker. Let wel op dat het de GS serie is en niet de GL.
8 auxes zal je idd niet op veel tafels vinden. Wel op FOH tafels en de IL serie van Soundtracs. Zijn dan dual concentric pots. Oftewel 4 pots met binnen en buitenring. Mackie SR40:8 en 56:8 heeft ook 8 sends. Meer sends meestal alleen op monitortafels. Maar 1.20 breed... dat denk ik niet.

idd een monitortafel als je zoveel auxen wil, misschien kan je een oude DDA scoren, daar zijn vaker kleintjes van te vinden.

Misschien wat kort door de bocht met deze vraag maar kan er iemand een voorbeeld geven van die 'engelse' sound adhv enkele nummers ofzo (en liefst enkele tegenvoorbeelden) ? Ik kan er me weinig bij voorstellen. Kom nou niet met de Beatles af please :-)

Misschien wat kort door de bocht met deze vraag maar kan er iemand een voorbeeld geven van die 'engelse' sound adhv enkele nummers ofzo (en liefst enkele tegenvoorbeelden) ? Ik kan er me weinig bij voorstellen. Kom nou niet met de Beatles af please :-)

Ik zag gisteren een Red Bull music interview van twee uur met Carl Ridenhour, de producer achter Public Enemy destijds. Hij zei dat een groot deel van de sound te wijten was aan het warme geluid van een Neve tafel. Dat een simpele DMX door een Neve tafel ineens heel groot kon klinken. Dat de SSL EQ totaal klote klonk in zijn beleving.

"We EQ'd the hell out of everything, sometimes three or four times"

Woah, was helemaal vergeten waar ik dat filmpje vandaan had 8o

Had wel gelijk een hoop inspiratie daar na.

het was een zeer verhelderend verhaal, helemaal eens. Nu nog een mooie mixer vinden :)

hoeveel kleiner is de 16(en 24)-kanaals editie, deze past hier zeker niet :)

Als die 24-versie hier past voel ik een te koop gevraagd opkomen

Whoop...

Ik heb een grote nieuwe mixer!

Een TAC (AMEK) Bullet 24-4-8-2
24 mono, 4 stereo, 8 bus mixer... modulair...

Wat een mooi ding alleen al...

Ikke is blij!

Hey Sander :D

Nou ik nog, even een gewetensvraag aan de trouwe lezers van deze prachtdiscussie :) Is een Soundcraft of -tracs Topaz of A&H GS3 echt veel beter dan een Mackie 8-bus? Er staan wat mooie Mackies op marktplaats, niet goedkoop maar ze staan er wel...

mixer a 600 euro
+
bestelauto voor 1 dag a 50 euro
+
extra kilometers voor Maastricht a 50 euro
+
halve dieseltank a 45 euro
+
Paar biertjes voor degene die me ervan op de hoogte heeft gebracht en me heeft vergezeld naar Maastricht en heeft helpen tillen...

Zoiets :)

@154 Ik heb me ook laten vertellen dat AMEK/TAC/D&R/NEVE e.d. echt een slag of wat beter zijn dan Soundcraft en A&H...

Persoonlijk krijg ik al kriebels bij het horen van A&H... ben er zelf absoluut geen fan van...

Maar als je een modulaire tafel kan scoren, doen! Ook als er wat aan scheelt...
Ben zelf a-technisch... maar als een kanaal niet goed werkt... je haalt het broodje eruit, brengt het eventueel weg, en de rest van de tafel doet het gewoon nog steeds...

Echt ideaal!

Het is de beperkte ruimte die me echt steeds nekt. 1.12 als maximale breedte, dat is echt ruk.

D&R schijnt ook lastig servicen te zijn, als ik de heer baars even na mag tikken ;)

Zo'n Topaz 24-8 blijft toch op nr 1 geloof ik in mn zoeklijst.

En zo'n Amek/TAC spreekt mij ook wel aan, mooie tafel.

@barn:

had je die tafel via die vriend via marktplaats oid?

Die vriend had hem gespot op marktplaats idd... en was de eerste die reageerde...

Back